CMM skrev 2012-09-02 15:45:26 följande:
Jag tycker inte det är vare sig konstigt eller kontraproduktivt att kalla sig antifeminist men samtidigt vara för jämställdhet.
Eller vad tycker ni? Ska jag liera mig med människor som ni här, som pratar om att folk som inte håller med är foliehattar, om att man inte fattar och om att man ska "sluta whina"? Brukar ni annars i livet också håna folk ni försöker "värva"?
Ta en sådan som Pär Ström, ett rött skynke för feminister. En person som faktiskt gör som "ni" säger och försöker lyfta fram de obelysta frågorna, och som jag mfl ofta tycker har helt rätt. Han får höra att han är såväl rabiat som kvinnohatare och bakåtsträvande, och det även av mer sansade feminister. Inte för att han på något sätt är emot kvinnors rättigheter, utan för att han uppenbarligen definierar jämställdhet på ett lite annat sätt än feministerna.
Så tack men nej tack, att stå på samma sida som feminismen ligger inte för mig. Det krockar inte ett dugg med att vara för jämställdhet mellan könen.
Problemet med Per Ström -liksom med dig- är att han gör sak mot feministerna istället för att alliera sig med oss. Feminister vill
i allmänhet att män skall lyftas på de områden de är efter också, även om de flesta i första hand jobbar för sådant som påverkar dem själva, precis som de flesta politiker. Per Ström skulle få betydligt snabbare förändring om han istället för att bete sig som en tjur framför ett rött skynke när han hör ordet feminist, ansluta sig och jobba för det som påverkar honom med folk som
faktiskt tycker likadant.