FMGA skrev 2012-10-17 20:40:04 följande:
Mm, jag tycker den här tråden har sina poänger som t ex i replikskiftet mellan Element och PumpkinQueen alldeles här ovan, där Element demonstrerar sin högst personliga variant av ett demonstrativt pronomen som personligt pronomen.
Men mest intressant är den kanske för att den pekar på ett allmänmänskligt fenomen, vår förmåga att tillskriva andra avsikter som de själva inte anser sig ha.
Jag har själv gjort detta ett antal gånger här på FL i debatten med sverigedemokrater, där jag gärna vill avfärda alla sverigedemokrater som inskränkta och okunniga halvrasister som samtliga mässar på temat: Det är invandrarnas fel alltihop. Så är det dessvärre inte alltid.
Tanken på att hen skulle vara kontaminerad av en feministisk agenda är märklig såtillvida att den bygger på tron att språket inte formas av användarna eller alternativt att användarna är införstådda med den hemliga agendan, medan det i verkligheten är precis som du skriver; så enkelt som att hen fyller en vettig funktion.
Det är ju bara att kontrollera hur hen används i språket och ställa sig frågan om man har något emot ett könsneutralt personligt pronomen och i så fall på vilka grunder.
Likt dig har jag aldrig definierat mig som feminist (på något sätt upplever jag att det blir fel om en man säger sig vara feminist) men jag har heller aldrig sett mig som antifeminist.
Kanske att jag tycker den här tråden är så underhållande just för att antifeministerna ofta framstår som veritabla strålkärringar här. Och ibland är det rätt kul att få sina fördomar bekräftade.
Pang Pang Lucky Luke