Jag hatar HEN!!!
Förslag:
De som vill använda ordet hon gör så.
De som vill använda ordet han gör så.
De som vill använda ordet hen gör så.
Blir man psykiskt instabil pga att någon annan använder ett ord man inte tål söker man hjälp.
Förslag:
De som vill använda ordet hon gör så.
De som vill använda ordet han gör så.
De som vill använda ordet hen gör så.
Blir man psykiskt instabil pga att någon annan använder ett ord man inte tål söker man hjälp.
Ja, precis, eller använda hen när man inte vet vad det är för något (hon eller han) istället för att skriva; ungen/barnet, idioten eller det där fettot med glasögon.
Varför säger det sig själv att världen inte skulle fungera om alla gick i burka? Om personer blir kära på nätet kan man väl bli kär i t.ex en burkaklädd arbetskamrat utan att ha sett formen på hans nyckelben? Hur tror du synskadade personer blir kära när de inte ser dina rosa rosetter och killarnas obligatoriska skägg? Som att snacka med en vägg det här...
Jag vill bara använda ord som du förstår eftersom du uppenbarligen gärna vill sätta etiketter på allt.
nihka, jag skulle inte heller vilja ha burka eller den där unisona uniformen alla människor har i många framtidsfilmer, vad tråkigt att inte få klä sig efter sin personlighet! Men jag blir hellre kallad könlös än ointressant och hellre okvinnlig än ointellingent. De som tycker att sitt kön är viktigare än sin personlighet skrämmer mig...
Ta det lugnt TS! Du behöver inte. Jag tycker däremot att det är ett bra komplement till hon/han i de lägen då det är onödigt att könsbestämma. Språk utvecklas det finns inget vi kan göra något åt det och jag tycker att det är bra! Språket speglar det samhälle vi lever i. Vill du inte säga TV, typ, majskrok heller? (Det är ord som är relativt nya i vårt språk) ;)
HEN är ett bajsord
Skapar vi nya ord i svenskan så misstänker jag att det blir ett ord som då blir en del av svenskan.. för det är väl tillåtet att utveckla språket? Typ skapa nya ord istället för att alltid låna och så vidare.
Lite nya ord har ju kommit.
www.sprakradet.se/12507
Jag gillar vobba.