Inlägg från: C Boom |Visa alla inlägg
  • C Boom

Ni som matar era barn med kött...

Cersei skrev 2012-08-24 01:01:23 följande:
    Ja det är mycket mer okej
    Haha. På riktigt?
  • C Boom
    Cersei skrev 2012-08-24 01:00:53 följande:
    Jag börjar allvarligt talat tro att du driver med oss. Du tycker att det är fel att döda djur. De ska få leva eftersom de är individer blablabla. Tror du då att Moder Jord kommer göra djuren sterila så att de inte kan få ungar? vart ska djuren ta vägen om vi inte får döda dem?
    Djur i frihet avlar inte av sig som dom gör när de blir våldtagna i fångenskap där syftet är att skaffa så mycket kött som möjligt.
  • C Boom
    Cersei skrev 2012-08-24 01:07:37 följande:
    Då kommer vi ju till en annan fråga. Varför inseminera kossan om vi inte har någon nytta av den? Om vi ska sluta äta kött behöver vi inte djur. Ska vi utrota arten helt och hållet då eller ska vi sätta dem i djurparker så att barn och vuxna kan åka långväga för att kolla på kossor?

Vi föder inte upp djur vi inte har något behov av och därför kommer antagligen intresset för att bevara vissa arter försvinna och därmed arten i sig.
    Du verkar tro att djur existerar för människan skull.
  • C Boom
    Cersei skrev 2012-08-24 01:09:17 följande:
    Ja på riktigt. I den svenska kulturen ser vi hundar som något helt annat än mat. Hundar anses vara människans bästa vän, något som vi skaffar för att ha i många år som en trogen kamrat. Kor är kött. Så enkelt är det
    Fyfan, nu är jag mållös för första gången i mitt liv.
  • C Boom
    Strövaren skrev 2012-08-24 01:10:26 följande:
    Men nu är du där igen!
    Varför är det inte okej att äta ett djur, men okej att som bättre vetande individ underlåta sig att rädda ett djur från döden?
    Menar du verkligen att allt beror på om djuret hamnar i magen eller ej?

Nä nu går jag och lägger mig. Du är ju nästan lika trångsynt som hon som tror att jorden invaderas av grisar om vi slutar äta korv.
    Men hey, kan jag rädda räddar jag. Fast ska på allvar börja tänka lite mer i dom banorna, tack.
  • C Boom
    Strövaren skrev 2012-08-24 01:13:22 följande:
    Ps. Om jag åkte till Kina skulle jag prova hund. Det är min skyldighet som köttätare.
    Jag tror att jag älskar dig ändå.
  • C Boom
    Cersei skrev 2012-08-24 01:15:06 följande:
    Men vad är då din lösning. De flesta av dina svar i tråden är antigen motfrågor eller påståenden.

Vart ska vi göra av djuren? släppa dem lösa?
    Hur gör vi med alla de jobb som försvinner på bondgårdar, slakterier, logistik etc om vi nu slutar äta kött?

Avveckling måste ju så klart ske. En del skulle slaktas för att ätas, en del dö naturligt, en del säljas vidare osv.
    Tillslut skulle djuren minskat betydligt. Jag sitter inte inne med svaren på skiten som vi ställt till med, men jag tror att djuren skulle finnas men i mindre skala och inte för att uppfylla några av våra behov.

Andra jobb skulle växa fram i och med avveckling av befintligt djurindustri.
  • C Boom
    Cersei skrev 2012-08-24 01:17:25 följande:
    Men om vi nu ska se till missförhållanden. Vad är det som sägs att korna vi mjölkar blir så bra behandlade? det handlar ju också om att få ut det mesta ur kossan?
    Där kommer problemet med att vara vegetarian. Man måste liksom bli vegan annars spricker alltihop. Komjölk är avsedd för kalvar, inte för människan.
  • C Boom
    Mamma46 skrev 2012-08-24 01:23:01 följande:
    men snälla... ?!
    Plåga mig hellre än att döda mig :)

Vi äter kött för njutnings skull. Det är inte nödvändigt.
  • C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-24 01:24:18 följande:
    Jag har då hört av många som måste ta tabletter, och detta tycker jag inte passar små barn.

Men, du är dum! Djuren slutar inte göra barn för att vi tycker det! Ska vi sterilisera alla djur då, anser du? Är inte det djurplågeri?!

Om vi inte dödar djur så blir de ju självklart fler!! Djuren i skogen skjuts av en anledning! Och andra djur ÄTER djur av en anledning!!

Du tror alltså fullt på att om vi lät ALLA djuren vara ifred, så skulle de inte bli för många av dem? Har du läst biologi?

Men du. Vi våldtar djur i fångenskap, djur i frihet avlar inte av sig på samma sätt. Tvångsinseminering vettu.
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...