Inlägg från: MammaTillEnStjärna |Visa alla inlägg
  • MammaTillEnStjärna

Marsbebis 2013

Jag kollar runt lite på syskonvagnar och det lutar åt att vi kommer att köpa en Babytravel Dublin då dottern kommer att vara 2 år och 9 månader när bebis kommer. Jag VET att en vagn där även dottern kan sitta med är ett MÅSTE för vår del. Annars vet jag inte hur vi ska klara av att vara borta heldagar när jag är mammaledig... Eller gå på långpromenader osv...

Jag kan inte någonstans hitta sittmåttet på den här vagnen... Är det någon som vet eller vet vart man kan få reda på det?     

• MammaTillEnStjärna
    curry skrev 2012-08-28 12:09:29 följande:
    Mammatillenstjärna: ring till babyproffsen eller en återförsäljare och kolla, de vet säkert!

Har en fundering bara, hur länge har du tänkt att din äldsta ska få åka vagn? Vi satte en gräns på 2,5 år på vår stora och efter det Bara om det var låånga jobbiga promenader. Som du såklart säkert vill ta under mammaledigheten som du säger! Men sen när äldsta är för stor för vagn kommer du ju gå omkring med syskonvagn i onödan. Kolla in camelon donkey, den kan du ställa in till syskonvagn och sen byta till enkelvagn när du vill. (och ha ståbräda istället kanske) De är ju dyrare men finns en del och ofta på blocket.

Jag drog iväg ett mail till dom

Vi har två enkelvagnar som vi kommer att behålla så när jag inte behöver använda syskonvagnen så byter jag bara till enkelvagnen  Det blir en trygghet att kunna sätta dottern i vagnen när det behövs eller om hon blir trött. Hon är inte så förstjust att hålla i handen och att bära orkar man inte. Om vi har bråttom eller om man går någonstans där man vill ha extra koll så är det smidigt att hon har en sittplats hon med. Sen kommer jag förmodligen att gå när det ska iallafall lämnas på dagis och det är en bra bit att gå så då är det toppen tror jag att hon kan sitta Syskonvagnen kommer vi att köpa begagnad.
  • MammaTillEnStjärna

Som svar på din fråga förresten! Jag kan inte sätta en "gräns" på hur länge hon ska ha tillgång till att åka vagn, det märkar jag nog med tiden Men vill att möjligheten för henne ska finnas ett tag till 

• MammaTillEnStjärna
    sajo0106 skrev 2012-08-28 12:46:15 följande:
    Börjar du hitta vart du ska leta så kommer det inte bli några problem sen, man hittar som vart bäbisen gillar att vara någonstans ;) Jag hittar då min lillplutt varenda gång ;)

Ja. Jag tex. letade allt för långt ner! Vad jag förstår så är livmodern i vecka 12 precis ovanför "benet"  och det var där jag letade, men istället fann jag bebis hjärtljud lite högre upp, där "håret" slutar... Märkligt egentligen, men det är väl olika...
  • MammaTillEnStjärna
    Erya skrev 2012-08-28 12:50:35 följande:
    Sittbräda

Sån är det en förälder på jobb har till sin pojke (fick en liten tös nu till sommaren) tycker den är riktigt smart, lätt att sätta på och av, och sittdelen kan man bara skruva av från ståbrädan

Såg ju ut att vara smidigt! Tack för tipset!

Tyvärr har vi en Brio Sing och ståbrädan passar inte den modellen... 
  • MammaTillEnStjärna
    curry skrev 2012-08-28 12:52:29 följande:
    Ja men dåså, då hänger jag med :) nä gräns är väl svårt att sätta egentligen men gör man inte upp nån plan eller vad man ska säga tror jag de är lätt att barnen sitter "för länge" i vagnen pga föräldrarnas "lathet", för visst är de lättare att ha den fast i vagnen och de går så mycket fortare! Nu, ett år senare först, går vår stora jättebra och fort om man säger att det är bråttom. Så det tog sin tid och tålamod :)

Ja tålamod krävs nog Eftersom att det inte går att vända på sittdelen på Babytravel så kanske det blir dags att byta till enkelvagn när bebis ska börja med sittdel, man vill ju att de ska vara vända mot sig då
  • MammaTillEnStjärna
    Erya skrev 2012-08-28 12:57:29 följande:
    den tar dock också bara upp till 20 kg.

Oj, men 20kg är väl ganska mycket. Dottern som är 2år och 2 månader väger ca. 12 kg... 
  • MammaTillEnStjärna
    sajo0106 skrev 2012-08-28 12:54:32 följande:
    Ja först gången hittade jag nästan under blygdbenet, sen nu så ligger den mycket högre upp så ungefär 5 cm under naveln men jag måste fortfarande trycka ner dopplern rätt långt ner :)

Jag får också trycka långt ner emellanåt...
  • MammaTillEnStjärna
    Hjärtefröjd skrev 2012-08-28 13:16:38 följande:
    Lite nyfiken. När planerar ni att börja berätta för vänner och bekanta? Och på jobbet?

Vi kommer att börja berätta om det ser "bra" ut på KUB testet imorgon...
Svar på tråden Marsbebis 2013