• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Ja jag längtar mer till januari då skenan tas av än till första julen... Vänjer sig väl. Trist bara då han inte kan ha sina kläder. Fått gå från strl 50 till 62 eftersom skenan inte får röras och kläder tas på utanpå. Och bada får vi göra på sjukhuset. Men tre månader går snabbt...

låter bökigt med vagnarna. Vi har gått ut kanske varannan dag med vagn och varannan i bil pga läkarbesök men idag var det så kallt så vi stannade inne... Ja denna höst är kall. Undrar hur vintern blir.

Går det bra med amning för er? Ludvig är ju nu två veckor men han ökar inte så mkt i vikt och har ännu inte nått födelsevikten. Är ju extra krångligt med skenan. Våra gamla ställningar funkar inte lika bra, och så spottar/kräks han vilket känns jobbigt eftersom han inte går upp så bra nu. Så måste ge ersättning också.överväger starkt att strunta i amning snart och ge ersättning så jag har koll på hur mkt han får i sig men samtidigt gillar jag att amma och vill helst ge bröstmjölk. Vill inte sitta fast i en pump jämt heller. Just nu är det väl typ hälften bröstmjölk (gissar jag? Hur ska man veta hur mycket han får i sig?) och hälften ersättning så får vi se om vikten gjort ett språng vid nästa vägning eller om det går trögt fortfarande...

• Ekot

Hej Karollina! Vad kul. Är det ditt första barn?
    Råcksta är ju promenadavstånd härifrån

• Ekot

Ja det är lite kallt för promenader nu. Väldigt vackert men kallt! Fika låter bättre.

• Ekot

Japp första barnet här också. skönt med lite varmare iaf! Jag har tyvärr fullt upp imorgon. Tor och fre tror jag att jag kan ses om jag inte minns fel.

• Ekot

Vad trevligt. Kan ni andra tjejer fredag eftermiddag?

Jag har en pojke på 7,5 v nu. Då är det tre killar i tråden och en flicka ja det är otroligt vilka framsteg de gör!

Förresten blev inte sonen av med skenan igår som planerat. Så han ska ha den i sex v till hoppas det är bra sen iaf!

• Ekot

Jag kan hela fredagen så bestäm ni marka behöver väl hämta storasyster på förskola så inte för sent antar jag? Från vilken tid kan du karollina? LoG kan du på fredag?

Nä när de är så här kallt blir det bara in och ut ur bil... Imorgon blir det promenad till bvc iaf så bra att det blir varmare

• Ekot

Vi har aldrig varit på fika faktiskt. Har inte träffat marla (men blivit fb-vänner) och LoG endast träffats en gång fast vi bor typ grannar ^^ men båda verkar vara bra tjejer iaf så haft tur med er som svarat i tråden

Nå kom ifrån ämnet, var tycker ni vi ska fika? Är det krångligt för dig marla att ta dig till vällingby? Kan ju ta något fik där. Eller ses hos någon?

Får jag fråga hur gammal du är karollina?

• Ekot

Du är ju 25. Det har du redan skrivit. Skyller på klassisk trötthet ^^

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?