• AnnaTr
    mana skrev 2013-03-16 17:44:04 följande:
    Här vare också tråk, ingen bebis denna gång : (

Men skan den som ger sig eller hur kära medsystrar?!

Vi får väl boka färja om nån vecka igen då.   
    Hur många försök har ni gjort? 
  • AnnaTr

Nu är det en månad kvar tills vi ska åka igen! Jag har nedräkning :) Önskar så att man kan få en kula snart! 

• AnnaTr
    Jeeen skrev 2013-03-21 14:34:56 följande:
    Hej kämpande tjejer! Hoppar på här om det är okej? 

Jag och frun var på Gaia tisdag 12/3 och nu väntar och vääääntar vi! Det är andra försöket för oss men det första var för flera månader sedan. Jag som ska vara den som ska bära vårt första barn (om allt vill sig) känner massa konstiga saker så jag tror mest på hjärnspöken...

Jag har bara en äggledare då den andra blivit bortopererad för många år sedan. Och nu är man ju lite nervös att den kvarvarande inte fungerar... :( 

Jag har snart ringt runt till göteborgs samtliga gynekologer utan att kunna finna någon som vill eller kan göra en "äggledarspolning" utifall det blir negativt denna gång också menar jag.
    Har hittills bara hittat Calanderska som tar den nätta summan 5000kr för besväret. Dom pengarna vill jag hellre lägga på ett till försök hos Gaia känner jag!

Skönt att ha hittat ett forum med så många stöttande tjejer, jag har inte berättat för mer än 2 vänner till oss..
    Jag undrar lite hur ni gjort med era arbetsplatser? Har ni sagt varför ni åker eller bara fått "migrän" ?? 
    Åh vad spännande! Jag håller alla mina tummar för er :) 
    Får man fråga varför du har opererat bort ena äggledaren? Jag är lite orolig över min högra nämligen.. Jag gjorde äggledarspolning och då kunde det inte passera genom den ena, men det behövde tydligen inte betyda något allvarligt. Men vad konstigt att du inte kan få till en äggledarspolning... Jag gjorde min inom svenska sjukvården för typ 200 kr..

Ang jobbet så har jag det nog väldigt bra för mina arbetskamrater vet vad vi håller på med så jag kan ta semester dom dagarna det blir att vi måste åka!  
  • AnnaTr
    Jeeen skrev 2013-03-21 16:59:48 följande:
    Repan & Lyckan382

Både jag och frun har en totalt oförstående arbetsgivare som inte ger ledigt för ens läkartider. Då får man söka semester i god tid eller göra det på en ledig dag... Svårt att tajma in när det gäller just det här menar jag...

Nu har jag fått ett nytt jobb och vill liksom inte hamna i dålig dager på en gång. Så jag vet inte alls hur jag ska göra. Men men, det får lösa sig helt enkelt! :)

Önskar er allihop STORT LYCKA TILL!! Håller alla tummar och tår för ett ni ska få ett plus nästa gång! 
    Det verkar ju helt sanslöst dåligt! Man måste ju kunna vara förstående som chef.. Dåligt! Visst är det lurigt att vara sjuk en gång i månaden.. Till slut måste man ju nästan berätta.. 
  • AnnaTr

Kan inte alla skriva vilket försök i ordningen man är på och lite kring det? Vore kul så får jag lite mer koll och kan följa bättre. Jag har ju inte varit så länge i tråden men tycker detta är superbra! Jag kan ju börja då :)

Vi har gjort sex st ostimulerade inseminaionet i Danmark. På det femte försöket blev jag gravid men det slutade tyvärr i missfall. Om en månad ska vi göra vår sjunde insemination :)

• AnnaTr
    Ljusskimmer skrev 2013-03-24 09:21:14 följande:
    Igår åkte det in 8,3 miljoner spermier i min fru och ägget väntades släppa vid 00 natten som var. Så nu är det bara 14 dagars evig väntan för att sen få testa och hoppas att det blir plus. Längtar :)
    Håller tummarna! Första försöket? 
  • AnnaTr

Anzz: Shit... det var ingen liten resa ni har gått igenom hittills! Men aldrig ska man ge upp :) Vi ska snart göra våran sjunde insemination och jag hoppas så att det ska funka snart! Önskar så att vi alla härinne ska få en kula inom närmsta månaderna!!! Så kan vi följas åt på ett annat sätt!! 

• AnnaTr
    Anzz skrev 2013-04-01 13:51:30 följande:
    Tjejer, allt gick tyvärr åt helvete och det blev ingen ET i lördags... 
    Utav mina 5 ägg så var endast 3 tillräckligt mogna och ingen blev befruktad. Så nu sitter jag här sliten, trasig, ledsen och totalt utmattad =( Dessutom med en nota på 30.000 kr som det inte vore nog redan? 

Den 12 april förra året fick jag det lilla embryot som blev vår änglason. Det är ett år sedan och under året har vi istället för att få uppleva den största lyckan fått uppleva den största sorgen och vi har fått en grav att sköta i resten av våra liv. Ett år senare finns det fortfarande inget hopp om ett levande barn som får finnas hos oss och överleva oss. Jag hoppades så att jag skulle ha ett litet hopp i magen men istället blev det inget. Hur ska man orka?
    Förstår att allting känns tufft och hopplöst vissa stunder! Spec när man varit med och förlorat ett barn, kan inte ens föreställa mig hur man orkar vidare. Vad hände? Om du orkar berätta.. 

Det sägs att hoppet är det sista som överger en.. Gör ni ivf genom svenska sjukvården?  
  • AnnaTr

Det känns som att det är ganska många härinne nu som väntar på bim?? Håller tummar för er alla såklart :) Själv väntar jag på mens och ägglossning.. :) 

Svar på tråden Rengbågsförsök?