• nihka

Jag hatar HEN!!!

Aaliyah skrev 2012-09-13 18:27:14 följande:
    Nihka:det är en konspiration, eller hur? Jag tror ultrafeministerna har opererat in radiosändare i mina plomber.Skrattande
    Tin foil hat går liksom aldrig ur modet. Förvånansvärt många har ett par tre stycken sittandes på sin hatthylla att välja mellan när radiovågorna är som starkast Tomte
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-13 17:40:12 följande:

Du har ju HELT missat poängen. George - eller egentligen Georgina var en UTPRÄGLAD sk tomboy i orginalböckerna. Detta har TONATS NER. Om det hade varit frågan om ultrafeministisk påverkan hade väl det draget TONATS UPP eller så hade man gjort om henne till radikalfeminist med dagens mått mätt.

Jag har läst serien som barn så jag kan karaktärerna. Om det är en bra idé att modernisera vet jag inte men modernisering är vad det är frågan om, inte en könskamp. Kvinnor står de facto inte längre vid spisen, men de gjorde det då. Det är inte konstigare att ändra det än att plocka in pasta isf pudding.
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-13 18:53:02 följande:
    Fast det är inte foliehatt. Det är ni som har foliehattarna som inte fattar att inom loppet av ett år eller två kommer ingen ge blanka fan i ert hen-kacklande.
    NI ser konspirationer i folk som vill trycka ner er. Men det finns inga.

Slicka uppåt, sparka nedåt.
    Jag ser ingen konspiration mot ordet hen bara människor som är arga helt i onödan för att några använder det. Kolla bara in TS. Helt arg, rädd och framförallt felinformerad.

40 år och ökar i popularitet. Nä. Inget tyder på det du säger.

Nej tack. Jag varken slickar eller sparkar. Överlåter det åt dig.     
  • nihka
    Anonym (tant agda) skrev 2012-09-13 19:11:37 följande:
    Svenska feminister vill bli refererade till som hönor alltså?

Inte mig emot.. 
    Var har du fått det ifrån? Hen är ett könsneutralt pronomen som man kan använda istället för honellerhan eller när man inte vet könet och i de extremt få fall det handlar om en person med osäker könsidentitet.

Vem i hela Sverige vill bli kallad hen? Inte jag iaf. Jag vill inte att någon ska kalla mig hen lika lite som jag vill att någon ska kalla mig hanellerhon. Det är inte i den typen av sammanhang ordet är av användbart. Precis som med alla ord finns det sammanhang där det passar och andra där det inte gör det.  

• nihka
    Faber skrev 2012-09-13 20:59:32 följande:
    Klart det handlar om ultrafeministernas agenda när det handlar om att revidera redan existerande verk.

Hahaha. Klart det gör. Varje gång bibeln revideras hoppar ultrafeministerna fram. Tröttnar du aldrig på att vara så misstänksam?

Varför gör ultrafeministerna en pojkflicka mindre pojkaktig i det reviderade verket?
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-13 21:00:30 följande:
    Det har de redan gjort.

Stackare. Gick det svallvågor i koppen?
  • nihka
    CMM skrev 2012-09-13 21:01:39 följande:
    Hen är inte bara ett ord bland andra, hur mycket ni än argumenterar för det. Det har en politisk laddning. Hade det inte haft det hade trådar som denna, eller DN:s hen-policy, inte funnits.
    Kolla in de flesta i den här tråden som inte gillar ordet. De tror att det ska ersätta hon repektive han. Att vi inte får fortsätta vara män och kvinnor *facepalm*

Om folk ska ogilla ordet kan de åtminstone göra det för något som är grundat på lite kunskap. Det jag ser är typ "jag gillar inte bilar för att de är så obekväma, får alltid ont i häcken när jag sitter på motorhuven. Jamen, de är inte tänkta att användas så. Whatever det är obekvämt att sitta på motorhuven och kallt blir det på vintern så jag gillar inte bilar...
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-13 21:10:10 följande:
    Pojkarna är ju politiskt korrekta i den nya versionen.
    Snarare lämnat 50-talet precis som tjejerna. Diskar inte du hemma eller eftersom du tycker det är konstigt att killar gör det efter maten i böcker?
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-13 21:10:58 följande:
    Nej de landade på golvet och smet in under kylskåpet, som Alien ungefär.

Om sådana syner ingår i din vardag har jag större förståelse för vad det är som gör att du ser världen som du gör.
  • nihka
    CMM skrev 2012-09-13 21:26:28 följande:
    Jag förstår mycket väl hur ordet är tänkt att användas, jag kan till och med sympatisera med tanken även om den politiska laddningen gör att det bär mig personligen kraftigt emot att använda det. 
    De flesta verkar INTE förstå det. Urbota dumma kommentarer av typen "jag har ett BARN inte en hen" och "jag är ingen hen utan KVINNA och stolt över det fast jag gillar rosa, men jag kan även ha blått ibland" avlöser varandra på löpande band. Det är som att delar av befolkningen upphör att använda hjärnan när de hör det här ordet. Totalt mysko.

När det gäller den politiska laddningen tänker jag som med svenska flaggan som höll på att bli en högerextremistisk symbol. Claima tillbaka den genom att använda den.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!