Inlägg från: MammaTillEnStjärna |Visa alla inlägg
  • MammaTillEnStjärna

Marsbebis 2013

Mennenajja: Jag tycker att du gör rätt i som ringer bm. Förmodligen får du säkert komma in på koll, då det låter som att det kommer väldigt mycket...

Jag håller tummarna för dig och hoppas att det inte är något allvarligt... Kan ju kanske vara moderkakan som ligger i vägen också...

Lycka till!
    Kram

• MammaTillEnStjärna

Någon som vet om H&M har jeanskjol för gravida? Har för mig att jag sett det på deras hemsida tidigare men kan inte hitta någon nu...

• MammaTillEnStjärna
    saoura skrev 2012-09-10 12:56:36 följande:
    Hej tjejer! Sitter på jobb nu igen efter att ha stor på ett mycket lyckat "kub"!!! :D jag är då otroligt lycklig! Allt såg bra ut med båda tvillingar och jag blev framflyttad en hel vecka va jag själv trott och har bf 9 mars och är i v14+1 idag! :D eftersom graviditeten var så långt gången blev det inget kub utan mer ett vanligt ul men hon kollade ändå nackarna snabbt och gjorde en ungefärlig uträkning. Fick 1/21000 något på båda tvillingarna som för övrigt ser ut att vara två små flickor! Väntar alltså enäggstvillingar och kommer bli sjukskriven v20 med kontroller på spec.mvc varannan veckan.

Va härligt! Toppen Mysigt att ha fått se bebisarna Roligt att bm försökte kolla könen på dom så tidigt! 

Själv ska jag på RUL den 11 oktober, hoppas hoppas att vi får reda på könet då!
  • MammaTillEnStjärna
    Noliee skrev 2012-09-10 14:40:41 följande:
    Nu har jag varit på inskrivning. allt såg bra ut när det gällde mina värden så det var skönt. Blodprovet får jag dock svar på senare. Hade gått upp 1,7 kg sedan hälsosamtalet för 5 veckor sedan.

Sen fick vi tid för RUL också den 22 oktober, så 6 veckor kvar tills dess!
     Kommer vara i v 17+5 då enl mina uträkningar. Får väl se då hur pass det stämmer.
    Vi kommer få veta könet om det går att se.

Dock är vi besvikna över att sambon inte kan närvara vid ultraljudet. Han ska iväg på tjänsteresa den dagen och den andra tiden vi hade att välja på var när vi är bortresta tillsammans. 
    Känns tråkigt att vi inte får dela den stora stunden tillsammans!!
    Men de gjorde bara ul en gång per vecka...

Kul att du fått se dina tvillingar och spännande med enäggs!! Är det av någon speciell anledning du blir sjukskriven redan då?

Klart att din sambo också ska närvara! Ni borde kunna byta till en annan tid som faktiskt passar er båda! Ring och kolla själv där ultraljudet ska göras
  • MammaTillEnStjärna

Har varit runt i ett centrum nu på lunchrasten för att få tag i en mammakjol - men utan resultat.

Var in på H&M, Lindex & Åhléns och de enda som hade mammakläder i överhuvudtaget var H&M, men dom hade inga kjolar

Vart får man tag i en schysst mamma-jeanskjol?

• MammaTillEnStjärna
    Mennenajja skrev 2012-09-11 16:05:29 följande:
    Läkarbesöket gick som förväntat. Grodan levde och mådde bra, blödningarna kom från moderkakan som låg långt ner men inte för öppningen. Så nu ska jag lägga till mig i bf-listan och presentationstråden :€

Va skönt å höra! Ja jag tyckte att det lät som att det kunde vara det eftersom att du inte hade ont. 

Det gör du rätt i  
  • MammaTillEnStjärna
    Messalina01 skrev 2012-09-11 19:08:13 följande:
    Det visade sig att det fanns en anledning till att jag inte fått nån doppler att fungera...

Började blöda idag, in till gynakuten.

Dött sen v 9, gick egentligen in i v 14 idag.

Fuck my life.

Till alla er som bara får barn på löpande band, kul för er, men ta för fan inget för givet... ha så kul....

Beklagar... Jag tycker det är tråkigt att en del har så svårt att bli gravida... Jag hoppas att det går fortare nästa gång!

Jag förstår att du är ledsen... men jag tror ingen tar sin graviditet för givet. Alla vet och är oroliga över ma/mf.

Kram  
Svar på tråden Marsbebis 2013