Inlägg från: Varärstorken |Visa alla inlägg
  • Varärstorken

Rengbågsförsök?

Tog blodprov idag och barnmorskan sa att det såg bra ut. Ska fortsätta spruta med samma dos och ska tillbaka för ultraljud på torsdag.

Spännande och nervöst!

Kram på er medkämpar!

• Varärstorken

Hej ladies!

Idag var jag på vul och det såg bra ut. Så det blir äggplock på måndag, spännande!

Dessvärre blev jag utsatt för en riktigt otrevlig, oengagerad och hårdhänt läkare. Tyckte dessutom att hon var slarvig när hon räknade och mätte äggblåsorna så jag tror inte alls att det blev rätt.

Jättetråkigt! Det här ska ju vara roligt, lite nervöst och förväntansfullt. Nu fick jag ont av undersökningen och en dålig känsla i kroppen.

• Varärstorken

Nej så tråkigt Avokado! Totalfrys alltså....

När blir äggplock?

Du säger att du mår dåligt, på vilket sätt?

Jag mår jättedåligt nämligen och är lite orolig.

Får yrsel, hjärtklappning, värmevallningar, huvudvärk och är extremt trött. I morse kräktes jag efter att ha tagit sprayen.

Skickar styrkekramar!

• Varärstorken

Äggplock i morgon. Är nervös!!! Nu är det äntligen dags och det ska bli skönt, men jag oroar mig för allt som kan gå fel. Att jag ägglossat för tidigt, att det gör ont att inga ägg befruktas. Kan det inte bara vara gjort!

• Varärstorken

Hej!

Nu är jag hemma igen.

Personalen på su var helt fantastiska och tog verkligen hand om mig.

Men tyvärr bet varken bedövningen eller morfinet på mig så jag grät mig igenom äggplocket.

Tyvärr så hade den gynekologen som gjorde vul på mig sett fel. Hon sa att jag hade 10 ägg men de fick ut 20!!!!!!

Så jag är överstimulerad och det finns risk för att jag inte får tillbaka något embryo på onsdag utan att de fryser ner allihop.

Det förklarar ju iaf varför jag mått så dåligt!

• Varärstorken

Stackars dig avokado! Migränet hänger säkert ihop med överstimuleringen. Hoppas att det blir bättre efter äggplock i morgon för dig.

Kram

• Varärstorken

Shit vad vi sprutar ut ägg i den här tråden!

Avokado, kan de inte ändra beslutet då?

De kommer ju bestämma om totalfrys/et för mig i morgon beroende på vad vul visar.

Om din läkare tycker att det ser bra ut nu så borde det väl gå att få göra ET?!?

• Varärstorken

Aha, då förstår jag. Typiskt det där med ägglossningssprutan.

Jag är jättesvullen i magen, ser gravid ut. Är öm och har svårt att få i vagitorierna. Mår lite illa, är gasig och lite yr. Känns som att jag är i min egna lilla värld, lite bortkopplad i en bubbla typ.

Tror inte att jag får tillbaka nåt i morgon....

Svar på tråden Rengbågsförsök?