Inlägg från: Anonym (#61) |Visa alla inlägg
  • Anonym (#61)

Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig

Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 20:38:10 följande:
    Gråter Naturligtvis skulle jag ha sagt så. F-n... det kom inte ord.  Känner mig så nere.
    Det är inte alltid så lätt att formulera det man känner när man blir tokbesviken. Men var inte för hård mot dig själv. Åk hem, väck frugan och säg att du vill prata med henne om en sak. Och prata från hjärtat om hur du känner dig i allt detta. Tror att det är bättre än att köpa 1000 stearinljus och försöka förföra henne - hade det varit så enkelt hade du nog inte skrivit här just nu. Kram och lycka till!
  • Anonym (#61)
    Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 20:53:06 följande:
    Jag föreslog i mitt brev, som jag skrev för ett år sedan, att vi kanske skulle prova rådgivning om vi inte kommer framåt. Hon gav det definitiv kalla handen. Jag har själv på senare tid funderat att gå på rådgivning med eller utan fru.

Jag är ganska säker på att hon inte har träffat någon annan - men hon har nog slutat älska mig så som hon gjorde en gång i tiden. Jag får henne längre inte ur balans och kärleken har sakta tynat bort för hennes del och hon gör sig loss från mig mer och mer. Gråter Så kan det vara.

Tack för kramen - den behövde jag.
    Visst kan det ligga något i det du skriver, men gå inte händelserna i förväg. Hon kanske verkligen är totalt utmattad och det kan finnas medicinska skäl till det. Eller så antar ni båda en massa saker vilket leder till att ni agerar på ett sätt som gör den andra än mer osäker. Du vet inte förrän du vågat prata med henne. 
  • Anonym (#61)
    kakkia skrev 2012-08-28 21:01:41 följande:
    Det handlar inte om att förföra bara för att få sex utan mer att hon kommer känna närheten av vad han gjort för henne. Bara för att man har en romantisk kväll så behöver det inte sluta med att dom hamnar i sängen för det men då kanske hon bättre föstår att han saknar närheten allmänt och hon kanske inser att hon saknar den oxå!!!
    Jag tolkar det som att TS redan gjort sådana försök men blivit avvisad och jättebesviken (inte främst pga uteblivet sex utan just pga att han blir sårad när hon avvisar honom).

Jag tror i alla fall att klarspråk räcker längre i just det här fallet. 
  • Anonym (#61)
    Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 21:16:33 följande:
    Hm. Ja, jag är ju inte hundra på att hon inte har träffat någon. Jag är inte hundra på något längre.

Hon ringde nu. Det började bra men slutade så fel.. så fel ...så fel...  jag tror detta kan vara början på slutet.
    Vad var det riktigt som hände?

• Anonym (#61)

TS, beklagar verkligen det du går igenom. Jag tror att även om hon inte sa det du vill höra så var detta ett samtal ni behövde ha. Och du ska naturligtvis ta den tid du behöver för att fundera kring vad du vill och hur du ska agera. Vad detta utmynnar i kan bara tiden utvisa men ni hade inte kunnat fortsätta så här i all oändlighet, utan att någon av er gått under totalt. Stor kram till dig och starkt av dig att våga vara ärlig med dina känslor! Det är inte alltid lätt!

Svar på tråden Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig