• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Butterscotch skrev 2012-07-21 18:47:02 följande:
    [Är det alltså meningen att "han" och "hon" helt ska försvinna ur det svenska språket? Det låter ju inte så bra. Kanske kan alla tre orden kunna användas istället? Det hade varit kanonbra. *hoppas*
    Nej, Han och Hon ska givetvis inte försvinna. Precis som du säger så finns alla 3. Hen använder du istället för t ex h*n. Det är alltså att nytt ord, som används när man inte vet om man ska säga hon eller han. Vet man könet så kan man ju bara använda hon eller han istället.
  • Anonym

Personer som använder detta ord verkar ha en mycket låg språklig bildningsnivå som inte klarar av att skriva runt en persons kön på annat sätt än detta.

• Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:44:04 följande:

Finns det några synonymer för pölsa? Det är ett ruggigt fult ord.

Pölsa är också fult och onödigt faktiskt. Helt okej med mig om det försvinner helt även om inga synonymer finns Cool
  • Anonym
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:33:50 följande:
    Ok skitsamma om ni tycker att engelskans inflytande i Sverige är oviktigt (vilket det inte är). Det var bara en parentes. Tycker hur som helst att "hen" är helt onödigt och har aldrigt känt att jag saknat detta ord innan det fanns.
    Tror du att hen härstammar från Engelskans höna eller vad menar du?
    Har det något med saken att göra alls eller försöker du att rädda ansiktet på något sätt? 
  • Anonym
    stjärnklar skrev 2012-07-21 08:46:45 följande:
    Jag gillar inte heller den absurda könsneutraliseringen. Vi är olika helt enkelt. Tänk vad trist det skulle vara om alla vore lika, alla tyckte lika, alla tyckte lika. Det går utmärkt att skriva " h*n" om man inte vill avslöja genus. Sedan finns det ju andra sätt också att bevara könshemligheten. "barnet gjorde det eller det" "läkaren sa si och så" själv använder jag aldrig hen eftersom jag tycker det är ett vedervärdigt ord. Ni som använder ordet: Hur kan ni?
    Du har uppenbarligen missuppfattat rejält. Personer som använder hen gör det inte för att alla ska bli likadana utan just för att alla är olika.

En människa kan antingen vara
    - en kvinna
    - en man
    - en person som är intergender
    - annat

Säger man hen i de fall man inte känner till kön/könsidentiet täcker man in alla alternativ. Säger man han om en person man tror är en man kan det bli fel eftersom hen kanske i själva verket är en transkvinna, och alltså bör omtalas som hon.

Han syftar på en man och inget annat. Hon syftar på en kvinna och inget annat. Hen syftar på man, eller kvinna, eller intergender, eller annat. Större variation alltså.

Förstår du nu varför personer som använder hen inte är ute efter att göra alla likadana?
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:03:11 följande:
    Exakt- jag tycker ordet borde vara "Schweiz". Eller nåt annat neutralt. "Basisk" kanske?
    Hahaha, skulle "basisk" vara neutralt? Nej nu får du nog gå om högstadiekemin.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:17:08 följande:
    For the record... "Fanny" betyder inte fitta, "pussy" etc, betyder fitta, "fanny" betyder bakpartiet inkl höfterna. Stjärten mao.
    For the record... Du uttalar dig om väldigt många saker du klart och tydligt saknar kunskap om.

Lie down before you hurt yourself. 
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 23:20:27 följande:
    Glöm din dröm! Det finns fortfarande två, TVÅÅÅÅ kön. Och en kombo i mycket mindre omfattning.
    Jag skiter väl i att den där tönten drar upp folk som är gravt handikappade. Det säger mer om denne än om mig.
    Att du ser på personer som avviker från normen som gravt handikappade är så tragiskt att jag inte vet vad jag ska säga.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 18:05:55 följande:
    Det är inte jag! Det är andra som menar att dessa stackare har fler kromosomer, färre kromosomer etc etc. och beskriver dem som handikappade! INTE JAG!
    DU fick information om olika variationer bland könskromosomer, som du överhuvudtaget inte ville ta till dig, och sedan var det DU som gjorde tolkningen att dessa människor är "gravt utvecklingsstörda".

Du förtjänar en medalj för din okunnighet, inskränkthet och ignorans.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 18:34:41 följande:
    Plutteli, du är ett troll. 
    Man känner andra som man känner sig själv.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!