EmelieCG skrev 2013-07-17 12:33:18 följande:
Avokado, vi har tid drygt en månad. Har läst att folk inte tycker att de va så illa med samtalen och att de ibland även va trevligt, :) men det går ju inte att inte va nervös när de gäller så mycket.. Va de några frågor som va jobbiga som ni fick? Va ni först på egna samtal för att sen ha ett tillsammans?
Jag vet inte riktigt om man får försöka med egen finansiering, men eftersom man får göra syskonförsök (med egen finansiering och om de finns resurser från sjukhuset så att det räcker) så tycker jag att de känns som man får försöka :)
Själva situationen var ju konstig. Vi var nervösa över att bli bedömda, samtidigt som kuratorn tyckte att vi skulle ta upp eventuella missbruk och relationsoroblem. Vi har ju inga såna, men jag undrar om de dom har det faktiskt berättar... Vissa frågor tyckte jag kändes lite privata med tanke på att man aldrig träffat personen innan. Som att berätta om kriser man gått igenom. Men för det mesta var samtalet lugnt! Hon tjatade mkt om det har med genetik och biologi, som inte är en grej alls för oss.