-
Håller alla tummar. Lycka till!Infiniity skrev 2013-01-06 23:49:07 följande:Insemination idag så nu rullar 4,e försöket igång hoppas!!!
-
Lyckan varade inte så länge.. Missfall :(
-
Mmm så jävla tråkigt..
-
5-6 veckor.
-
Tftc: så fruktansvärt tråkigt.. Det är faktiskt lite tröst att det hänt fler för då känner man sig inte så ensam. Vart gör ni inseminationer? Det var i vecka 5-6 för mig.
-
Tack. Vi vill göra nytt försök så snart det går!!!
-
Tftc: aha okej, hur många försök har ni gjort? Åh det låter bra! All lycka till er :) vi gör inseminationer i danmark. Nu mår jag så extremt illa.. :( illamående konstant. Hade du det efter mf?
-
Tftc: Aha, så det tog sig på första försöket för er alltså! Det va ju riktigt kul ändå trots att det blev missfall..
Åker till danmark för att vi vill ha okänd donator och för att det är lång kö i Sverige. Har ni stått i kö länge? Hur många försök har ni?
Nu mår jag bättre fysiskt men piss psykiskt. -
Aha okej. Vad härligt det måste vara att bli gravid på första försöket! Varför ska ni börja med IVF så snart? Jag tänker eftersom du blev gravid så snabbt. Jo vi får ju betala för våra försök. Det kostar ca 5000 kr per insemination så det handlar ju om en hel del pengar. Vi kör inseminationer. Vi har gjort fem stycken än så länge. Jo, självklart är det en tröst att jag verkligen blev gravid. Nu måste det hända igen!!TFTC skrev 2013-01-14 12:46:04 följande:AnnaTr: Vi kontaktade vårat hemsjukhus i december 2010 och under våren 2011 gjordes alla prover o samtal här hemma. På grund av att jag behövde tappa lite vikt så dröjde det till april 2012 innan sjukhuset skickade remissen till Uppsala. Dit fick vi komma o "bli godkända" i augusti 2012 och i oktober 2012 gjorde vi vår första insemination. Ja, o resten vet du ju ;)
Vi har 2 DI +2 IVF eller 4 DI + 1 IVF. Vi ska ha ett möte med läkaren om det inte tar sig den här gången för att se om vi ska gå över till IVF då. Jag antar att ni får betala för era försök? Hur mycket kostar det? Kör ni DI eller IVF?
Skönt att den fysiska smärtan har försvunnit iaf. Vår tröst i det hela var att jag blev gravid iaf. Det är ju en liten ljusglimt i mörkret. Även för er :)
Ert andra försök närmar sig nu antar jag? -
Mm, så otroligt tråkigt. :( Tack!! Det hoppas vi med.Rainbow Dash skrev 2013-01-14 13:27:29 följande:AnnaTr, gud vad tråkigt att höra. Hoppas lyckan vänder snart och att du mår bättre.