Inlägg från: Västjämtland |Visa alla inlägg
  • Västjämtland

Jag hatar HEN!!!

Element skrev 2012-10-21 12:22:12 följande:
    Kanske det kan bero på din egen debatteknik? Nej visst ja, jag glömde ju att kvinnor aldrig använder fula knep eller har fel.

Right you are!
  • Västjämtland
    Element skrev 2012-10-21 15:10:36 följande:
    De är inte känslostyrda. Jag pekar på artiklar och dokumentärer men du och dina gelikar viftar ju bort dem som anomalier. Du kan på intet sätt visa att din tolkning är den rätta och att detta rör sig om isolerade fall och inte är uttryck för ett mönster.

Sedan vet jag inte om någon som svarar med en pussmun och ad hominem har rätten att beskylla andra för att vara känslostyrda.
    Man kan bara hålla med!
    H
  • Västjämtland
    Quintus Zebra skrev 2012-10-29 16:37:23 följande:
    Är det så?

Jag tycker hen-förespråkarna verkar få ungefär lika mycket kritik som hen-motståndarna.

Och jag skulle inte säga att ett ord som är så laddat att DN har bett sina journalister att inte använda det, kan kallas PK.

Troligtvis det klokaste DN gjort på länge, trots sin vansinnigt välviliga inställning till genusfolket och det mest media-politikt-korrekta.

Fast man önskar ett vissa deltagare i denna tråd kunde fokusera på sak, mer än person även om det är en enklare och mer ego-trippande väg.

(Menade icke er Q-Z avseende andra stycket i mitt inlägg.)

H
  • Västjämtland

Det kan ju lika gärna vara ett utslag för Beckmans princip?

Ett mycket lätt sätt att markera sin existens (göra reklam och marknadsföra sig själv) är ju att vara annorlunda och avvika från normen i samhället idag.

Detta vet ju även konstfacks elever, vikten att marknadsföra sig och sitt namn/varumärke.

"exempel"
    2008
    införde Konstfack etiska riktlinjer efter att studenten Magnus Gustafsson examinerats från konstinstitutionen utifrån sitt verk Territorial Pissing som baseras på skadegörelse av en tunnelbanevagn .

2009 fick Konstfack kritik från Högskoleverket för att ha använt ett antagningsförfarande som inte följer gällande författningar för högskolan.[5] Skolan fick också omfattande medieuppmärksamhet för misstänkta brott begångna i samband med den dåvarande studenten Anna Odells konstprojekt Okänd, kvinna 2009-349701

För inte så länge sedan var det oerhört udda (I samhällets öga) att vara homosexuell, nu är det ju en mer aktad och stor grupp som aktivt talar för sig själv.

Poängen är, att vill man ha det lätt så skapar man sig en sådan situation, man ger sig själv ett utanförskap och så ser man till att bli "kränkt/diskriminerad"  Sedan är det bara att marknadsföra sig själv som ett offer och då kommer ingen att våga ge dig dålig behandling eller dåliga betyg/omdömen, (Då kan man som chef/lärare/motsv råka mycket illa ut)

Just detta kort har jag sett användas av kvinnor på ett effektift sätt, de var missnöjda med betyg och anmälde kollegor för "Trakaserier"

Följden blev att de blev "Orörbara" och ingen vågade ge dem dåliga omdömen (även om de förtjänade det) eftersom cheferna inte vågade riskera att även de skulle få en anklagelse om diskriminering som tack för ett korrekt omdöme.     

Sedan har vi ju en minoritet med oklar könsidentitet. De finns men den är ju så minimal att den är försumbar i detta sammanhang.

H

• Västjämtland
    nihka skrev 2012-11-01 00:14:54 följande:
    Men du vet inte hur det är ställt med denna Noah varken mentalt eller biologiskt. Du bara tror och tycker och gör det till en sanning.
    Näh! för då hade jag sagt att det var så, nu sa jag bara att det kan vara så. 
    Viss skillnad.

Det är lite som med tråden här på FL,  om den bisexuella tjejen som blir gravid när hennes lesbiska sambo är bortrest några veckor!  (Ockhams rakkniv, du vet!)    

