Inlägg från: MammaTillEnStjärna |Visa alla inlägg
  • MammaTillEnStjärna

Marsbebis 2013

I morse när jag låg i sängen - innan jag gick upp för att kissa så såg och kände jag en liten kula nedanför navel lite åt vänster. Jag hoppas så gärna att det är livmodern som "lyfts" p.g.a. att kissblåsan var full. Mysigt iallafall

När jag sedan står upp kissnödig så är magen helt svullen och jag har lättare för att känna sammandragningar. 

Det var någon som undrade i ett tidigare inlägg om man kan känna sammandragningar tidigt. Livmodern börjar ju arbeta nästan direkt efter att man blivit gravid och sammandragningar hör till det. Så Ja man kan känna sammandragningar tidigt. Jag kände redan i vecka 8 om jag inte minns fel. Har man känt det tidigare (tidigare graviditet) så VET man hur det känns      

• MammaTillEnStjärna
    Hoomlan skrev 2012-08-29 09:46:07 följande:
    Så där ja kortet upphittat och klickat hem en doppler nu ;) Håll tummarna för att den kommer på fredag eller innan ;) 
    Bra där
  • MammaTillEnStjärna

Förresten!

Är det någon som vet om det har betydelse om man är kissnödig under ultraljudet? Är det bra om blåsan är fylld, ser de livmodern bättre då? 

• MammaTillEnStjärna
    Cantaton skrev 2012-08-29 10:08:47 följande:
    Ingen aning, men jag gjorde ett ultraljud en gång när jag var inlagd på sjukhus, förvisso VUL, men då fick jag gå och kissa först för att kissblåsan var som en svart stor fläck som var ivägen för allt han skulle titta på. Äggstockar och så. 
    Lizzie 007 skrev 2012-08-29 10:10:04 följande:
    japp..man ska vara kissnödig! Inte kissa på 2 timmar sa barnmorskan idag på min inskrivning.

Tack för infon Då ser jag till att inte kissa innan
  • MammaTillEnStjärna

Har precis kommit hem från KUB undersökningen. Sannolikheten uppmättes till 1:20000! Känns så otroligt skönt! Bild kommer imorrn

• MammaTillEnStjärna

Tack alla! Känns så himla bra! Så bra siffror hade jag verkligen inte väntat mig. Nu kan jag koppla av och njuta!

• MammaTillEnStjärna
    Hute skrev 2012-08-29 19:00:51 följande:
    Jag hittade äntligen hjärtljuden!!! lycklig som faaaaaan!!! Hjärta
    Bredvid min puls hittade jag det fina galopperande ljudet. 10+3 idag och hittade ljudet högre upp än vart jag trodde det skulle vara, känner inte min livmoderkant, men har som sagt lite hull på magen ;) kände den inte förra graviditeten heller..

Va roligt Vilken känsla va!?
  • MammaTillEnStjärna
    EnStoltMamma skrev 2012-08-30 08:52:45 följande:
    Vaknar tiiiiidigt och är superhungrig varje morgon! Haha.. Inatt har jag haft väldigt mycket SD.. Trodde inte det skulle börja såhär tidigt.. Sist började dom i v19.. Hoppas bara att tappen håller sig bra så vi slipper en tidigt förlossning igen! Inget tid som jag minns som något roligt:( värre nu om vi har ett barn som man inte kan ha med på sjukhuset.. Hoppas verkligen att den lilla stannar där inne tiden ut! Hoppas på att få komma på ul snart :) bm sa att vi skulle börja tidigt på spec.mvc för att dom ska hålla koll... Hittade journalpapper som jag fick av läkaren sist jag hade fått, där står det vad som ska göras vid en ev nästa grav.. Borde jag ta med dom till bm eller finns det redan skrivet i deras system så hon kan läsa?

Jag förstår din oro. Hoppas att du går fullt ut denna gång!

Om jag vore du så skulle jag ta med papprena till bm iallafall, det gör ju inget om hon får höra det från dig också, även om hon har läst det. Då visar du att du har koll  
  • MammaTillEnStjärna
    saoura skrev 2012-08-30 09:25:54 följande:
    Jag har ett litet dilemma. Jag, dottern och min mamma ska åka hem till min morfar nu på förmiddagen och med oss ska vi har min mormor och frågan är om jag ska berätta för dom? Mamma vet redan om det och jag kan inte dölja magen speciellt bra längre och mormor är redan lite på hugget. Det jag oroar mig mest för är om det inte går vägen och sen berätta det för dom men visst det kan mamma hjälpa till med isf. Jag är seriöst mer nervös för att berätta för dom än var jag var för mina egna föräldrar... Vad tycker ni jag ska göra? Berätta är egentligen det smartaste...

Tycker du gör rätt i om du berättar Kan väl varar roligt att berätta när dom är tillsammans också!
  • MammaTillEnStjärna
    Demon Ahhh, blir så arg! Min pappa går och berättar för alla om graviditeten fast jag inte vill det! Nu senast till en från förra mammagruppen vars dotter och min dotter går på samma dagis. JAG vill berätta SJÄLV till kompisar och så Gråter Förstör ju tycker jag. Sen har inte ens sambons barn fått reda på något än, så det känns jättedumt. Tänkte ju gå offentligt på facebook imorgon, efter att barnen fått reda på det...

Måste berätta en gullig sak också. Igår efter KUB så satte jag mig ner med dottern (2 år) och visade bilderna och förklarade att vi skulle få en bebis och att den ligger i mammas mage. Hon försökte lyfta på min tröja och leta efter bebisen men hittade ingen Skrattande Sötnos...
Svar på tråden Marsbebis 2013