• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Jag är nog lika mycket på fb som här så enkelt när man har smartphone...
    Marla pm:a gärna mig också så kan vi ha kontakt där också kan tyvärr inte pm:a (bara svara på verkar det som? :-S) från den smarta telefonen...

Så, nu är Nils och Agnes (söta namn förresten!) 10 dagar? Gud vad lätt för mig att ha koll på deras födelsedagar ^^ hur många blöjor har det gått åt? Haha. Jag har verkligen ingen aning om hur många man borde ha hemma. Kör ni med strl 1 nu?

FK ringde mig på lunchen om att de fattat beslut om min sgi. Får lägsta eftersom jag inte jobbat tillräckligt, studerar ju i vanliga fall, så det är vad jag räknat med- tyvärr men skönt att ha ett beslut åtminstone! Har skickat in makens inkomstuppgifter också så att det ska gå snabbt att få ut för hans dagar sedan. Han kommer vara hemma första 10 dagarna och sedan varje fredag. Hur gör era partners?

• Ekot

Marla ah just det! Glömt att jag har den inställningen. Loggar in på jobbdatorn och skickar till dig då istället ja jag förstår att det känns som tiden rinner iväg! När en kompis till mig fick barn tänkte jag mycket "undrar vem hon blir, hur hon kommer vara". Nu känner jag att jag har tid att ta reda på hur bebisen kommer bli i framtiden, men att nu bara finns nu och jag måste ta till vara på varje sekund

Okej då lär jag behöva några fler 1or iaf får man några blöjor från bb? Eller i liberoboxen?

Vad har du pluggat Marla? Är du färdig eller ska du plugga mer sen?

• Ekot

Hej tjejer, ledsen att jag är så off här. Nu så:

Marla, ska kolla om jag skrivit upp mig hos båda men tror det
    Skönt att vara klar! Jag har ungefär ett år kvar, pluggar juridik.
    Njut!

LoG låter jätteskönt! Gick du i skogen här? Jag orkar inte 5 km längre tror jag, iaf inte särskilt fort. Hoppas jag återfår formen snabbt efter

Hoppas er helg är bra! Jag jobbar min sista vecka nu, mån-tors. Så skönt!
    Kramar

• Ekot

Haha hallonbladste, är inte det det man kan dricka för att få igång förlossningen? Därför Nils kom lite tidigare? tack för erbjudandet! Dock dricker jag inte te... men tack ändå

Hehe ja, iaf en vecka kan jag väl få gå hemma innan det är dags svårt när man inte vet när det är dags. Vill ju inte gå hemma för länge innan.

• Ekot

Hehe bra att det kommer till användning iaf!

Ja men jag får ställa in siktet på att gå över så då blir det några veckor... Känns skönt att bara ha tre tidiga mornar kvar

Håller tummarna för Nils idag! Ja du, detta eviga problem att lägga sig för sent

Är allt bra med Agnes också?

Just nu är jag lite sur på Danderyds bb. De har ändrat infotiderna så himla många gånger. Enda tiden på kvällen är nu på tirsdag så den skulle vi gå på (eftersom de ändrade kvällstiden innan till morgontid istället). Har varslat på jobbet att jagslutar tidigare och allt. Skulle kolla imorse om det började kl 16 eller 17 och ser att tiden är borta och ersatt med en morgontid imorgon! Kul! Nästa tid är typ 8 okt så vill inte vänta så länge men roligt komma till jobbet nu och berätta att jag kommer komma dit efter lunch imorgon.

• Ekot

Hoppsan var sur i onödan! Det enda ds gjorde sig skyldiga till var att ta bort tiderna för datumen som har passerats. Så jag kollade fel rad tyvärr hann jag säga till på jobbet innan jag märkte detta (dessutom 20 min sen idag då en anslutningsbuss aldrig dök upp) så fick säga till igen och dra tillbaka allt ^^

• Ekot

Skönt! Gick han ner något i vikt i början? Fått för mig att det är vanligt första veckan/veckorna. Börjar bli en stadig grabb det där. Kikade på din blogg på bilder på honom- mycket söt!

Japp det blir att gå ca en timme tidigare på torsdag från jobbet bara. Gör ju inget sista arbetsdagen maken följer med också.

• Ekot

Lite partisk kanske man är som förälder :)

Ja jag ser fram emot infon. Har inte alls läst på så mycket. Har lite gravidappar i telefonen och googlat lite men inte plöjt några böcker (som jag hade tänkt...). Skönt att se var bb ligger också så vi slipper irra runt sedan hur tog ni er till/från bb?

• Ekot

Lite partisk kanske man är som förälder :)

Ja jag ser fram emot infon. Har inte alls läst på så mycket. Har lite gravidappar i telefonen och googlat lite men inte plöjt några böcker (som jag hade tänkt...). Skönt att se var bb ligger också så vi slipper irra runt sedan hur tog ni er till/från bb?

• Ekot

Okej, skönt att ni gick skjuts vi kan antagligen få skjuts av min pappa eller tar taxi. Vi har båda körkort men inte bil så även om vi kan låna bil känns det omständigt...

Har hört talas om att den boken ska vara bra faktiskt. Dock inte tagit tag i att leta reda på den tror jag förnekar lite att det snart är dags. Har ju så fullt upp med att orka jobba ^^ blir nog lite mer verkligt när jag är hemma och ledig
    Har snackat en del med mina kusiner som har ban om smärtlindring. De har testat lite olika så har hyfsad koll på det generellt men har svårt att känna i förväg vad jag tror mig vilja ha. Känns som att bm på förlossningen får tipsa om vad som är lämpligt i den fas jag är i just då och så väljer jag då. Ja skönt att de iaf har varit med om förlossningar förut!

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?