• Avokado

Rengbågsförsök?

Jenema skrev 2013-10-20 14:12:17 följande:
    Jag håller alla mina två tummar! håll oss uppdaterade!
    BF 1 april -14

Tack det ska jag göra :)
  • Avokado
    werty skrev 2013-10-20 21:50:13 följande:
    Vi håller också tummarna för er Avokado!

Tack! Idag är blödningen borta och plusset starkare. Snart kanske vi vågar tro att jag faktiskt är gravid!
  • Avokado
    EmelieCG skrev 2013-10-21 12:18:38 följande:
    Avokado- GRATTIS . Hoppas allt går bra!

MinMio skrev 2013-10-21 14:39:08 följande:
    Grattis Avokado!!

Tack! Jag är fortfarande gravid, men det är nerviga första veckor! Längtar till vecka 9 och ultraljud.
  • Avokado
    SannaM skrev 2013-10-22 20:14:04 följande:
    Wow!! Grattis! Håller tummar för att de håller i sig! Vi ska tjuvtesta i morgon, dag 12 efter inseminationen. Kan inte låta bli... 

spännande! Hoppas det blir plus!!! Vi plussade också 12 dagar efter inseminationen. Testade dagen innan men då var det negativt, med kanske en svag skugga om man kisade och hoppade på ett ben ;)
  • Avokado
    Jenema skrev 2013-10-22 21:59:40 följande:
    Härligt Avokado! Veckorna till v. 9 går fort. Jag går in i v 18 imorrn, känns som tiden flugit förbi!
    BF 1 april -14

Åh vad skönt att höra att det går fort! Häftigt att ni gått in i v18 redan! Hur mår du?
  • Avokado
    Jenema skrev 2013-10-24 15:27:37 följande:
    Jag mår bra! Lite illamående fortfarande och en mage som börjar synas (fast det är ju bara roligt med magen). Har lite foglossning, men helt överkomligt. Längtar dock ihjäl oss till ultraljudet och hoppas att allt ser bra ut då och att vi ska kunna få veta om det är pojke eller flicka. Snart är ni där! Trodde veckorna skulle släpa sig fram, inte susa förbi så fort som de gjort. Hur mår du själv? Några gravsymtom än? Mitt illamående kom inte förren vecka 7 ungefär.

Åh vad mysigt att magen börjar komma fram :) och skönt att du mår bra! Jag har ömma bröst (och armhålor!) och är väldigt trött. Har lite svagt illamående till och från men det är helt överkomligt. Antar att det blir värre ;)
  • Avokado
    SannaM skrev 2013-10-27 09:45:46 följande:
    Det blev faktiskt ett plus för oss... Vet knappt om jag vågar skriva det här, men nu gör jag det i alla fall Ska ringa fertilitetsenheten i morgon och boka in tid för det tidiga ultraljudet. Puh, nästan för bra för att vara sant - första försöket, liksom. Tre tog det för mig att bli gravid, så nu tänker vi båda två att vi inte ska räkna med att detta är på riktigt. Men håll gärna tummarna för att det visst är på riktigt
    minasannaord.wordpress.com // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Åh vad roligt! Grattis!!! :) Vilket bf blev det? Början på juli?
  • Avokado
    SannaM skrev 2013-10-27 20:46:13 följande:
    1 juli! Men det lär väl ändras

Kul, det är bara en dag efter oss :) när fick ni tid för VUL? Känner din fru av några symptom än?
  • Avokado
    Jenema skrev 2013-10-24 20:31:36 följande:
    Ömma bröst var också ett av mina första symtom. Mitt illamående har varit helt ok faktiskt. Inte spytt och levt ett normalt liv i övrigt. Dock mer småäta... Men det har ju ingen dött av
    BF 1 april -14

Skönt att slippa spy! Jag hoppas jag också slipper. Det verkar svårt att dölja på jobbet ;) jag har lite illamående till och från, men det är inte så starkt än. Halsbränna och sura uppstötningar har också gjort entré.
  • Avokado

Jag har nu i tre dagar i rad haft små blödningar (kommer bara när jag torkar mig). Känns förstås väldigt otäckt och oroligt. Har pratat med Karolinska som säger att det kan vara ok med graviditeten men att det är omöjligt att säga. Det är om det börjar blöda mer som det ser värre ut.. Jag har googlat massor och det verkar som att 50% av de som har blödningar i tidig graviditet föder ett friskt barn och att 50 % får missfall. Om två veckor ska vi göra VUL. Det är verkligen jobbigt att vänta och vara rädd att det ska börja blöda mer :(

Svar på tråden Rengbågsförsök?