Inlägg från: Anonym (förtvivlad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förtvivlad)

Förlorat min bästa vän

Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-04 00:01:48 följande:
    vi ska ha en konsert i pingstkyrkan där jag bor och vi håller på att repetera inför det, hoppas bara att jag är stark nog att genomföra det utan stödet från min flickvän. tungt nu.
    Förstår det, men är helt övertygad om att det kommer gå bra.

Det är verkligen svårt det där, att den man delade allt med inte finns där mer. Kommer på mig själv att undvika att göra vissa saker, eller börjar tänka att åhh detta måste jag berätta för...ja sen kommer verkligheten liksom ikapp.
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-04 15:49:34 följande:
    samma här. verkligheten kommer tydligen alltid ikapp. om den kunde sluta med att klappa till en med slägga så skulle jag kunna acceptera det
    Anonym (känner igen mig) skrev 2012-12-05 11:52:22 följande:
    Samma här. Det är hemskt när det händer, som att falla ner i en avgrund varje gång. 

Precis det blir ju som en redig käftsmäll i ansiktet och en tornado av känslor som följer.
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-10 01:51:50 följande:
    Andra advent har passerat och psyket åker på stryk hela tiden. var ensam (min bror var hos en vän och skottade snö), trodde att jag blivit galen när jag hör ytterdörren öppnas och stängas, (den var låst) på samma sätt som tjejen gjorde. skrämmande, kollade så att det inte var någon där. man hoppas och tror att det bara är en mardröm som man kan vakna ur.
    Låter riktigt jobbigt....
    Jag vet inte hur många gånger jag "sett" min vän när jag varit ute på stan och liknande, psyket kan verkligen spela en elaka spratt.
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-10 16:20:33 följande:
    har hört det förut innan älsklingen försvann. men då var det inte lika tydligt. nu var det som om hon verkligen kom på besök. utan att hon fanns där. lätt skrämmande när man visste att dörren var låst. var tvungen att kolla så att jag inte misstagit mig och glömt att låsa.
    Förstår att det måste rört upp en massa känslor.
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-16 23:27:03 följande:
    mm kan man lugnt säga. men hur är det med dig då Ts?

Ja du...dagarna går ju men tomhetskänslan och ångesten över det hela hänger kvar. På nåt sätt vill eller kan jag fortfarande inte ta in det helt, saknaden är fruktansvärd. Försöker at inte tänka på det, men det är ju helt meningslöst, det finns ju där hela tiden.
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-20 18:48:02 följande:
    Snart jul. suck. undrar hur man ska orka det, något tips?
    Har tyvärr inga tips, hade själv hoppat över hela skiten om det inte hade varit för barnen är hemma. Känns jobbigt att man ska träffa massa släkt och sitta och försöka vara glad och trevlig när man egentligen bara vill dra täcket över huvudet och bli lämnad ifred.
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-24 08:54:50 följande:
    God Jul eller nåt
    Får säga detsamma.
    Hur gick julen?
    Min passerade någonlunda smärtfritt förbi, men fann inte direkt någon glädje i den. Idag är det nyårsafton också en sådan där dag man förväntas vara extra glad och förväntansfull, usch
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2013-01-03 06:26:29 följande:
    nu kan det ju bara bli bättre säger dom som vet. hoppas på det

Ja det är ju det man får hoppas på....

Inser nog mer och mer att jag kört fast i hela sorgeprocessen, så fort tanken slår mig att han verkligen är borta, på "riktigt" så slår jag bort det, kan inte/vill inte ta det till mig.    
  • Anonym (förtvivlad)
    molly50 skrev 2013-01-03 20:06:55 följande:
    TS: Har du försökt prata med någon om det här? Jag har också gått igenom stora sorger i mitt liv och jag pratade med allt både med min familj och med en terapeut.
    Man behöver prata och få ur sig allt.
    Det kommer att bli bättre,det vågar jag lova. Men sorgen kommer alltid att finnas där. Men man lär sig att leva med den.  
    Jag har inte många runt omkring mig, jag har försökt prata med min sambo men det blir bara fel. Det leder bara till bråk, tjafs eller att jag ska behöva försvara mina känslor kring det hela.
    Blev tilldelad en psykolog, men pratar inte så mycket med henne om det heller utan blir mer om annat.
    Så nej, egentligen pratar jag inte med någon om det, trots att det är det alla rekommenderar. Men det är svårt och det gör så fruktansvärt ont. Jag kan inte heller skäppa inställningen, att det seplar ingen roll om jag pratar med det, det förändrar ingenting.
  • Anonym (förtvivlad)
    molly50 skrev 2013-01-04 14:03:27 följande:

Jag tror ändå att det är bra om du försöker att prata om det. Det gör ont,men tro mig,det kommer att kännas bättre i slutänden. Att du startade den här tråden visar på att du behöver prata om det här. Kanske känns det lättare för dig att skriva av dig? I så fall,fortsätt att skriva av dig här. Vi finns här och lyssnar och stöttar så gott vi kan. Vi vet vad du går igenom. Kom ihåg det!

Din sambo kanske inte förstår hur du känner. Han kanske har sett din vän mer som ett hot än som din bästa vän. Och då känns det kanske lite jpobbigt för honom när han inte riktigt vet hur han ska hantera det här.
    Men han måste hur som helst försöka finnas där för dig nu och vara ett stöd.  Det behöver du nu. Det sista du behöver är hans ilska och frustration över det här.
    Prata också med psykologen om det här så kanske du och sambon kan få annat att tänka på.

Styrkekramar till dig!  {#emotions_dlg.flower}  
    Jo antagligen så har du rätt. Men det är så svårt när man inte är typen som har lätt att öppna sig, alltid när jag behövde prata om något så var det ju min vän jag vände mig till...

Jag försöker ju att se det ur min sambos vinkel också och precis som du säger, han såg ju honom mer som ett hot emot oss. Dock kan jag inte låta bli att känna mig sviken över att han inte finns där nu när jag verkligen behöver honom. Han vet ju också att jag inte har många, eller ingen direkt och så vänder han bara ryggen åt mig och det känns förjävligt. Hade önskat att han i vart fall kunde försöka finnas där.
    Ja nu har det ju varit uppehåll hos psykologen men sätter igång snart, kanske måste försöka ta upp detta mer, även fast det känns förjävligt.
Svar på tråden Förlorat min bästa vän