• Anonym (Dissad)

Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig

Vill nog mest bara skriva av mig och få någon annans reflektion över situationen. Så här ligger det till. Vi är gifta sen 5år, varit tillsammans över 10år, 3 barn (2år - 8år) och hus. Vi har båda jobb som vi tycker är ok - men inte mer. Vi har som alla andra småbarnsföräldrar haft upp o ner i samlivet, med torra perioder och tvärtom. Nu har vi haft en låååång period där sex, intimitet och närhet har varit på sparlåga. Vi har haft sex 3ggr sen i våras och det beror nog mest på min del än fruns. Jag har inte haft lusten då jobb och andra måsten har kvävt mig. Frun har heller inte under perioden försökt nämnvärt att närma mig. Vi har ändå haft det bra tillsammans, skrattat, och mått bra i varandras sällskap

Sen början av augusti har frun önskat att jag håller om henne mer och närmar mig henne igen. Eftersom jag inget mer önskar så började jag verkligen att tänka så och göra så. Sakta, sakta började lusten landa hos mig igen och tillslut kunde jag andas fritt igen. Eftersom det var länge sedan vi hade sex så har jag sagt att vi kunde lägga oss tidigt en kväll, direkt efter barnen, så jag kunde ge en varm oljemassage över hela hennes kropp - detta skulle hon älska säger hon. MEN varje gång jag föreslår "att ikväll så vill jag ge dig en skön massage" så slingrar hon sig - hittar konstigare och konstigare ursäkter. Ikväll var det tänkt att jag skulle ge henne massage men hon somnade vid matbordet(!!)  Jag fick bära in henne i sovrummet, lägga på henne filten och nu sover hon. Känslan att hon gör en fake är stor!! Vad beror detta på? Skall detta reta mig på något sätt? Att vilja ha henne ännu mer? Fattar noll!? Nu har det hänt så många gånger, säkert 10 gånger sen slutet av juli och början av augusti. Jag har pratat med henne om detta men hon total förnekar att det skulle vara något. Hon börjar istället trassla in sig i den aktuella orsaken till varför hon inte kunde just den kvällen osv..  Jag har sagt att "Nu ikväll vill jag att vi lägger oss och inget får hindra oss nu". Hon lovar men sen på kvällen  så sten somnar hon och snarkar högt. Jag kan hålla om henne och det går bra men när jag sakta börja smeka henne över ryggen, magen, brösten så .... Zzzzz....  visst kan jag bara hålla om henne och inte göra mer - men vi närmar oss inte varandra mer intimt då.

Nu har jag tröttnat och jag kan se i stjärnorna efter att hon skulle ta ett initiativ. Jag tyckte jag hade försakat kärlekslivet och ville verkligen hitta tillbaka men hon ger mig kalla handen. Nu känner jag att hon har bränt så många broar att jag tar ett steg tillbaka - vilket kommer leda till att vi lever ännu mer var och en för sig. Hon skriver sms 2-3 ggr per dag för att säga hur mycket hon älskar mig och längtar efter mig - men gör inget för att bekräfta det mer intimt. Kramar och pussar finns men stannar där.

Är det någon därute som kan ge mig ett råd vad jag gör nu?

• Svar på tråden Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig
  • Anonym (Hångelfia)

Vi har också problem med lust eller snarare jag. Jag sa till han i veckan att jag kan inte närma mig dig för då tror du att vi ska ligga. Jag vill hångla lite och bara mysa för att få upp lusten men det går inte pga det jag skrev innan. Massage blir ligga i hennes värld. Bara strunta i det och bara småhångla i stället.
    Analysera inte smset utan bara var som vanligt när hon kommer hem. Förvänta dig inget och låt henne komma till dig,

Plötsligt händer det !

• Anonym (Dissad)
    Anonym (Hångelfia) skrev 2012-08-28 12:39:04 följande:
    Vi har också problem med lust eller snarare jag. Jag sa till han i veckan att jag kan inte närma mig dig för då tror du att vi ska ligga. Jag vill hångla lite och bara mysa för att få upp lusten men det går inte pga det jag skrev innan. Massage blir ligga i hennes värld. Bara strunta i det och bara småhångla i stället.
    Analysera inte smset utan bara var som vanligt när hon kommer hem. Förvänta dig inget och låt henne komma till dig,

Plötsligt händer det !
    Tack för ditt inlägg. Ja, plötsligt händer det.

