• Avokado

Rengbågsförsök?

tungmetall skrev 2014-05-19 20:25:59 följande:
    Ruvdag 7 idag; extremt trött - skulle kunnat sova för flera timmar sen, men skulle vakna inatt då så det är ingen idé liksom. Hungrig HELA tiden, sugen på räkor och skulle vilja äta det jämt. Mensvärk från och till och förstoppad. Jag undrar om lutinus kan gör att man blir extremt trött? Vet att man kan få som mensvärk och bli förstoppad av den. Har TD 28/5, men vi funderar på att tjuvtesta på lördag 24/5.

Håller tummarna för plus!!
  • Avokado
    Lyckan 382 skrev 2014-05-19 22:07:40 följande:
    Och du också?! Näää! Nu är det dags för PLUS i tråden.

Ja verkligen.
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-20 14:44:09 följande:
    Shit vad vi sprutar ut ägg i den här tråden! Avokado, kan de inte ändra beslutet då? De kommer ju bestämma om totalfrys/et för mig i morgon beroende på vad vul visar. Om din läkare tycker att det ser bra ut nu så borde det väl gå att få göra ET?!?

Tyvärr inte eftersom jag fick en annan typ av ägglossningsspruta som bryter ner slemhinnan i livmodern. Usch vad jag mår illa. Har intenkunnat äta nåt idag. Hur mådde du igår efter äp?
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-20 22:10:33 följande:
    Aha, då förstår jag. Typiskt det där med ägglossningssprutan. Jag är jättesvullen i magen, ser gravid ut. Är öm och har svårt att få i vagitorierna. Mår lite illa, är gasig och lite yr. Känns som att jag är i min egna lilla värld, lite bortkopplad i en bubbla typ. Tror inte att jag får tillbaka nåt i morgon....

Usch låter inte kul :( Lycka till idag.
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-21 21:37:01 följande:
    Hej tjejer! Läkaren konstaterade att Jag är lite överstimulerad och har vätska i buken. Men läkaren tyckte att jag såg så pigg ut så jag fick tillbaka ett fint embryo idag!!!! Av mina 20 ägg hade 11 befruktats och de har fryst 6 stycken. Känns som ett bra resultat. Nu är det bara att vänta och se!

Grattis, håller tummarna att det fäster!!
  • Avokado

Ni som har gjort ivf, gick ni upp i vikt av behandlingen? Jag har gått upp 5 kg! Och jag är tyvärr inte smal sen innan, så det känns inte kul. Eftersom jag bara tog hormoner i två veckor känns det lite galet att gå upp så mkt.

• Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-23 15:05:38 följande:
    Jag har också gått upp 5 kilo. Höll på att smälla av när jag fick ställa mig på vågen innan äggplocket. Nu är jag dessutom rejält gasig och uppblåst av progesteronet så jag ser seriöst höggravid ut!

Haha, samma här när jag ställde mig på vågen. Blev helt chockad :-P Är det vätska eller kan det vara fettuppgång? Tycker jag har ätit bra. låter jobbigt att dessutom få progesteron-biverkningar :/
  • Avokado
    tungmetall skrev 2014-05-25 17:25:18 följande:
    Tyvärr har den ökat och det är mer än jag nånsin haft som mens. Känns dessutom som rakblad i magen emellanåt, men det går väl över tillslut. Det är väl bara att ställa in sig på att det inte gick denna gången heller.. :/

Åh vad tråkigt :( Beklagar! Vad jobbigt att det gör så ont. Kanske bra att kolla upp om det inte går över? Kram!
  • Avokado

Fick veta att det blev 5 embryon till frysen. Först blev jag lite besviken eftersom de fick ut så många ägg, men sen blev jag bara tacksam. 5 st borde ju räcka. Hoppas att en av dem är en klibbig rackare som stannar i magen!

• Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-27 14:48:40 följande:
    Det är jättebra resultat avokado. Men jag förstår känslan, man vill ju ha 100 fina embryon i frysen för att känna sig lite säker. Hoppas att ett är guldägget. Får du sätta in i nästa cykel?

Ja jag vet, det borde ju absolut räcka. :) Vi hinner antagligen inte nästa cykel pga sommarstängningen, så det blir väl i augusti i bästa fall. Ska på återbesök om två veckor. Får väl veta planen då :)
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-06-05 14:38:43 följande:
    Jag har ju precis plussat!!! Det känns overkligt! Har fått en tid för ultraljud 25 juni. Innan jag får se den lilla så kan jag inte riktigt tro på det...

