Inlägg från: Varärstorken |Visa alla inlägg
  • Varärstorken

Inte vara ledsen! Barn mår inte dåligt av att ha homosexuella föräldrar, barn mår dåligt av föräldrar som inte finns där för dem, som missbrukar, misshandlar och gör dem otrygga. Det är inte antalet föräldrar eller sexualiteten som avgör måendet på barnen. Nuförtiden så är ju inteheller  "kärnfamiljen" det enda alternativet. Barn växer upp med bara mamma, bara pappa, mamma och pappa, pappa+pappa, mamma+mamma, skilda föräldrar, plastsyskon, extraföräldrar osv och ännu större familjer eller andra konstelationer. Inget konstigt med det.
    Forskning har ju visat att barn som växer upp med 2 mammor mår bättre än genomsnittet! Så ni har oddsen på er sida :)

• Varärstorken
    Repan skrev 2013-04-11 15:33:06 följande:
    Jag vet inte, det beror nog på paret. Jag förstår känslorna, det är ju inte "rättvist". Det finns ju människor som försöker i 2, 5, 7 ÅR att bli gravida så man ska nog vara glad bara det går inom landstingsförsöken egentligen. Och det är ju allra högst troligt att det gör det för er, unga, friska osv :) 

Glöm inte att vi hade två ägg också - nästan dubbel chans att något av dem fäster ju :) Försök se det positivt - ni får barn i början på året istället för i slutet! :) 

Grattis Repan!
    Får se om det blir tvillingar nu då ;)
    Blir så glad för er skull, hoppas allt går bra!
  • Varärstorken

Förstår hur ni tänker, låter sunt. Vi får väl se helt enkelt hur många det blir ;)
    Nu får den (de) hålla sig kvar. Hejja hejja!

Vi som står i kön och väntar blir glada också när ni som är i processen blir gravida. Det betyder att det är ett steg närmare för oss! (jag är sååå egoistisk ;) )

• Varärstorken
    Repan skrev 2013-04-11 21:36:30 följande:
    Precis vi tar oss ur kön snabbt, så ni får komma till! :D

Det kallar jag solidaritet! ;) Ha ha!
  • Varärstorken

Det är så roligt att följa er i tråden. Längtar tills jag och flickvännen får börja samma resa.
    Blir jätteglad för er skull när ni plussar och känner med er när det inte går vägen.
    Hejja hejja tjejer! Bästa tråden på FL :)

• Varärstorken

Hej tjejer. Är lite depp. Ringde Sahlgrenska i går för att höra hur det går med köandet. Vi har nästan stått ett år så jag tänkte att det kanske snart var dags. Förstå min förvåning när hon säger till mig att de kallar folk som köat sen november 2011 nu. Kön har alltså knappt inte rört sig sen jag ringde för 3 månader sen! Det betyder att det är minst 7 månaders kötid kvar! Plus att de har heltstängt i juli, då blir det 8 månader! Och går det i den här takten så lär det väl dröja ännu längre... hur ska man orka?

• Varärstorken
    rainbow1 skrev 2013-05-06 16:55:56 följande:
    Vi var på vårat första ultraljud idag, där fick vi se två små hjärtan ticka! Så vi väntar visst tvillingar ! ☺

Tusenliljor: hoppas det var ett plus !

Grattis!!!!!! Så roligt för er! :D
  • Varärstorken
    tusenliljor skrev 2013-05-08 08:42:38 följande:
    ännu inget spår av mensen, hoppas den håller sig borta nu...

Jag håller tummarna!
Svar på tråden Rengbågsförsök?