Vad som är sant,och vad som är troligast behöver inte hänga ihop. men ofta gör det så!

H  
  • Västjämtland
    Quintus Zebra skrev 2012-11-01 15:58:52 följande:

Ville inte vara anonym. Skriver igen:

Om vi har statsfeminism i Sverige, betyder det då att du Om vi har statsfeminism i Sverige, betyder det då att du enligt din egen definition är onormal?

Tror du på statsfeminism om du hör det berättas av en ex regeringsminister?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Tw-jt6h1ZSw

Det blir inte "mer svart på vitt" än så är jag rädd.

H
  • Västjämtland
    nihka skrev 2012-11-02 15:17:15 följande:
    Stadsfeminism - om den existerade skulle behöva att ett feministiskt perspektiv genomsyrade stadsapparatens samtliga beslut på genomgripande sätt och så är inte fallet. Feminister lobbar för sina frågor precis som andra och når varierande framgång precis som de flesta som lobbar för något gör
    . .
    Stadsdemokrati finns däremot. Den är t o m reglerad i grundlagen i regeringsformen. 1 kap. 2§ fjärde stycket: "Det allmänna ska verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden."
    Intressant åsikt.

Men, har inte regerigen och riksdagen utset just den könsmaktsordning som M winberg sålde in och antagit denna som norm?

Är det inte norm i dagens samhälle att kvinnan är den mest skydsvärda och att kvinnan skall anses vara ett Offer i alla lägen?     

Är det inte normen i dagens samhälle att tjejer och kvinnor skall hjälpas fram och särbehandlas i alla situationer det går?

Bara undrar.

H    

• Västjämtland
    nihka skrev 2012-11-02 23:49:37 följande:
    Vad tror du själv mäns våld mot kvinnor beror på?

Ingenting, absolut ingenting i min vardag bygger på att jag är särbehandlad som kvinna, så om någon stadsfeminism existerar, vilket jag inte tror, så har den iaf inte märkts av här. Inget organiserast patriarkat heller för den delen.
    Vad menar du med mäns våld mot kvinnor?

Vad har det med detta att göra?  Och eftersom kvinnor är mindre våldsutsatta än män så vet jag inte alls vad du menar? 

H
  • Västjämtland

Allt våld mellan personer oavsett kön är en tragedi.
    Men det feminismen vägrar berätta är bland annat följande saker.
    Följande avser våld inom partnerskap/familjen

1, Det är lika vanligt att kvinnan slår sin man, som att mannen slår kvinnan.
    2, Det är vanligare att det är kvinnan som tar till våld först!
    3. Kvinnor anväder tillhyggen och kniv i mycket högre utsträckning.
    4. Den vanligaste att misshandla sina barn är just barnens mor.  
    5, Den som drabbas av våld mest i samhället idag är just män 
    6. Och gissa! vilka som löper störst risk att omkomma på sin arbetsplats (Män)

Och eftersom jag är för jämnställdhet, och förordar fakta före känsloargument.Här har ni källhänvisningen
    ,
    Crick, N.R & Grotpeter, J.K. (1995). Relational Aggression, Gender, and Social-Psychological Adjustment.
    Child Development, 66 (3), 710-722.

Rying, M. (2000). Dödligt våld i nära relationer 1990 - 1998, en deskriptiv studie. Licentiatavhandling. Kriminologiska institutionen, Stockholms universitet.

Thornton, A.J.V., Graham-Kevan, N. & Archer, J. (2012). Prevalence of Women’s Violent and Nonviolent Offending Behavior: A Comparison of Self-Reports, Victims’ Reports, and Third-Party Reports. Journal of Interpersonal Violence, 27(8), 1399–1427

Problemet med den fakta som Brå och ROKS för ut är att det är en studie som basserars på samtal med bara kvinnor. (Sant feministiskt material) Men då blir studien felaktig.

Ungefär som att du bara skulle stanna manliga bilförare och göra nykterhetskontroll. Självklart blir det bara män som kör onyktra i en sådan studie.