Jag kommer absolut vara som vanligt ikväll. Har avbokat träningar och annat för bara en stund men henne ikväll. Grejen är att jag själv har inte så jättehög lust till sex. Jag börjar kanske förstå varför. Det är inte så att jag hela tiden, 24/7, tänker på "sex, ligga, sex, ligga...."  Sanningen är att jag tänker väldigt lite på sex just nu. Har känt så sen slutet av förra året. Och jag tror det grundar sig i att frun tror hela tiden att jag vill ha sex och handlar därefter. Det har gjort mig ganska avtrubbad på sex biten. Som jag skrivit tidigare så finns det tillfällen då jag har fått sagt "jag vill bara hålla om dig - inte sex" och det har gjort att min lust har svalnat till is.

Så om jag då med  bara kramar, pussar och hålla om - sakta får liv i hennes lust så "hoppas" jag att min lust dras med av bara farten - för jag vet att jag inte får så mycket draghjälp från frun där. Min lust har och kommer alltid förväntas vara konstant hög vilket har gjort att den har sjunkit till botten.
  • u cant handle the truth

Min sambo har uttryckligen sagt till mig att han inte är särskilt tänd på mig just nu
    (jag är gravid i v:37) vilket jag till viss del kan förstå, men det sårar inte mindre för det. Han är jäkligt dålig på att visa känslor, jag önskar han kunde ta lite mer initiativ som du gör. Nog om mig :)

Jag tycker det låter som du gör allting rätt. Men hon kanske bara behöver "väckas" upp, men hur länge ska du orka hålla på? Om du tycker det är jobbigt att prata med henne kanske du kan skriva ett mail eller ett sms så hon slipper svara med press och hinner tänka igenom sitt svar lite mer, verkligen känna efter.

• Anonym (ok)

Om du frågar...Ska vi ha sex ikväll?? Vad svarar hon då??

• Roger Knorren

Det är svårt när man är inte van med att prata om känslor. Kanske förstår hon sig själv inte ens.

Då kan det vara en tips att beskriver vad du ser, istället för vad du känner. T.ex när du håller om henne och du märker att hon "kryper in" till dig eller precis tvärtom att hon försöker att ha avstaånd mellan er kan du säga till henne: Du, jag märker att du lutar mot mig, tycker du att det är skönt att jag håller om dig? eller: Du, jag märker att du tar lite avstånd från mig, tycker du att det är lite obehaglig att jag håller om dig? På det här sättet kan hon känna sig lite tryggare för att kunna prata om vad hon tycker och känner. Det är inte lätt men det är en lek mellan avstånd och närhet. Svarar hon kan det vara en start till ett samtal. Svarar inte direkt tillbaka. Då kan det låter att du inte lyssnar nogrant till henne. Upprepa lite vad hon sa då och då och frågar om det stämmer. Steg för steg komma fram på det här sättet.
    Låt det vara helt klart för henne att du bryr dig om henne. Att det inte handlar om sex, men om henne, din älskling.
    Försök att undvika att smeka "erotiska" områden: brösten, rumpa, innerlår.... du vet vilka. Därmed koppla du ännu mer los kopplingen mellan söka närhet och sex.....

• Anonym (Dissad)
    u cant handle the truth skrev 2012-08-28 13:37:51 följande:
    Min sambo har uttryckligen sagt till mig att han inte är särskilt tänd på mig just nu
    (jag är gravid i v:37) vilket jag till viss del kan förstå, men det sårar inte mindre för det. Han är jäkligt dålig på att visa känslor, jag önskar han kunde ta lite mer initiativ som du gör. Nog om mig :)

Jag tycker det låter som du gör allting rätt. Men hon kanske bara behöver "väckas" upp, men hur länge ska du orka hålla på? Om du tycker det är jobbigt att prata med henne kanske du kan skriva ett mail eller ett sms så hon slipper svara med press och hinner tänka igenom sitt svar lite mer, verkligen känna efter.
    Gillar ditt alias Cool 

Mail och sms är bra förslag... jag har tidigare för något år sedan skrivit ett brev till henne men svaret uteblev. Hon läste det men svarade inte. Då hade vi också kommit bort från varandra...  Jag vet inte om jag skall ge mig på det igen. Helt klart slipper hon pressen om hon i lugn o ro kan gå igenom .. men samtidigt så tvekar jag. Det var slitsamt och tungt (känslomässigt) att skriva och precis som ditt alias så vet jag inte om hon kan hantera sanningen just nu, fast hon vet väl hur den är. Det gäller inte bli för anklagade utan mer skriva hur man upplever just nu och var man vill till (tillsammans). Kanske känner hon att det blir mer press med ytterligare brev - även om det är ett år sen sist.

