Inlägg från: LurvensFrö |Visa alla inlägg
  • LurvensFrö

Marsbebis 2013

Laliii skrev 2012-07-23 13:53:49 följande:
    Underbart å hör :D det måste kännas bra! :)
    Ja det känns jätte bra och jag gick på magkänslan och det kändes bra! :)
  • LurvensFrö

Jag är i v 5+4 och mådde illa igår och förrgår men idag mår jag inte illa. :/ Fast det är skönt.

• LurvensFrö
    JagEm skrev 2012-07-24 12:16:01 följande:
    Tack Cantaton :) Här känns det också lite deprimerande att det e så finns väder, sambon, sonen och några till åkte ut med båten idag, hade varit mysigt att följa med men med detta illamående känns en bättre inte helt 100 ;) Nån här som vet om det finns nån medicin man kan ta mot illmåendet? Börjar snart jobba efter semestern och kan ju liksom inte börja lite senare varje dag för att jag mår så illa...
    postafen tar jag och det funkar utmärkt! :)
  • LurvensFrö
    Cantaton skrev 2012-07-24 12:19:01 följande:
    Det är nog läge att inhandla det här också - och hoppas att laktosen i sig inte gör mig sämre än tabletten i övrigt hjälper.
    Men om du inte tål laktos kan du säkert få annat utskrivet från läkaren.
  • LurvensFrö
    JagEm skrev 2012-07-24 12:21:37 följande:
    Är det receptfritt? Om det hjälper skulle det vara ljuvligt :)
    Ja det är åksjuktabletter.
  • LurvensFrö
    Cantaton skrev 2012-07-24 12:22:07 följande:
    Säkert, känns bara så omständligt för stunden
    Förstår det men finns ju riskt att du istället mår sämre kanske. :(
  • LurvensFrö

alltiiiing: Dem där banden funkade inte på mig iaf om det är dem som ska trycka på en punkt. Tyckte det var strunt men det verkar ju funka för vissa ju och bra om man slipper tabletterna men för mig var det bara slöseri med pengar.

• LurvensFrö
    leksakslådan skrev 2012-07-24 15:30:14 följande:
    Hej alla!

Jag har följt tråden att tag och hoppar gärna in här. Jag är gravid i vecka 7+6. Är jätteglad över att vara gravid, det blir andra barnet, har en dotter som snart blir 2,5.

Tyvärr mår jag förskräckligt dåligt, mår så illa och är helt sängliggande sen snart två veckor tillbaka. Jag var dock förberedd på att det kunde bli såhär då jag hade hyperemesis i min förra graviditet och var sjukskriven en stor del av tiden, åt mediciner och var inlagd i omgångar för dropp. Denna gång har jag sluppit sjukhuset än så länge för jag har fått starka mediciner, zofran, som tar bort mycket av kräkningarna. Känns inte så kul att ta tabletterna men jag känner att jag inte har något val, fick äta dem hela förra graviditeten.

Till er andra som mår illa så finns det andra mediciner att ta än postafen (hjälper inte mig ett skvatt). Lergigan verkar hjälper många, väldigt beprövat och helt ofarligt för bebis som jag förstått det. Krävs dock recept.

Jag vill att tiden ska gå fort nu, bebis är så mycket trevligare ute än i magen. Jag hade sett fram mot vul som jag skulle göra nästa vecka, men nu är min läkare sjukskriven så det blir inte förrän den 13e. Längtar så efter att få se att allt är okej. 

Spännande med alla nya små bebisar som är på gång! Ska bli kul att följas åt.
    Grattis och välkommen! :)

Jag önskar bara tiden kunde gå fort nu! Har ingen tålamod. :) Vill också se så allt är ok men jag får nog först ett vul i slutet av augusti och det känns osm evigheter men det5 är det ju egentligen inte. Om en månad har man ju nästan passerat de magiska 12 veckorna.

Jobbigt att du ska må så himla dåligt. :( Förstår att du inte helst vill äta dem men det handlar ju om din hälsa med! :)
  • LurvensFrö
    Hute skrev 2012-07-24 15:35:11 följande:
    Här är det bara att gå in och sätta sig i väntrummet så hämtar om en..just för att man inte ska behöva anmäla sig och det kanske kan bli "obekvämt"..

Jag mår också oförskämt bra (v5+2 idag), gjorde mitt sista gravtest igår, bara för att verkligen vara säker, och det blev ju ett plus med en gång. Varför kan jag inte bara inse att alla gravidteter är olika och att jag inte behöver kräkas och må dåligt denna graviditeten bara för att jag gjorde det fram till vecka 17 sist...nä jag får verkligen försöka släppa det där!!!
    Till mvc på torsdag, sen vul i v8+2, den 14e aug. 
    Ja jag mår inte heller illa idag och jag minns att jag var tvungen att sjuka mig tidigt med sonen. Men man ska väl bara vara glad så länge man mår bra! :)
  • LurvensFrö
    Lilly Jk skrev 2012-07-24 16:01:35 följande:
    Kan tiden inte gå lite fortare?
    Känner mig otålig av att vänta till v. 12.

Tänk om man kunde börja må lite bättre och inte vara så orolig hela tiden.
    Inskrivning 9/8 men det är såååå jobbigt att behöva vänta!
    Ja det går så otroligt sakta! :(
Svar på tråden Marsbebis 2013