Inlägg från: LurvensFrö |Visa alla inlägg
  • LurvensFrö

Marsbebis 2013

älskarlivet81 skrev 2012-07-25 14:44:21 följande:
    Har man hälsosamtal över allt ens? Förra gången fick jag hemskickat material och denna gången har jag inget heller, ska träffa bm först när jag är i vecka 11..
    Jag minns inte att jag hade hälsosamtal heller med sonen men när jag ringde till Limhamn så var det först hälsosamtal och sen bokade man in för inskrivning. Nu avbokade jag tiden och skrev in mig på MammaMia och dem har också hälsosamtal först. :/ Och då ska jag också få en ny tid för inskrivning på plats en månad senare. Kanske något nytt?
  • LurvensFrö

Och egentligen tycker jag inte jag behöver något häslosamtal då det inte är så längesen jag födde sonen. :/ Jag minns ju allt från vad dem sa att man skulle tänka på osv.

• LurvensFrö
    älskarlivet81 skrev 2012-07-25 14:49:24 följande:
    Är Limhamn privat? Jag bor ju också i Malmö eller ska gå på mvc där i alla fall och ringde ju inte direkt till mvc för att boka tid.
    Limhamn sundet är inte privat och dem tillhör barnmorskor direkt och jag gillar verkligen inte den ändringen och dessutom fick jag stå i kö i evighet för att boka tid och så är det inte dem själv som håller i bokningen. MammaMia är en ny privat och jag blev tipsad av Cura som också är privat men hade inga lediga tider att ringa till dem andra. Dem var så himla goa och gratulerade min graviditet och jag fick en sån skön känsla. Och ingen kö när man ringde!
  • LurvensFrö
    älskarlivet81 skrev 2012-07-25 14:57:40 följande:
    ok, jag gick på Familjens Hus förra gången och komma gå på Centrum denna gången. Visst lång kö, men jag vill ha den naturliga kontakten med kk i och med mina problem förra gången där jag blev sjukskriven så tidigt t.ex. Sen vet jag inte om jag kommer föda i Malmö eller Lund.
    Okej förstår om du vill det men man kan ju ringa hur mycket man vill dit till kk ändå om man är orolig och om man går privat. :)

Jag tror jag vill föda i Malmö då jag var nöjd sist och det känns nära och bra. :)

Var du inte nöjd med Familjens Hus?
  • LurvensFrö
    älskarlivet81 skrev 2012-07-25 15:07:26 följande:
    Jo, men jag blev sjukskriven av en läkare från kk och uppkommer samma situation vill jag ha den möjligheten igen.

Jag var också nöjd med Malmö senast, men nu ska de dra in så mycket. Bl.a. ska FamiljeBB försvinna så nu lär det inte finns någon möjlighet alls för pappan att stanna..

Familjens Hus var kanon, men den jag hade som bm ska sluta och göra annat inom mödravården så då hade jag ändå fått byta bm. Så nu bytte jag till en mvc som ligger närmre jobb istället.    
    Är det sant?? :( Hade jag ingen aning. Men förstår inte varför dem gör så. Tänker på hur man ska göra med sonen om pappan stannar över osv. Då blir jag också sugen på Lund. Ja vi får se.

Ja då förstår jag att du vill ha samma.

Okej vad bra. Ja jag bytte också bla av den anledningen för sist jag var där så fick jag inte min ordinarie för hon skulle vara mamma ledig så jag fick sen en vikarie som jag tyckte sådär. Och nu när jag bokade inskrivning så fick jag ett helt annat namn på brevet så då var det droppen. Jag vill gärna gå till en och samma och inte få nya hela tiden. Tycker det är jobbigt faktikst. Sen är den närmre och påvägen till jobben med den jag nu valt. :)
  • LurvensFrö

Märker att jag skriver väldigt slarvigt haha. :)

Jag menar hur det ska gå att pappan och sonen stannar över i Lund i så fall eller man skaffar barnvakt till sonen. Fy hur presenterar man den nya för sonen. Det känns jätte nervöst.

• LurvensFrö
    älskarlivet81 skrev 2012-07-25 15:19:53 följande:
    Hmm, länken funkar inte. Kopiera alltihopa (även det sista -) så ska det funka!
    Men det funkar inte att kopiera. :/
  • LurvensFrö
    älskarlivet81 skrev 2012-07-25 15:18:42 följande:
    Har stått en del om det i Sydsvenskan: www.sydsvenskan.se/sverige/-det-storsta-sparb...-

Jag tyckte det var guld värt att min man fick stanna. Tycker inte man ska utesluta mannen på det sättet. Visst, vi låg inne 3 nätter med dottern p.g.a. amningen. Händer det med nästa barn så skulle han inte stanna så länge eftersom vi har dottern hemma, men 1 natt i alla fall..    

Ja det är det jag tänker, kanske mysigt att iaf mannen får stanna en natt. Fast jag tyckte inte det gjorde något med sonen men denna gången hade det varit mysigt. Men finns det ingenstans där man kan vara hela familjen?
  • LurvensFrö
    FruRundberg skrev 2012-07-25 15:27:38 följande:
    Följer era män/pojkvänner med på inskrivning och VUL om ni har gjort ska göra det?
    Har inte ens tänkt på det men tror jag går själv då sonen är grymt jobbig nu. Men förhoppningsvis kan han följa med någon gång! :)
  • LurvensFrö
    Sunshine81 skrev 2012-07-25 15:39:24 följande:
    Hej alla. var på VUL idag och allt var super. Hjärtat tickade på som det skulle och allt såg normalt ut. Kändes så skönt att höra. Var exakt lika lång gången som jag räknat ut själva, 7+3. Så det stämmer med familjelivs också. Helt underbart. Magen kan jag inte dölja längre, är en kula redan på  morgonen när jag vaknar och sen på kvällen sväller den som jag är i 5 månaden, hehe. men är min 4 graviditet så den kommer verkligen fortare efter varje gång.
    Ha det bra alla, kramar  
    Vad mysigt grattis!! Hoppas jag också får tid till vul. Vet jag först om en vecka när jag ska på hälsosamtal så jag antar att dem berättar lite hur det är upplagt men vad jag har sett på deras sida så verkar dem göra vul. :)
Svar på tråden Marsbebis 2013