Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
Hej,
är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?
Hej,
är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?
Ja det ska man dricka för att komma igång. Jag drack bara typ tre koppar - det var inte så gott :) En annan gravid ville ha det så jag skickade det vidare.
En vecka hemma är väl perfekt, det var set jag hade planerat för ;)
Imorgon är det dags för bvc igen, hoppas Nils gått upp i vikt bra... Nu måste jag sova, hur gör man för att lägga sig i tid? Jag vet ju att all sömn är viktig...
Hehe bra att det kommer till användning iaf!
Ja men jag får ställa in siktet på att gå över så då blir det några veckor... Känns skönt att bara ha tre tidiga mornar kvar
Håller tummarna för Nils idag! Ja du, detta eviga problem att lägga sig för sent
Är allt bra med Agnes också?
Just nu är jag lite sur på Danderyds bb. De har ändrat infotiderna så himla många gånger. Enda tiden på kvällen är nu på tirsdag så den skulle vi gå på (eftersom de ändrade kvällstiden innan till morgontid istället). Har varslat på jobbet att jagslutar tidigare och allt. Skulle kolla imorse om det började kl 16 eller 17 och ser att tiden är borta och ersatt med en morgontid imorgon! Kul! Nästa tid är typ 8 okt så vill inte vänta så länge men roligt komma till jobbet nu och berätta att jag kommer komma dit efter lunch imorgon.
Hoppsan var sur i onödan! Det enda ds gjorde sig skyldiga till var att ta bort tiderna för datumen som har passerats. Så jag kollade fel rad tyvärr hann jag säga till på jobbet innan jag märkte detta (dessutom 20 min sen idag då en anslutningsbuss aldrig dök upp) så fick säga till igen och dra tillbaka allt ^^
Ja hur är det med er Marla? Hur går det med Agnes?
Nils hade gått upp bra i vikt, 350gram på en vecka, så nu väger han 4300g och växer som man ska... :) Det betyder ju att maten stannar i kroppen... förutom det han kräks upp då... :)
Ekot, löser det sig så ni kan gå på infon på DS?
Kram till er!
Skönt! Gick han ner något i vikt i början? Fått för mig att det är vanligt första veckan/veckorna. Börjar bli en stadig grabb det där. Kikade på din blogg på bilder på honom- mycket söt!
Japp det blir att gå ca en timme tidigare på torsdag från jobbet bara. Gör ju inget sista arbetsdagen maken följer med också.
Ja han gick ner lite drygt 300g vilket är vanligt! Tack, vi tycker också att han är söt :) Vi är kanske lite partiska dock!
Jag tycker att infon på DS var bra... Hoppas ni också tycker det. Tror framförallt att maken tyckte det var skönt att få saker förklarade av proffsen :)
Lite partisk kanske man är som förälder :)
Ja jag ser fram emot infon. Har inte alls läst på så mycket. Har lite gravidappar i telefonen och googlat lite men inte plöjt några böcker (som jag hade tänkt...). Skönt att se var bb ligger också så vi slipper irra runt sedan hur tog ni er till/från bb?
Lite partisk kanske man är som förälder :)
Ja jag ser fram emot infon. Har inte alls läst på så mycket. Har lite gravidappar i telefonen och googlat lite men inte plöjt några böcker (som jag hade tänkt...). Skönt att se var bb ligger också så vi slipper irra runt sedan hur tog ni er till/från bb?
Vi åkte in på kontroll eftersom mitt vatten gick och fick då skjuts av en kompis (maken har inte körkort). Sen är vi åkte in "på riktigt" körde min syster oss. Vi tog taxi hem. :)
Jag läste en del och gillade Gudrun Abascals bok ATT FÖDA mycket. Vill kan läsa en bok rekommenderar jag den. Var lite påläst om smärtlindring så du vet vad du kan välja. Annars behöver du inte läsa på mer - de är proffs på förlossningar :)