Jämnställdhetsrörelsen, och jämnställdhet 2.0 strävar efter samma rättigheter och samma skyldigheter för båda könen. Tex, könsneutrala lagar. 

Varsågoda.
    H

• Västjämtland
    Quintus Zebra skrev 2012-11-03 08:29:57 följande:
    Och vilket är vanligast. Att en kvinna misshandlar sin partner så att denna behöver vård, eller tvärtom?

Vad är det allvarliga?  Att man slår, eller hur?

Kvinnor har en tendens att kompensera sin brist på kroppsstyrka med kniv och motsv.

H   
  • Västjämtland
    Anonym (Eh?) skrev 2012-11-03 12:45:14 följande:
    Det verkar finnas ett stort dolt behov av stöd till män som misshandlas i relationer. De mansjourer som byggs upp med frivilliga krafter bör få stöd för att marknadsföra sig. Attityden mot misshandlade män måste förändras i samhället, det är främst andra män/pojkar som mobbar, "inte riktiga män", "har'u inte pli på kärringen", "en rejäl karl tål en smäll".  Men sorgligt nog så verkar det bara vara feminister som anser att en förändrad mansroll är bra. Antifeminister verkar ju tycka att det vore en bra förändring om kvinnojourerna las ned?  

Det som främst borde arbetas med i samhället är dock utövarna av våld oberoende av offrets kön, bakgrund, sexuell läggning etc. Vilka utövar våld och varför anser de sig ha rätt att ta till våld?  Alla män är inte våldsamma men en majoritet av våldsutövarna är män. Alla män är i riskzonen för att drabbas av våld, främst från andra män. Borde inte alla män må bra om den våldsamma minoriteten togs om hand och behandlades?
    Självklart har kvinnojourerna ett viktigt jobb att göra. Dock måste det till en kontroll av dem så att de inte missköts som det verkar vara vanligt just nu! (Hjälper kvinnor att gömma barn för sina pappor i vårdnadstivister och motsv)

Däremot behövs reglerna för mansjourer ändras. En mansjour kan bara få statligt stöd om dess arbete är för att behandla män som är våldsamma. De får inte stöd om de syftar till att hjälpa män som blir mishandlade sin partner/fru/sambo.
    '

(Väldigt konstigt, men väldigt statsfeministiskt logiskt)

H     
  • Västjämtland
    Anonym (Eh?) skrev 2012-11-03 14:35:25 följande:
    Mansjourer behöver definitivt mer stöd, både statligt och frivilliga bidrag. Dessutom behövs fler volontärer med egna erfarenheter som ställer upp och jobbar med utsatta män.  

Ett problem är att män utsatta för relationsvåld inte syns, vare sig i sjukvårds-, brotts-, eller mansjoursstatistiken och det gör att kommuner och staten tror att problemet inte finns.  Som Per Billing säger i sin blogg : En grundbult i mansrollen är att man ska vara stark och beskyddande, inte att någon annan ska ha lyckats kränka ens egna gränser. Jag tvivlar på att män som misshandlas blir mer beredda att träda fram på uppmaning från feminister, staten eller media. Framför allt så måste män uppmuntra de utsatta männen att anmäla och visa att det inte är omanligt att vara svag. Ni män måste ta hand om varandra och vara föredömen för varandra! Ingen kvinna kan vara ett bra exempel på manlighet för en man, eller hur?

Visst har du rätt i det!

Men även så måste sjukvården bli bättre på att fånga upp våldsutsatta män. Vården går ju aktivt ut och frågar just kvinnor om det är utsatta för våld när de söker sjukvård. Detta görs ju inte mot män när de söker vård.

Jag tror att om man hanterade båda könen lika där (Dvs. frågade männen lika aktivt som kvinnorna) så skulle man finna att det är många som är just våldsutsatta men inte hittar någon att prata med det om! 

Och som sagt, Socialtjänsten anser ofta att det inte är deras jobb att ta hand om våldsutsatt män.

H      
  • Västjämtland
    nihka skrev 2012-11-02 23:49:37 följande:
    Vad tror du själv mäns våld mot kvinnor beror på?

