Fridzl skrev 2012-07-25 17:08:09 följande:
Jo klart det blir svårt då, men det är ju inget som han rå för i så fall :) Min pojkvän kommer också studera men hoppas på att saker och ting inte kommer krocka med varandra. Ja det känns himla bra att han är lika exalterad som jag. Men det är ju första barnet för oss båda så kanske inte så konstigt. Han har sett fram emot barn mer än jag :)
Ah okej. Skönt det iaf!
Men gud vad roligt! :;) Här var det jag som fick tjata på min man om barn ett bra tag! :) Men andra var lite lättare. ;)
CinnamonMai skrev 2012-07-25 17:16:53 följande:
Vaknade inatt med sjukt ont vid vänster äggstock. Ringde gynakuten och fick komma in direkt. Läkaren gjorde VUL och konstaterade att graviditeten sitter fint i livmodern, kunde bara se fostersäcken dock (5+4). Hon trodde att det kunde vara gulekroppen som orsakade besvären eftersom den sitter till vänster, alternativt växtvärk. Känner mig ju skitdum som tog upp deras tid för ingenting, men samtidigt så vet man ju aldrig.
Inte ska du känna dig dum! Häromdagen blev jag skit rädd då jag fick ont i höger äggstock! :( Men sen släppte det men skumt att det gjorde ont i sidan. Händer det igen åker jag in för jag menar jag kan ju inte ha ÄL nu. :/
Hute skrev 2012-07-25 17:23:45 följande:
FAN!!
I förmiddags åt jag salami på smörgåsen, inte färsk från sharken utan vacuumförpackad...och nu tog jag två små bitar ölkorv som sonen åt...givetvis googlar jag att man INTE ska äta detta för risken för toxoplasma och listeria är stor. Vad ska jag göra nu? jag kan ju inte göra det ogjort...
Hur vanligt är det med dessa sjukdomar??
Kom även på att jag var kattvakt två dagar innan samt samma dag som jag plussade...tvättade händerna efter, men tänk om jag har dragit på mig något????
Googlar allt och blir toknervös och är helt inställd på att det här går åt skogen..
TUR att jag ska till BM imorgon och hoppas att hon kan lugna mig..
Det är ju bara ett försiktighetsåtgärde så tycker inte du behöver oroa dig men i fortsättningen så kan du frysa salami i 3 dygn och sen tina och äta utan några problem! :)