Tack och all lycka till med bäbisen! Glad
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (ok) skrev 2012-08-28 13:41:05 följande:
    Om du frågar...Ska vi ha sex ikväll?? Vad svarar hon då??
    Förmodligen så svarar hon ...  -"Vet inte" ..   Ärligt så känns det (för mig) fel att fråga så rakt på.  Det blir som jag kunde svara  -"Men då tar jag en macka istället."
  • u cant handle the truth

Jag vet inte hur man citerar genom telefonen. Ja mitt alias passar ganska bra på den här sidan känner jag ;)

Nej men har du tom testat skriva brev till henne vet jag faktiskt inte hur du orkar. Du kämpar verkligen på! Det kanske är dags att ställa henne mot väggen då kanske hon vaknar till. Bara säga till henne att du inte kan ha det så här mer, att du inte orkar vara den enda som försöker. Jag håller tummarna för att ni ska hitta tillbaka till varandra.

• Anonym (Dissad)
    Roger Knorren skrev 2012-08-28 13:44:18 följande:
    Det är svårt när man är inte van med att prata om känslor. Kanske förstår hon sig själv inte ens.

Då kan det vara en tips att beskriver vad du ser, istället för vad du känner. T.ex när du håller om henne och du märker att hon "kryper in" till dig eller precis tvärtom att hon försöker att ha avstaånd mellan er kan du säga till henne: Du, jag märker att du lutar mot mig, tycker du att det är skönt att jag håller om dig? eller: Du, jag märker att du tar lite avstånd från mig, tycker du att det är lite obehaglig att jag håller om dig? På det här sättet kan hon känna sig lite tryggare för att kunna prata om vad hon tycker och känner. Det är inte lätt men det är en lek mellan avstånd och närhet. Svarar hon kan det vara en start till ett samtal. Svarar inte direkt tillbaka. Då kan det låter att du inte lyssnar nogrant till henne. Upprepa lite vad hon sa då och då och frågar om det stämmer. Steg för steg komma fram på det här sättet.
    Låt det vara helt klart för henne att du bryr dig om henne. Att det inte handlar om sex, men om henne, din älskling.
    Försök att undvika att smeka "erotiska" områden: brösten, rumpa, innerlår.... du vet vilka. Därmed koppla du ännu mer los kopplingen mellan söka närhet och sex.....
    Tack för kloka ord och råd. Steg för steg är något som jag alltid har fått tänka på så länge jag kan minnas. Som den där ekorren man skall locka till sin hand - gör jag för stor rörelse så springer den. Däremot tar jag till mig det du skriver om jag märker att hon tar lite avstånd. Att jag frågar om det är jobbigt om jag håller si eller så. Bra råd att inte vara för snabb med att svara. Jag tillhör dem som tycker att man inte alltid ska ha ett svar på allt och allting.

Jag har sen länge kopplat bort likhetstecken mellan söka närhet och sex. Ännu tydligare är jag nu när jag försöker komma henne närmare som hon själv önskar att jag gör. Det finns inga anspelningar på sex - om inte min massage skulle vara så då.

MEN Det jag själv känner är att jag mer och mer ser min fru som min kärlekspartner/partner och inte som min sexpartner eftersom vi inte ger varandra näring där. Men om hon, om någon månad eller år, har hittat sin lust (om det nu är det) och längtar efter sex tack vare min "försiktighet" och all bekräftelse till henne så kan man se i universum efter min lust till att ha sex - då är jag nog tillbaka så som jag kände mig i april i år. Vi är inte synk. Men hon förväntar sig nog att min lust är - konstant hög.

Sen hon sa till mig i slutet av juli att hon önskar min närhet mer - så kan jag räkna på en hands fingrar hur många gånger hon har tagit initiativ till att bli så. Hon vattnar väldigt fattigt på min mark att det skall bli till en förbättring. Den som säger att man bara vill bli sedd och bekräftad innan man är kan tänka vidare till sex måste ju också vara beredd att göra samma sak tillbaka. Alla vill väl bli sedda och tagna på allvar i relationen.
  • Anonym (Hångelfia)

Förr när vi var för lata för sex så kom vi på oss själva  att vi Måste Sexa. Ja vi pliktade ett ligg och sen när vi var klara så undrade vi varför vi hade dröjt när det är så sköööönt.
    Sex ger mer sex helt enkelt. Ska nog ta mig på orden det jag skriver till dig och släppa loss helt enkelt.

Svar på tråden Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig