• Element

Jag hatar HEN!!!

Dorian Ertymexx skrev 2012-09-27 17:19:14 följande:

Jo, det gör det. När du inte vet, använd "han" är normen. Utom ifall personen du pratar om jobbar med sjukvård eller omsorg och inte är läkare. Då är det automagiskt hon.
    Nix. Jag vet bara att en elektriker skall komma, någon annan värdering lägger jag inte i det.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-27 17:24:41 följande:

Och lokomotiven kunde aldrig ersätta häst och vagn. Och datorer är bara en fluga. Jaja.
    Du kanske skall räkna lite och gå till en fackbokhandel och införskaffa litteratur i ämnet. Vindkraften byggs ofta för lång ifrån abbonenterna. Ja det blir ju miljövänligt när miltals med ledningsgator skall byggas för att ansluta till det befintliga nätet.

Ett kraftverk har låg verkningsrad sett till totala antalet timmar per år och den största svagheten är att strömmen inte kan lagras. För att ersätta vatten och kärnkraft måste vi täcke enorma ytor. Jag antar att du hyllar kolonialismen, skövla Norrland, vad spelar några korkade lantisar för roll när vi skall dricka latte och diskutera genusteorier.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-27 17:23:31 följande:

Du, vi "klarade" oss utan penicillin i 200 000 år. Det betyder inte att det var BÄTTRE för det. Vi klarade oss utan datorer, bilar, mobiler och centralvärme lika länge. Vill du återgå till det, bara för att du KAN klara dig utan allt detta?

Samma sak med hen. Hen har inte funnits, men behovet har alltid existerat. Det har bara blivit omskrivet i onödiga omformuleringar, ofta otympliga och med en stark "byråkratisk" bismak. Det finns många nya ord som vi använder idag som inte fanns förr. Fitta, slida, kuk, snopp, alla nya ord. Men om du tycker att det är onödigt, fine, återgå till "hennes ros" och "hans mandom" om du föredrar det. Det är det fina med språk - det är tillåtande. Så länge du känner att du blir förstådd får du välja vilka ord du vill att använda eller rata.  
    Mänskligheten led ju oerhört av att hen inte fanns. Typiskt förrädare att komma med sådana långsökta argument.
  • Element
    Anonym skrev 2012-09-27 18:29:54 följande:
    Ja, precis som vi led av att inte ha datorer eller mobiltelefoner. 

Mänskligheten skulle må bra av att göra sig kvitt mobiler eller lägga restriktioner på användandet.
  • Element
    Anonym skrev 2012-09-27 18:27:21 följande:

Det är bra att du inte gör det, men dom flesta skulle göra det.
    För det vet ju du.
  • Element
    listoplisto skrev 2012-09-27 18:58:48 följande:
    Å nej, blir du upprörd? Jamen då ska jag självklart genast sluta använda "hen", så att du mår bättre.
    Eller inte.
    Ännu en genusanhängare.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-27 21:32:27 följande:
    Det väcker inte associationer. Det utgör BEVIS. I hen-fallet iaf. Hahahaha!

Jo, jag tänkte också på det. Men så fungerar fanatiker. Den egna världbilden är den enda. Ingen tolerans mot oliktänkande och helt utan insikt om att de själva är oliktänkade i den andre partens ögon.
    Exakt.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-27 21:40:28 följande:
    Jo, en hel del särskriver och en hel del tycker inte om hen, men det finns också många vältaliga personer i den här tråden som inte tycker om hen.

Jag måste erkänna att jag tycker det ser väldigt illa ut när någon skriver som en kratta, bajsar på ett ord och menar att vi inte ska förstöra språket. Då är det svårt att inte plocka den gratispoängen.
    Jag ids faktiskt inte bry mig så mycket om detaljer så länge meningsbyggnaden inte blir så konstig att man inte förstår vad den som skriver vill ha sagt.
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-09-28 12:00:00 följande:
    Fast det är ju bara ni hen-motståndare som yrar om ett tredje kön.
    Ja ni anhängare yrar ju om betydligt fler.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-28 12:13:31 följande:

Och hur många säger så? Eller förordar att andra ska agera så?

Låt mig påminna dig litet om det politiska läget: SD är fjärde största parti i nuläget. F! finns inte ens med på kartan. Så är det feminism eller antifeminism som har störst inflytande?  
    Det där är ett tramsargument och det vet du. Feminismen behöver inte FI eftersom den i varierande grad har fotfäste i alla de övriga partierna.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!