Inlägg från: C Boom |Visa alla inlägg
  • C Boom

Ni som matar era barn med kött...

Paksenarrion skrev 2012-08-23 23:12:24 följande:
    Självklart är jag övertygad, jag skulle ju dö om jag åt bara veggomat. Skulle tyna bort pga näringsbrist och jag är inte ensam.

Men enligt dig finns jag inte men trots det skriver jag
    Du finns alldeles säkert. Men du utgör en väldigt liten procent, och i ditt fall är det i så fall självklart att du måste äta kött. För din överlevnads skull. Men de allra flesta lever mumma på veggokost.
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-23 23:12:06 följande:
    Så...varför startade du tråden...?
    Läste du inte hela inlägget?
  • C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-23 23:13:58 följande:
    Nej, det var DU som lade fram ett argument som DU inte kan styrka. :) Därmed är det ditt ansvar att finna fakta till ditt påstående.

Om du väljer att inte göra så, anser jag att du bara talar "blaj", helt enkelt. :)
    Deala över dina källor du.
    Strövaren skrev 2012-08-23 23:10:50 följande:
    Ja, det må va hänt. Köttindustrin är ingen smickrande industri för människan, det kan jag hålla med om.
    Du kanske borde börja frita djur istället för att kasta pärlor åt svin som mig ;)
    Egentligen är det det enda rakryggade om man värderar djurens liv så pass högt som du uppenbarligen gör.

Nåja, ska gå och göra i ordning min lunchlåda nu. (Spaghetti och köttbullar).
    Trevlig måltid!

• C Boom

Mamma46 skrev 2012-08-23 23:17:14 följande:
    Förstår att du vill skapa debatt. Men det är inte rimligt att endast komma med anklagelser och inte ta problematiken runt grödor. Man kan slänga hur mycket statistik som helst fram och tillbaka om man vill, men det löser inget.

Jag köper så mycket svenskt och närodlat som jag kan och har inget dåligt samvete utan tycker att sverige är bra på att hantera matproduktionen, relativt sett. Men allt kan alltid bli bättre såklart, och man måste alltid jobba för förbättringar. Oavsett om det är kött eller grönsaker.

Och vem kan alltid köpa ekologiskt närproducerat odlade grönsaker? Och vem vill äta för mycket grönt som är genmanipulerat, snabbodlat men med mindre vitaminer, besprutat och transporterat från långt hemifrån...?!

Kött är en naturlig ingrediens i vår mat men vi behöver inte mycket. Naturligtvis vill man matdjuren ska ha det så bra det går men samtidigt vill jag ha kvar vår planet, att den inte skövlas för mer odlingsmark och där vilda djur inte längre får plats etc etc. Allting är en balans...

Jag hoppas du inte är en av dem som då och då besöker zoon eller tittar på djurshower utomlands eller besöker pyramiderna där hästar far otroligt illa... Jag hoppas du är konsekvent i ditt tänk och agerande. 
    Konsekvent är mitt andra namn. Inga pyramider, inga zoobesök. Men självklart faller man igenom ibland, må hända av okunskap. Ingen är moraliskt överlägsen och jag är många mil ifrån.

Anser inte att jag har anklagat en enda liten köttis i denna tråd.
    Ville höra lite resonemang bara.

• C Boom
    La Lola skrev 2012-08-23 23:19:54 följande:
    Jo.
    Är inte så inbilsk att jag tror mig kunna övertyga en enda själ på FLs forum.
  • C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-23 23:21:33 följande:
    Och du ser ingen sanning i det jag säger?
    Människan har ätit kött jämt. Men det är fortfarande ingen argument för att det skulle vara rätt och riktigt.
    Vi har möjlighet att göra snällare val idag. Varför inte?

För att kött är gott...
  • C Boom
    Dr Mupp skrev 2012-08-23 23:26:02 följande:
    Antar att du heller inte har ihjäl mygg, trampar på myror eller duchar (och därmed har ihjäl kvalster).
    Puss på dig.
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-23 23:34:52 följande:
    Fast...du har ju rest till Egypten under din tid som vegetarian....
    Svar ja. Förlåt, måste man bojkotta Egypten som vegan?
  • C Boom
    Strövaren skrev 2012-08-23 23:34:33 följande:
    Sådär, lunchlådan är klar.

C Boom, nå? Fritar du djur som riskerar att sätta livet till/plågas?
    Nej.
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...