Inlägg från: MammaTillEnStjärna |Visa alla inlägg
  • MammaTillEnStjärna

Marsbebis 2013

SandraDee skrev 2012-09-14 09:35:50 följande:
    är det någon av er som fått problem med tandköttet? Mitt tandkött känns jätte svullet och börjar blöda hur lätt som helst nu. tips?

Ring till tandläkaren. Det skriver kanske ut något munskölj till dig, det fick jag under förra graviditeten. Jag har haft lite problem på ett ställe med svullnad, men det har gått över nu. Men jag blöder lättare...
  • MammaTillEnStjärna
    EnStoltMamma skrev 2012-09-14 13:18:25 följande:
    Nu avslöjar jag vart jag bor så får vi se om någon kan lista ut var;) denna helgen är det marknad här, och eftersom det är en av Sveriges största marknader så vill man ju inte missa den! Det börjar ikväll och håller på hela helgen.. Jag hoppas såååå att jag kommer orka gå dit en sväng! Men hela marknaden ligger i en lååååååång backe, man förstår inte om man aldrig varit där;) men jag har tänkt att om jag åker bil upp så kan jag gå ner iaf.. Haha.. Sonen vill nog åka någon karusell men jag har svårt att stå still utan att mitt blodtryck sjunker jättemycket :(

Hur mår ni andra som är i v15? Jag kräks fortf varje morgon och har idag legat i sängen hela dagen så hoppas jag blir bättre när jag fått lite lunch i magen:) har fö känt bebis en hel del nu efter att jag fick bekräftat igår att det va bebis som rörde sig där inne.. Nu längtar vi väldigt mycket tills sambon också kan känna!
    Årjäng kanske?...
  • MammaTillEnStjärna
    Opossum skrev 2012-09-14 15:34:55 följande:
    Gör ett nytt försök med att presentera mej igen. Gjorde det för några v sen men det va mitt i en diskussion så det va nog ingen som la märke till det. :(

Jag väntar min 3:e den tionde mars. Mår rätt så bra men har fått riktigt stor mage och lite foglossning, nästäppa mm.

Välkommen och gratis! Vet syskonen om att det ska komma en liten?
  • MammaTillEnStjärna

Cantaton: Du verkar vara en hejare på matlagning! Jag är kass på att fantisera ihop något själv med älskar att prova nya recept!!! Tack för dom Känns som när jag är mammaledig får jag ägna mer energi till att laga mat från grunden och nyttigt!

• MammaTillEnStjärna

Cantaton: Låter som en trevlig inbjudan Det ska nog inte vara något problem med avståndet, nu har ju tillochmed tågen börjat gå igen

• MammaTillEnStjärna
    Cantaton skrev 2012-09-15 20:39:25 följande:
    Eller hur! Fast när jag skulle ner till centrum igår var det strömavbrott och gick ersättningsbuss igen! Då tog jag faktiskt bilen. Nu har jag ledsnat på ersättningsbuss. Men i onsdags när jag åkte över nya bron för första gången fick jag dessutom åka en av de nya vagnarna! Fräsch.

Jaha, har dom nya vagnar också? Hurär dom annorlunda?
  • MammaTillEnStjärna
    Noliee skrev 2012-09-16 17:03:40 följande:
    Den är i porslin...kanske får lista ut något annat. Vill inte ge kläder! Det blir lättare när dem börjar rita och leka på ett annat sätt än när de är så små som nu.
    Hoppas verkligen du blir sjukskriven när du mår så dåligt!

Jag har mått illa hela helgen, skitjobbigt. Nu står det klyckling i ugnen tillsammans med rotfrukter. Hoppas det kommer smaka! 
    Jag köpte många lustiga saker innan som jag annars inte äter, nappar, salta bilar och en flaska pucko!

Hej! Det var en hel skara barn, kul att dela med sig med dem. Mysigt med stora magar ju! :)

Jag tror att de porslinsserviserna som är till barn är ganska "tjocka" och tåliga. Det är roligare med porslin än plats. Sen är det ju så mycket diskussioner om just plast, att det innehåller giftiga ämnen. Jag skulle köpa porslin. Föräldrarna väljer ju själva när de tycker att barnet är redo för det samt de kan ju ta fram det när barnet ska leka med det och ha det lite under uppsikt, och sedan ställa undan det igen, på en hylla eller så   
  • MammaTillEnStjärna
    EnStoltMamma skrev 2012-09-16 17:20:14 följande:
    Klarat av två långa dagar på marknaden!:) men idag va det på håret att jag svimmade en gång när vi stod och kollade när sonen åkte karusell.. Tur jag inte va ensam så jag kunde gå iväg en bit bort och sätta mig ner och dricka något... Men skönt att jag orkade gå dit :) nu hoppas jag att jag klarar av en vecka med skola också...

Vilken stad bor du i nu då? Skrev en stad, men kan inte se att jag fått något svar på det...
  • MammaTillEnStjärna
    Cantaton skrev 2012-09-17 12:52:13 följande:
    De är lite mer som tunnelbanevagnarna. Och så hänger destinationsskyltar i taket Framförallt känns de bara fräschare. Men har inte sett så många nya vagnar i drift än.

Okej... Ja roslagsbanan kan behöva en uppfräschning!!!
  • MammaTillEnStjärna

Det skrivs så mycket i tråden så är man "borta" en dag bara så är det mycket att läsa ikapp!

En skymt av en liiiiiten bula på magen har jag nu iallafall, lägger upp en bild i bildtråden. I övrigt har jag en mage men den är ju en tjockismage+smullen+gravidmage. Har ändå börjat använda tighta kläder nu ialalfall. Alla vet ju om att jag är gravid. Ska nog ta en bild imorgon innan jag äter något så får ni ser hur jag ser ut i vecka 16    

Svar på tråden Marsbebis 2013