Inlägg från: Varärstorken |Visa alla inlägg
  • Varärstorken

Rengbågsförsök?

Bra att ni får träffa läkare och diskutera. Stor kram!!!!

• Varärstorken

Stor kram tungmetall!!! Förstår att det känns fruktansvärt! Ni har inte funderat på att byta bärare? Förstår också om ni inte orkar skriva så. Mycket i tråden. Hoppas att det går bra hos läkaren. Skickar styrka och kärlek!! <3

Jag har ju precis plussat och är överlycklig!!!

Har fått ultraljudstid 25 juni. Innan dess vågar jag inte tro på det.... är otroligt tacksam och ödmjuk. Vet att det kan försvinna lika fort som det kom.

Hej Käreste!

Vämkommen till tråden. Jag och min flickvän har varit i köpenhamn och gjort inseminationer. Vi valde Vitanova och har fått ett fantastiskt bemötande. De har info material på hemsidan, man ringer eller mailar så bokar man in ett journalsamtal som man kan ha på skype eller telefon. Man ska ha fyllt i lite papper innan.

Man ska göra några tester innan och antingen gör du dem i sverige eller direkt på kliniken i danmark. Jag tog mina på vitanova.

Sen ringer man när man har ägglossning så får man komma och insemineras. Vi hade rätt öångt agt åka så vi ringde alltid från bilen när vi kört ett par timmar.

Har du fler frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.

• Varärstorken

Jag har ju precis plussat!!! Det känns overkligt! Har fått en tid för ultraljud 25 juni. Innan jag får se den lilla så kan jag inte riktigt tro på det...

• Varärstorken

Käreste, jag tror inte ultraljud ingår i "standardbehandlingen", man kollar bara med ägglossningstester hemna och ringer dem när man fått positivt omslag på testen. Men det går att be om det, jag kollade med ultraljud och tog även ägglossningsspruta för att pricka rätt.

Lycka till!

• Varärstorken

Ja, jag använde clear blues "glad gubbe" test och då var det jättelätt att se.

Skönt att ni bor i köpenhamn, då blir det supersmidigt!

Om man vill välja donator så har vitanova en lista som man kan få över de donatorer de har inne. Vill man ha något annat så kan man ju beställa från cryos, men då får man se till att det levereras i tid till kliniken. Blir lite bökigare och dyrare men bra om man vill ha en speciell donator.

Lycka till!

• Varärstorken

Tack alla :)

Jag kan knappt tro att det är sant.

Ska på ultraljud om 2 veckor, hoppas att det finns ett litet knytte där då med ett pickande hjärta.

• Varärstorken

Jag mår nästan för bra! Tycker att jag har väldigt få symptom, men det kommer väl kanske. Var väldigt trött i början men det har gått över. Har fått större och känsligare bröst och så har jag som mensvärk till och från. Är lite orolig för missfall så vi väntar med att berätta. Har bara berättat för min syster. Men efter ultraljudet vågar vi nog berätta för några fler :)

• Varärstorken

Å grattis avokado! Så glad jag blir :) när är bf?

För mig går det bra, går in i vecka 18 på måndag.

Rutinultraljudet blir om 2 veckor, längtar verkligen!

Har inga känningar alls, mår precis som vanligt så det är lite läskigt. Hoppas att bebis lever, växer o mår bra där inne. Har inte fått någon mage heller, men den kommer väl.

Kram

• Varärstorken

Hålker tummarna för att allt går vägen för oss båda två. Det är ju vår tur nu ;)

Vi har faktiskt sett bebisen 2 gånger på ul tidigare. En gång på sahlgrenska i vecka 7, då var hen bara 1,3 cm men med ett pickande hjärta! Andra gången var vid inskrivningen hos barnmorskan i vecka 11. Då slog den lille volter och breakdancade :)

Vi har inte gjort kub eller någon annan fosterdiagnostik. Hoppas på att alkt är normalt. Vi är redan förälskade i vår bebis och känner att vi inte kan ta så tuffa beslut om vi skulle få veta att nåt var fel. Vi får de barn vi får, så resonerar vi (just nu iaf, får se efter RUL).

Men jag hade gärna fått ett litet livstecken från den lilla, det hade lugnat :)

• Varärstorken

Förstår att du är orolig för missfall. Det är jag också fortfarande. Har ju lyckats googla fram diverse hemskheter.... så man kan visst aldrig vara lugn.

Men det går ju inte att påverka och det gäller att komma ihåg att den stora majoriteten av alla graviditeter går bra!

Lycka till Käreste med allt, hoppas ni får börja snart.

• Varärstorken

Spännande, håller tummarna snöfrid!

Jag mår bra, har haft en väldigt lätt graviditet hitills. Har varit lite trött, men annars bra!

Var på RUL i måndags och allt ser bra ut. Det verkar som att vi ska få en pojke!!!

• Varärstorken

Nej så hemskt avokado!!!! Beklagar verkligen!!!!!

Vilken sorg. Skickar tröstkramar till er.

Förstår att tvivlen smyger sig på och att det känns hopplöst. Ta hand om dig, hoppas att det snart känns bättre.

Kram

• Varärstorken

Å grattis snöfrid!!!!!!

Så roligt för er!!!!

Har själv passerat 50% av graviditeten. Så nu är det verkligen nedräkning!

Har varit och beställt babytapeter <3

Och ska börja inreda o fixa i babyrummet.

Å det är så mysigt, längtar efter den lilla.

Svar på tråden Rengbågsförsök?