• Element

Jag hatar HEN!!!

Quintus Zebra skrev 2012-10-03 14:48:28 följande:
    Varför inte ta reda på det innan du utgår ifrån något?
    Tror du verkligen att en politiker skulle få låna partiets namn till sin privata agenda utan att det skulle bli konsekvenser?
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 15:23:10 följande:

Jasså? Så om några SD-are uttrycker sig rasistiskt så är det helt okey för mig att mena att hela SD står bakom det, och anklaga hela partiet för att vara rasister? Wow, dåså, då ska jag referera tillbaka till dig nästa gång någon säger att SD inte är rasister!
    Jag syftar på formella uttalanden, inte någon personlig politikergroda framför en journalist.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 15:23:10 följande:

Jasså? Så om några SD-are uttrycker sig rasistiskt så är det helt okey för mig att mena att hela SD står bakom det, och anklaga hela partiet för att vara rasister? Wow, dåså, då ska jag referera tillbaka till dig nästa gång någon säger att SD inte är rasister!
    Väldigt vad fixerad vid SD du är.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 15:34:51 följande:

Då ska jag försöka förklara. Det är inte MANSROLLEN som ses som positiv, utan att ha tillgång till ekonomisk, politisk och social makt, något som fortfarande till stor del är i långt högre grad männens händer än i kvinnornas. Så vad feminister är ute efter är att luckra upp de normer och traditioner som utesluter kvinnor från styrelserummen. För dessa finns, vare sig du tror det eller inte.

Vad gäller mansrollen så ÄR den snäv. Om en kvinna går ut på gatan och gråter så får hon troligen frågor om hur det är, stöd och hjälp. En man som gör samma sak ses oftare som patetisk. Kvinnor får pussa och krama på varandra utan att det ses som konstigt - gör män samma sak utanför fotbollsplan riskerar de att få spö. PÅ fotbollsplan är det helt okey, utanför är man en "bögdjävel". Vill en kvinna klä sig manligt är det allt mer okey numer (utom för småflickor tydligen), men en man som klär sig litet mer feminint åker återigen på spö, fysiskt eller socialt. En man som vill jobba med barn riskerar långt, långt, LÅNGT oftare att ses som pedofil, och män ses som sämre föräldrar, vilket gör att män i lägre grad får ensam vårdnad än kvinnor. Och, inte minst, som du sagt själv, mansrollen gör att man ser det som naturligt att det är männen som ska ut för att döda och dödas, fastän kvinnor är minst lika kapabla att föra krig som män. DET är de problem som finns med mansrollen, bland annat.

Är det saker du tycker att feministerna ska sluta försöka åtgärda, och i så fall varför?
    Ja kvinnor i Sverige är ju så förtryckta att de inte kan gå till Konsum utan manlig eskort, de får heller inte studera på högskolor utan hänvisas till husmorskurser av onda patriarker Solig
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 15:40:05 följande:

Skitkul. Hade det inte varit för feministerna hade det fortfarande varit så, ja. För det var inte så länge sedan kvinnor inte fick tillgång till högre utbildningar.
    Jag tyckte det var kul.Solig
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 15:49:08 följande:
    Det är en minoritet av feminsterna som står bakom det uttalandet, det kan jag garantera. Jag står inte bakom det.
    Det spelar ingen roll om 25% är för något och 75% mot något om de som tillhör den mindre gruppen gapar mest eller har mer inflytande.Solig
  • Element
    Quintus Zebra skrev 2012-10-03 15:50:28 följande:
    Fast så tänker väl ingen? Tanken är ju istället att alla påverkas av kulturen och strukturerna (såväl kvinnor som män) och därför försöker man ändra strukturer och kulturer. I så fall ses väl alla som offer?

Själv gör ju bland annat den kunskap jag har om hur den mänskliga hjärnan fungerar att jag tycker jag ju det är tämligen uppenbart att vi påverkas av samhället omkring oss. Jag kan inte se det som något negativt att försöka förändra samhället så att det påverkar individen mindre.

Förresten. En fråga: Att påstå att det är biologi som bestämmer, gör det kvinnor till mindre offer?
    Jag ser inte kvinnor som offer, de har lika mycket att säga till om som männen, ja mer till och med då de sitter på den informella makten och den kan man inte lagstifta om.
  • Element
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 15:52:07 följande:

Ingen säger att "allt" bottnar i det. Du ser saker som de är nu - du ser inte att kvinnor slagits mot kvinnorollen väldigt, väldigt länge. Problemet är att det inte går att få till jämställdhet så länge som männen är fast i gamla roller och föreställningar om hur vi "ska" och "måste" vara. Och i motsats till vad du kanske tror (rätta mig om jag har fel) så är mansrollen långtifrån enbart männens ensak - även kvinnor har en viktig del i att förändra mansrollen. Så länge som det finns kvinnor som fnyser åt gråtande pojkar, och som enbart vill ha "riktiga män", så kommer det bli svårt att rubba mansrollen. Det är mansrollen som behöver luckras upp, ja, men det är INTE enbart ett jobb för männen.
    Vad är det för fel på mansrollen? Hela ditt resonemang bygger ju på att det är något fel på den.Tyst
  • Element
    oOOo oOOo skrev 2012-10-03 16:05:06 följande:
    Du har inte fundear på att de som passar på epitetet 'riktiga män' kanske behövs?

Nej, de är utdöende dumma dinosaurier. Att kunna hugga ved, se till att vattnet inte fryser, i nödfall jaga och fiska, reparera bilen och att lära sina barn samma sak samt att kunna hålla på sitt och i nödfall sätta hårt mot hårt är inte viktigt nuförtiden.

Dagens man skall kunna beställa fina rätter, hålla besticken rätt, ha korrekta politiska åsikter och vara insatt i vilken B-kändis som gift sig. Han skall även vara väl insatt i smink då det är något den moderna mannen nyttjar i allt högre utsträckning. Sedan skall han gärna gråta en skvätt på bion.Skrattande
  • Element
    Västjämtland skrev 2012-10-03 16:42:07 följande:
    Ingen statsfeminism?

H
    Nej vi är bara konspirationsteoretiker.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!