• CillaL

Mammor i Varberg

Hej!
    Jag heter Cecilia och är en glad norrlandstjej som tillsammans med man och två barn, 3 och 1 år, ska flytta till Varberg i höst. Mattias har fått jobb och jag är för närvarande mammaledig med vår lille son. Vi hoppas få förskoleplats till vår dotter ganska fort men det får vi se. 

Jag hoppas att det finns någon I Varberg som känner sig sugen på att skapa nya kontakter trots att de kanske redan har massor med vänner och bekantaGlad.  

Om inte så kanske ni har några tips på var jag kan träffa nya människor och skapa mig ett nytt närverk av härliga vänner!

Hoppas på ett svar!

Mvh/ Cecilia  

• Svar på tråden Mammor i Varberg
  • Jagsajudet

Kul att här är så många. Jag är på jag med Skrattande

Har dock inskolning för äldsta pojken de närmsta kommande veckorna, men om jag inte kan hänga på första gången så kan jag komma nästa gång kanske..

• Claire B

Jag hänger gärna på! 20 sept skulle funka bra, är det bäst för alla på em, typ vid tre- tiden? Leklandet funkar bra!

• thisismylife0

Tycker att vi kanske kan prov leklandet första gången. Blir jätteknepigt att gå på öppna förskolan när gränsen för barnens ålder brukar vara upp till 3 år (eller där omkring)..;)

Kl 13.30 den 20:e september? 

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • marmelad

Jag hoppar nog över leklandet, tyvärr. Jag kommer bara få vara i klätterställningarna med 2-åringen så jag kommer inte hinna prata något då iaf Det hade varit bättre om han bara velat vara på den lilla avdelningen, men eftersom storebror vill vara på det större så vill såklart han det med
    Men hoppas att ni blir ett gäng ändå

Jag skulle kunna tänka mig att ha en fika här hemma någon gång framöver, för de som vill. 

• Claire B

Hämtar den äldsta vid två-tiden den 20 sept, kan vi säga 14:30 istället? Får se om jag får någon barnvakt, annars tar jag med båda två!

• thisismylife0

14.30 funkar bra också.

Marmelad: Ja vi kan ju såklart ses på olika ställen beroende efter allas behov och önskemål. Fika hemma är ju väldans så trevligt...:) 

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • Claire B

Vi hänger gärna på, jag tar med mig båda barnen så hoppas jag min tvååring går att hålla koll på:) halv tre blir bra tid!

• Sunniva

Jag satsar på att hänga med iallafall! Beror lite på bilsituationen på Torsdag.

Svar på tråden Mammor i Varberg