Jeff skrev 2012-07-26 20:45:58 följande:
Va? Ja, du förstår nog fel.
Min dotter är en hon, jag vet det och refererar till henne som hon. Hon är en "hon" oavsett vad hon har på sig.
Däremot förstår jag att det kan vara svårt att folk som inte känner oss att avgöra om det är en pojke eller flicka jag har i vagnen då bebisar mest ser ut som bebisar. Vill de då fråga vad hon heter eller hur gammal hon är får de hemskt gärna fråga "Vad heter hen?" eller "Hur gammal är hen?" istället för att fråga om "den". Då svarar jag och kan genom att använda ordet "hon" i mitt svar förmedla att hon är en flicka.
Jag tycker att det är väldigt oartigt av folk att benämna ditt barn "den"!!! Betydligt värre än hen? "Den" låter ju som om att det kan vara en alien !! Jag som medelålders kvinna som tycker alla småbarn är söta skulle nog säga -" ÅÅÅ så söt är det en pojke eller flicka? Och om jag skulle säga ÅÅÅ vilken söt liten pojke för att dottern var klädd i
svart dödskalletshirt och hade svarta jeans och en skylt med "fuck you" på barnvagnen så hoppas jag du ursäktar. Ja och ursäkta igen för att jag anser att dessa attribut är maskulina.