• CillaL

Mammor i Varberg

Hej!
    Jag heter Cecilia och är en glad norrlandstjej som tillsammans med man och två barn, 3 och 1 år, ska flytta till Varberg i höst. Mattias har fått jobb och jag är för närvarande mammaledig med vår lille son. Vi hoppas få förskoleplats till vår dotter ganska fort men det får vi se. 

Jag hoppas att det finns någon I Varberg som känner sig sugen på att skapa nya kontakter trots att de kanske redan har massor med vänner och bekantaGlad.  

Om inte så kanske ni har några tips på var jag kan träffa nya människor och skapa mig ett nytt närverk av härliga vänner!

Hoppas på ett svar!

Mvh/ Cecilia  

• Svar på tråden Mammor i Varberg
  • malinr87

Jag bor strax utanför Varberg och väntar första barnet 4 okt. Har bott här i ca ett år så lär gärna känna lite mer folk!

• thisismylife0

Om man har lite framförhållning så att så många som möjligt kan vara med. Lämpligt ställe är typ leklandet eller nåt sånt där vi får plats att vara många.

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • marmelad

Vi träffas oxå gärna nån gång
    Jag vet dock inte om jag vågar mig på leklandet, då skulle jag behöva klona mig först för mina barn har en förmåga att springa åt olika håll  Och de är lite för små för att jag ska våga släppa dem utom synhåll. 

• Tobbelina
    CillaL skrev 2012-08-07 18:43:15 följande:
    Det känns jättebra med Läjet. Nära till bad och annat skoj:) Vi har oxå kikat lite på att hyra och märkt att det är knivigt. Vi satsar på att köpa hus under våren så vi har något eget till sommaren! Mattias är 31 och jag 30. Det känns lite konstigt att flytta så långt. Umeå blir ju en bit bort men det går bra med flyg om man har lite hemlängtan:) Det är väldigt spännande att testa något nytt och träffa nya människor! Bara man hittar något att göra och komma in i den sociala biten så brukar det mesta lösa sig. Mycket kretsar ju kring barn, hem och jobb/studier vars man än är:)

Bor oxå i Läjet :)
  • Claire B

Hänger gärna på, kul med nya kontakter. Vore kul med leklandet om vi kan träffas någon helg så jag slipper hålla koll på båda barnen:) Annars kan vi ju ta Öppna Förskolan också, jag var på den vid Håstens torg för några veckor sedan, och där är ju stort och rymligt också. Vore skönt att bara ta med den lille, om tvååringen är med blir det lätt att man bara måste hålla koll på henne, svårare att prata!

• marmelad
    Claire B skrev 2012-09-06 21:18:43 följande:
    Hänger gärna på, kul med nya kontakter. Vore kul med leklandet om vi kan träffas någon helg så jag slipper hålla koll på båda barnen:) Annars kan vi ju ta Öppna Förskolan också, jag var på den vid Håstens torg för några veckor sedan, och där är ju stort och rymligt också. Vore skönt att bara ta med den lille, om tvååringen är med blir det lätt att man bara måste hålla koll på henne, svårare att prata!
    Dit har jag planerat att gå någon dag framöver ÖF på Håsten alltså. Var det mycket folk där?
    Min tvååring är dock alltid med mig, då han inte går på förskola än  
  • Claire B
    marmelad skrev 2012-09-07 09:16:09 följande:
    Dit har jag planerat att gå någon dag framöver ÖF på Håsten alltså. Var det mycket folk där?
    Min tvååring är dock alltid med mig, då han inte går på förskola än  
    När jag var där så var det lugnt och skönt, inte alls mkt folk och rymligt i lokalerna. Vet inte om det är så jämt men det är ju skönt om det inte är alltför mycket barn på samma gång. Har också tänkt gå dit snart igen, kanske med båda barnen någon gång eller bara med lillen när jag lämnar stora tjejen på dagis.

Just nu lämnar jag bara två timmar åt gången på dagis, vi har fått skola in på nytt efter sommaruppehållet då min stora tjej varit jätteledsen vid lämningarna.. Det är ju mkt som har hänt i hennes liv nu, men nytt syskon och allt, men denna veckan har det gått bättre på förskolan och då ska vi öka tiden så småningom till 5 timmar 3 ggr i veckan. Kan ju vara mysigt att hitta på något med bara den lille då, ex. öppna förskolan!
  • thisismylife0

Vet inte om min 8-åring ens platsar på öppna förskolan längre. ;).

Om vi väljer lekstugan hjälper jag gärna till att springa efter småttingar om det blir körigt  ..:D

Föreslår 20:e eller 21:a september.   

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • Sunniva

Jag är på var en vi går, har en 8-månaders så öppna förskolan hade funkat bra det med. Har tänkt att ta med Tilda dit någon dag endå, blir skogstokig att sitta hemma :) .

Svar på tråden Mammor i Varberg