Stort grattis!!! Vad underbart!
  • Avokado

Hej!

Stort grattis till er som blivit gravida! Styrka till er som kämpar <3

Vi lyckades på vårt första FET efter att ha fått pausa då jag blev överstimulerad av ivf:en. Är nu i vecka 6 och är väldigt orolig över att få missfall igen., men ändå glad förstås :)

• Avokado
    Varärstorken skrev 2014-06-12 21:58:15 följande:

Jag mår nästan för bra! Tycker att jag har väldigt få symptom, men det kommer väl kanske. Var väldigt trött i början men det har gått över. Har fått större och känsligare bröst och så har jag som mensvärk till och från. Är lite orolig för missfall så vi väntar med att berätta. Har bara berättat för min syster. Men efter ultraljudet vågar vi nog berätta för några fler :)

Hur går det för er? Har ni varit på ul än?
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-08-30 22:17:23 följande:

Å grattis avokado! Så glad jag blir :) när är bf?

För mig går det bra, går in i vecka 18 på måndag.

Rutinultraljudet blir om 2 veckor, längtar verkligen!

Har inga känningar alls, mår precis som vanligt så det är lite läskigt. Hoppas att bebis lever, växer o mår bra där inne. Har inte fått någon mage heller, men den kommer väl.

Kram

Tack! Tror bf blir 30/4 om allt går bra.

Vad skönt med vecka 18 och att det snart är RUL. Allt kommer säkert se prima ut :) magen kommer säkert med besked när den väl kommer ;) kram!
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-08-31 07:12:19 följande:

Hålker tummarna för att allt går vägen för oss båda två. Det är ju vår tur nu ;)

Vi har faktiskt sett bebisen 2 gånger på ul tidigare. En gång på sahlgrenska i vecka 7, då var hen bara 1,3 cm men med ett pickande hjärta! Andra gången var vid inskrivningen hos barnmorskan i vecka 11. Då slog den lille volter och breakdancade :)

Vi har inte gjort kub eller någon annan fosterdiagnostik. Hoppas på att alkt är normalt. Vi är redan förälskade i vår bebis och känner att vi inte kan ta så tuffa beslut om vi skulle få veta att nåt var fel. Vi får de barn vi får, så resonerar vi (just nu iaf, får se efter RUL).

Men jag hade gärna fått ett litet livstecken från den lilla, det hade lugnat :)

Ja visst borde det vara vår tur! Jag är dock hur nojig som helst för missfall, speciellt eftersom jag knappt har några symptom. Tiden får utvisa! Vad häftigt att ni redan har sett bebisen och att den verkade må bra :) snart kommer du säkert kunna känna sparkar också, det blir nog lugnande :)
  • Avokado
    Käreste skrev 2014-08-31 16:22:49 följande:

Så härligt med era graviditeter Varärstorken och Avokado! Vi ska på samtal imorgon och ser så mycket fram emot att få börja med allt! Det går nog inte en dag utan att vi pratar om barn, om barnvagnar eller något annat som har med barn att göra! :)

Vad roligt! Lycka till med samtalet :)
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-08-31 19:16:27 följande:

Förstår att du är orolig för missfall. Det är jag också fortfarande. Har ju lyckats googla fram diverse hemskheter.... så man kan visst aldrig vara lugn.

Men det går ju inte att påverka och det gäller att komma ihåg att den stora majoriteten av alla graviditeter går bra!

Lycka till Käreste med allt, hoppas ni får börja snart.

Google är verkligen ingen vän i detta läge!
  • Avokado
    Snöfrid skrev 2014-09-15 21:21:51 följande:

Min fru har nu en fin 5 dagars blastocyst i sig  de sa att det var skolboksexemplar  och en lika fin hamnade i frysen. Resten var lite långsammare ( de resterande 4) så de skulle de ge tills imorgon på sig att skärpa sig annars blir det bara en till frysen. Sist fick vi ju 7 till frysen, men det var ju 3 dagarsodlade och ingen av fet:en ledde ju till nån graviditet. Så det här kändes bra. Att de plockat bort de som kanske ändå inte skulle leda till nån graviditet.  

Håller tummarna!!
  • Avokado

Har gjort ultraljud nu och fostret hade dött utan att min kropp fattat det. Mår fortfarande sjukt illa... Känner mig rätt bitter och undrar om vi någonsin kommer få barn. Hoppas på bättre lycka till er andra.

Svar på tråden Rengbågsförsök?