Ingenting, absolut ingenting i min vardag bygger på att jag är särbehandlad som kvinna, så om någon stadsfeminism existerar, vilket jag inte tror, så har den iaf inte märkts av här. Inget organiserast patriarkat heller för den delen.

Kanske av samma anledningar som kvinnor slår och misshandlar sina män?
    http://ltz.se/nyheter/ostersund/1.5259795-kvinna-knivhogg-ex-sambo

Dock ser man i detta exempel tendenser till feminin straff-rabatt. (Hade det varit en man som gjort samma brott hade nog straffet varit betydligt stängare)

Orsaken till att kvinnor tar till våld mot sin partner, är troligen precis samma som för när en man gör det.

Kanske?

• Västjämtland
    Quintus Zebra skrev 2012-11-05 10:51:38 följande:

Hur kommer det sig att män verkar slåss mer och verkar använda mer våld och verkar begå mer våldsbrott än kvinnor i så gott som alla samhällen?

Är just hemmet den enda plats där kvinnor och män slåss lika mycket?

Tydligen, men indikationer visar att dagens yngre tjejer och kvinnor tar till mer våld, och mer grovt våld (Främst mot andra kvinnor av någon anledning)

Dock är det ju sant att män tar till våld oftare, (Dock riktas den mot andra män)

Så nä'r det gäller våld i relationer är inte det relevant!

H  

• Västjämtland
    Element skrev 2012-11-05 15:23:54 följande:
    Samtliga partier utom SD och kanske i viss mån KD ställer sig idag bakom detta. Det anser jag räcker för att säga att vi har statsfeminism då många politiska beslut naturligtvis kommer att färgas av detta i mer eller mindre hög grad.
  • Västjämtland
    PumpkinQueen skrev 2012-11-07 10:04:49 följande:
    På A) svarar jag patriarkala strukturer och på B) vet jag inte. Solig 

CMM skrev 2012-11-07 10:28:13 följande:
    Nä, försöker du driva med mig alltså? Bra att du sa det, det hade jag nämligen aaaaaldrig begripit annars. Fan, du gör ju inget annat än att driva med folk som inte tycker som du och jag inbillar mig inte på något sätt att jag skulle vara ett undantag från det axiomet. 

När bannor för att "flabba åt andra" kommer från ditt håll kan jag inte låta bli att - flabba. Detta eftersom dina inlägg, dina putslustiga formuleringar och dina "von oben"-betraktelser inte är något annat än onani som mest av allt syftar till att massera ditt ego. Annars hade du inte, som du gör nu, behövt upprepa dem in absurdum.

Det ligger väl så att säga i FL:s natur att man tillhör en minoritet om man är kritisk mot dagens svenska feminism och genus"vetenskap", om detta har gått upp för dig först nu kan jag bara beklaga. Sen finns det folk som kan förklara sakligt varför de inte håller med och sen finns det folk som är som du, som primärt ägnar sig åt sarkasmer och hån och sedan inte kan förstååååå varför folk blir irriterade. Hursomhelst ser jag inte det faktum att du och dina meningsfränder "flabbar" åt oss som inte håller med som en anledning att ändra mina åsikter i frågan, snarare tvärtom. 
    well said!

När argumenten tar slut så tar man till skitsnack och personangrepp eftersom man blir trängd!

Feministisk logik = känsloargument (Och genusideologi).

Motmedlet är fakta och då blir feministen trängd och tycker att  denna blir utsatt för näthat.

Fast det är intressant att följa er och se hur mer och mer upprörda försvararna av feminitisk propaganda blir.
    Mer och mer personangrepp och mindre och mindre sak-frågor.

Lite kul är ju också tonen här på detta forumet (inte tråden specifikt)  Nu är ju inte FL helt representativ för landets befolkning eller kvinnor över lag. Men läser man lite så ser man att ett av könen har ett klart sämre värde än det andra. om man skall lägga någon värdering över en upplevd "tonvikt" i ett nätforum.

Nu vet jag att jag kommer att få en skopa ovett från två specifika personer, men det förväntar jag mig,

H
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!