• Lillflickan

Gravid efter IVF i september 2012

Jag kan knappt heller äta något. Mår illa av att se mat på TV. Mår egentligen inte illa, men magen beter sig inte som den ska alls. Har hållt på en vecka. Hoppas verkligen det är nån där inne på VUL på måndag så det är värt det. Har tur som är sjukskriven ändå, för den här veckan hade det inte varit någon höjdare att jobba.

• Lillflickan

Min vet redan då jag gjort bruttolöneavdrag. VD:n hade frågat kollegan på lönesamtalet om jag var gravid när jag mådde illa efter äggplocket i våras. Tänkte att det var bäst att berätta innan han funderade för mycket. 1/3 av jobbet vet nu. Har ju varit lite svårt att dölja alla gånger jag har varit borta så de som är närmast har vetat länge. Jag är inte bra på att slingra mig :(

• Lillflickan

Kan tillägga att snälla kollegan ringde direkt efter och skvallrade till mig. Såna kollegor ska man vara rädd om.

• Lillflickan

Jag tycker han var snäll VDn. Ville väl inte stöta sig med mig utan kolla om han hade rätt först eller nåt. Bara kolla läget helt enkelt. Han är väldigt trevlig. Litet företag så vi jobbar ganska nära varandra.

• Lillflickan

Låter ungefär som jag Caroline. Mår hur dåligt som helst. Fast för mig är det hela tiden. Tur jag är sjukskriven. Förstår inte hur jag ska kunna jobba nästa vecka. Ingen matlust alls heller. Helt hopplöst.

Jag har hört att för mycket lakrits inte är bra när man är gravid. Kommer inte ihåg varför. Har jag rätt?

• Lillflickan

Hjälp! Höll på att svimma när jag väntade på bussen till sjukhuset! Har aldrig hänt förut. Mycket obehagligt. Som tur var blev det bättre när jag satte mig ner på den iskalla bänken.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012