curry skrev 2012-08-28 12:09:29 följande:
Mammatillenstjärna: ring till babyproffsen eller en återförsäljare och kolla, de vet säkert!
Har en fundering bara, hur länge har du tänkt att din äldsta ska få åka vagn? Vi satte en gräns på 2,5 år på vår stora och efter det Bara om det var låånga jobbiga promenader. Som du såklart säkert vill ta under mammaledigheten som du säger! Men sen när äldsta är för stor för vagn kommer du ju gå omkring med syskonvagn i onödan. Kolla in camelon donkey, den kan du ställa in till syskonvagn och sen byta till enkelvagn när du vill. (och ha ståbräda istället kanske) De är ju dyrare men finns en del och ofta på blocket.
Jag drog iväg ett mail till dom
Vi har två enkelvagnar som vi kommer att behålla så när jag inte behöver använda syskonvagnen så byter jag bara till enkelvagnen
Det blir en trygghet att kunna sätta dottern i vagnen när det behövs eller om hon blir trött. Hon är inte så förstjust att hålla i handen och att bära orkar man inte. Om vi har bråttom eller om man går någonstans där man vill ha extra koll så är det smidigt att hon har en sittplats hon med. Sen kommer jag förmodligen att gå när det ska iallafall lämnas på dagis och det är en bra bit att gå så då är det toppen tror jag att hon kan sitta
Syskonvagnen kommer vi att köpa begagnad.