Rengbågsförsök?
Håller tummarna för plus!!
Ni som har gjort ivf, gick ni upp i vikt av behandlingen? Jag har gått upp 5 kg! Och jag är tyvärr inte smal sen innan, så det känns inte kul. Eftersom jag bara tog hormoner i två veckor känns det lite galet att gå upp så mkt.
Fick veta att det blev 5 embryon till frysen. Först blev jag lite besviken eftersom de fick ut så många ägg, men sen blev jag bara tacksam. 5 st borde ju räcka. Hoppas att en av dem är en klibbig rackare som stannar i magen!
Hej!
Stort grattis till er som blivit gravida! Styrka till er som kämpar <3
Vi lyckades på vårt första FET efter att ha fått pausa då jag blev överstimulerad av ivf:en. Är nu i vecka 6 och är väldigt orolig över att få missfall igen., men ändå glad förstås :)
Vet inte varför det blev en sån smiley på mitt inlägg, haha :-P
Jag mår nästan för bra! Tycker att jag har väldigt få symptom, men det kommer väl kanske. Var väldigt trött i början men det har gått över. Har fått större och känsligare bröst och så har jag som mensvärk till och från. Är lite orolig för missfall så vi väntar med att berätta. Har bara berättat för min syster. Men efter ultraljudet vågar vi nog berätta för några fler :)
Å grattis avokado! Så glad jag blir :) när är bf?
För mig går det bra, går in i vecka 18 på måndag.
Rutinultraljudet blir om 2 veckor, längtar verkligen!
Har inga känningar alls, mår precis som vanligt så det är lite läskigt. Hoppas att bebis lever, växer o mår bra där inne. Har inte fått någon mage heller, men den kommer väl.
Kram
Hålker tummarna för att allt går vägen för oss båda två. Det är ju vår tur nu ;)
Vi har faktiskt sett bebisen 2 gånger på ul tidigare. En gång på sahlgrenska i vecka 7, då var hen bara 1,3 cm men med ett pickande hjärta! Andra gången var vid inskrivningen hos barnmorskan i vecka 11. Då slog den lille volter och breakdancade :)
Vi har inte gjort kub eller någon annan fosterdiagnostik. Hoppas på att alkt är normalt. Vi är redan förälskade i vår bebis och känner att vi inte kan ta så tuffa beslut om vi skulle få veta att nåt var fel. Vi får de barn vi får, så resonerar vi (just nu iaf, får se efter RUL).
Men jag hade gärna fått ett litet livstecken från den lilla, det hade lugnat :)
Så härligt med era graviditeter Varärstorken och Avokado! Vi ska på samtal imorgon och ser så mycket fram emot att få börja med allt! Det går nog inte en dag utan att vi pratar om barn, om barnvagnar eller något annat som har med barn att göra! :)
Förstår att du är orolig för missfall. Det är jag också fortfarande. Har ju lyckats googla fram diverse hemskheter.... så man kan visst aldrig vara lugn.
Men det går ju inte att påverka och det gäller att komma ihåg att den stora majoriteten av alla graviditeter går bra!
Lycka till Käreste med allt, hoppas ni får börja snart.
Min fru har nu en fin 5 dagars blastocyst i sig de sa att det var skolboksexemplar och en lika fin hamnade i frysen. Resten var lite långsammare ( de resterande 4) så de skulle de ge tills imorgon på sig att skärpa sig annars blir det bara en till frysen. Sist fick vi ju 7 till frysen, men det var ju 3 dagarsodlade och ingen av fet:en ledde ju till nån graviditet. Så det här kändes bra. Att de plockat bort de som kanske ändå inte skulle leda till nån graviditet.
Har gjort ultraljud nu och fostret hade dött utan att min kropp fattat det. Mår fortfarande sjukt illa... Känner mig rätt bitter och undrar om vi någonsin kommer få barn. Hoppas på bättre lycka till er andra.