Inlägg från: C Boom |Visa alla inlägg
  • C Boom

Ni som matar era barn med kött...

La Lola skrev 2012-08-24 09:10:32 följande:
    Omöjligt? Då är du alltså inte så konsekvent som du påstår?

Näe jag antog inte att du besökte varken pyramider eller något zoo.
    Jag antog däremot att du var konsekvent men...nä.
    Du verkar ha missuppfattat något.
  • C Boom
    vampyria2 skrev 2012-08-24 09:15:17 följande:
    Du kan inte urskilja något att börja någonstans borde inte vara så svårt, bojkotta tex de länder som är värs så du gör någon nytta.
    Sen vad använder du för medel när du bleker håret, finns så gott som inga blekmedel som inte har använt djurförsök för att komma på vad som funkar, vad använder du för smink, äger du en dun eller skin jacka, har du skinskor m.m...på den tiden jag var vegan så bojkottade jag helt klart både länder och företag som inte behandlade sina djur rätt pluss att mina ungar skulle aldrig få äta något i från djur riket, över min döda kropp...det är jäkligt lätt att starta en tråd på FL och tro att man tjänar pluspoäng i godhet men enligt mig så krävs det lite mer agerande än så för att få karma poäng Drömmer
    Haha, give me a break. Jag är väl medveten hur man ska bete sig som vegan.

Nu skiter jag ju i "godhetspoäng". Anser överhuvudtaget inte att jag är en speciellt "god" människa, men tycker bara inte att man ska våldföra sig på individer som känner smärta, sorg och obehag. Det är lite osmakligt.

• C Boom
    emmy1982 skrev 2012-08-24 09:23:57 följande:
    Anser du inte att det är värre att föda upp djur enbart för att använda dom som försöktsdjur till helt onödiga ting? För människans fåfänga?
    Det är ONÖDIGT att äta kött.
  • C Boom
    Skit i det du skrev 2012-08-24 09:23:21 följande:
    Men där missade du ju halva frågan..

Du anser alltså att det inte är resursslöseri att servera två rätter till varje barn.

Nej, du missar poängen.

Att äta allt utom köttet är att äta vegetariskt. Hon får välja om hon vill ha fisken eller köttbiten eller nöjer sig med tillbehören då hon är på dagis. Hon äter lunch där tre gånger i veckan så bespara mig allt ramaskri om proteinbrist och dylikt.
  • C Boom
    Skit i det du skrev 2012-08-24 09:34:49 följande:
    Du hör inte själv hur illa det där låter?

Vegetariskt är INTE att peta bort köttet från tallriken. Det är att maten öht inte kommit i kontakt med kött.

Jag skiter i om din unge får proteinbrist. Jag oroar mig för annat som den ungen kommer lida av.
    Men om köttet inte hamnar på tallriken är det ju en vegetarisk måltid?

Haha aw, vilken lysande debattör du visar dig vara :)
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-24 09:39:29 följande:
    Va?
    Om det är okej för dig så släpper vi detta nu. Förstår inte riktigt vad du far efter.
  • C Boom
    Skit i det du skrev 2012-08-24 09:35:52 följande:
    Frågan är väl mer om kamelen hon red på ner mår så bra och orkade ända fram? TS tänker klimatsmart och då bör man inte flyga om man ska va petig..
    Hey hey hey. Har aldrig påstått att jag är vegan av något annat än djuretiska skäl.
  • C Boom
    Skit i det du skrev 2012-08-24 09:45:06 följande:
    Har du läst allt puckat hon skriver menar du? Kommer med ganska grova anklagelser?
    När hur var?
  • C Boom
    solnamorsa skrev 2012-08-24 09:45:43 följande:
    Vi har en hund, vi brukar smaka på henne ibland....TS förstår inte direkt din "fråga".
    Jag har en cockerspaniel.

Jag funderar jag på att stänga in henne i ett begränsat utrymme, låta henne trampa i sin egen skit för att tillslut plocka fram bössan och avliva henne.

Därefter marinerar jag henne i vitlök och kastar upp henne på grillen.

Mmmm... Gott.
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...