Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig
Vill nog mest bara skriva av mig och få någon annans reflektion över situationen. Så här ligger det till. Vi är gifta sen 5år, varit tillsammans över 10år, 3 barn (2år - 8år) och hus. Vi har båda jobb som vi tycker är ok - men inte mer. Vi har som alla andra småbarnsföräldrar haft upp o ner i samlivet, med torra perioder och tvärtom. Nu har vi haft en låååång period där sex, intimitet och närhet har varit på sparlåga. Vi har haft sex 3ggr sen i våras och det beror nog mest på min del än fruns. Jag har inte haft lusten då jobb och andra måsten har kvävt mig. Frun har heller inte under perioden försökt nämnvärt att närma mig. Vi har ändå haft det bra tillsammans, skrattat, och mått bra i varandras sällskap
Sen början av augusti har frun önskat att jag håller om henne mer och närmar mig henne igen. Eftersom jag inget mer önskar så började jag verkligen att tänka så och göra så. Sakta, sakta började lusten landa hos mig igen och tillslut kunde jag andas fritt igen. Eftersom det var länge sedan vi hade sex så har jag sagt att vi kunde lägga oss tidigt en kväll, direkt efter barnen, så jag kunde ge en varm oljemassage över hela hennes kropp - detta skulle hon älska säger hon. MEN varje gång jag föreslår "att ikväll så vill jag ge dig en skön massage" så slingrar hon sig - hittar konstigare och konstigare ursäkter. Ikväll var det tänkt att jag skulle ge henne massage men hon somnade vid matbordet(!!) Jag fick bära in henne i sovrummet, lägga på henne filten och nu sover hon. Känslan att hon gör en fake är stor!! Vad beror detta på? Skall detta reta mig på något sätt? Att vilja ha henne ännu mer? Fattar noll!? Nu har det hänt så många gånger, säkert 10 gånger sen slutet av juli och början av augusti. Jag har pratat med henne om detta men hon total förnekar att det skulle vara något. Hon börjar istället trassla in sig i den aktuella orsaken till varför hon inte kunde just den kvällen osv.. Jag har sagt att "Nu ikväll vill jag att vi lägger oss och inget får hindra oss nu". Hon lovar men sen på kvällen så sten somnar hon och snarkar högt. Jag kan hålla om henne och det går bra men när jag sakta börja smeka henne över ryggen, magen, brösten så .... Zzzzz.... visst kan jag bara hålla om henne och inte göra mer - men vi närmar oss inte varandra mer intimt då.
Nu har jag tröttnat och jag kan se i stjärnorna efter att hon skulle ta ett initiativ. Jag tyckte jag hade försakat kärlekslivet och ville verkligen hitta tillbaka men hon ger mig kalla handen. Nu känner jag att hon har bränt så många broar att jag tar ett steg tillbaka - vilket kommer leda till att vi lever ännu mer var och en för sig. Hon skriver sms 2-3 ggr per dag för att säga hur mycket hon älskar mig och längtar efter mig - men gör inget för att bekräfta det mer intimt. Kramar och pussar finns men stannar där.
Är det någon därute som kan ge mig ett råd vad jag gör nu?