• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Förslag:

De som vill använda ordet hon gör så.
    De som vill använda ordet han gör så.
    De som vill använda ordet hen gör så.

Blir man psykiskt instabil pga att någon annan använder ett ord man inte tål söker man hjälp.

• Anonym

Ja, precis, eller använda hen när man inte vet vad det är för något (hon eller han) istället för att skriva; ungen/barnet, idioten eller det där fettot med glasögon.

• Anonym

Varför säger det sig själv att världen inte skulle fungera om alla gick i burka? Om personer blir kära på nätet kan man väl bli kär i t.ex en burkaklädd arbetskamrat utan att ha sett formen på hans nyckelben? Hur tror du synskadade personer blir kära när de inte ser dina rosa rosetter och killarnas obligatoriska skägg? Som att snacka med en vägg det här...

• Anonym

Jag vill bara använda ord som du förstår eftersom du uppenbarligen gärna vill sätta etiketter på allt.

• Anonym

nihka, jag skulle inte heller vilja ha burka eller den där unisona uniformen alla människor har i många framtidsfilmer, vad tråkigt att inte få klä sig efter sin personlighet! Men jag blir hellre kallad könlös än ointressant och hellre okvinnlig än ointellingent. De som tycker att sitt kön är viktigare än sin personlighet skrämmer mig...

• Anonym
    Element skrev 2012-11-01 15:09:34 följande:
    Det har inget att göra med argsinthet eller rädsla, Noah är onormal. Avviker man från normen är man onormal.

Om vi har statsfeminism i Sverige, betyder det då att du enligt din egen definition är onormal?
  • Anonym

Ta det lugnt TS! Du behöver inte. Jag tycker däremot att det är ett bra komplement till hon/han i de lägen då det är onödigt att könsbestämma. Språk utvecklas det finns inget vi kan göra något åt det och jag tycker att det är bra! Språket speglar det samhälle vi lever i. Vill du inte säga TV, typ, majskrok heller? (Det är ord som är relativt nya i vårt språk) ;)

• Anonym
    Anonym (Japp!) skrev 2012-11-11 13:53:04 följande:

Förälder är också ett bajsord! Syskon också!

:o
    Nej enbart HEN är ett ord för bajs. Vi använder det istället för skit och bajs  vår familj."Nu ska jag gå och lägga lite "hen" i toan.Min pappa brukar säga "det smakade hen redan i käften" om han tycker att något smakar illa.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-11 14:31:18 följande:
    Nej enbart HEN är ett ord för bajs. Vi använder det istället för skit och bajs  vår familj."Nu ska jag gå och lägga lite "hen" i toan.Min pappa brukar säga "det smakade hen redan i käften" om han tycker att något smakar illa.
    Moget
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-11 14:33:59 följande:
    Moget
    Lika  moget som det fula ordet HEN,dessutom har vi humor i min familj
  • Anonym
    nihka skrev 2012-11-11 19:28:33 följande:

Är det dialektalt eller har det något med hen i betydelsen honellerhan att göra?
    ordet hen är bara skit
  • Anonym
    mojnemenito skrev 2012-12-22 23:00:59 följande:
    Avskyr också ordet Hen! Det heter han/ hon. Vill man vara kryptisk och inte avslöja kön på ev misstänkta så kan man säga den (skäligen) misstänkta.
    Japp, det kan man. Eller så säger man hen. Hoppas att du överlever och god jul!
  • Anonym
    mojnemenito skrev 2012-12-22 23:09:23 följande:
    Tack jag överlever. Men det river till lite irritation när jag hör det ordet. Tänker på en Höna när jag hör Hen. Allt behöver inte vara så tomt och könsneutralt. God jul på dig med ;)
    Allt är inte det heller. Bara i vissa fall. Jag finner det smidigt och jag tänker inte på vad saker betyder på engelska.
    Jag tänker ju inte på fjärt när jag pratar om fart så som i hastighet osv. Att du tänker på höna är ju för att ordet stör dig så mycket. Hen betyder höna på engelska, visst.. men här i Sviiiden så snackar vi ju svenska. 
  • Anonym
    mojnemenito skrev 2012-12-22 23:22:19 följande:
    Oj jag tänkte inte ens att det betydde höna, min engelska är inte den bästa. Jag utgick mest att när man säger HEN så låter det som Höna. Framförallt är det ett larvigt ord. Ja vi talar ju svenska i Sverige, men hen är väl inte svenskt ännu?
    Låter hen som höna? Vad har du för konstig dialekt?
  • Anonym

Skapar vi nya ord i svenskan så misstänker jag att det blir ett ord som då blir en del av svenskan.. för det är väl tillåtet att utveckla språket? Typ skapa nya ord istället för att alltid låna och så vidare. 

• Anonym
    jajja skrev 2012-12-23 12:17:24 följande:

Jag måste säga att hen är ett bra fånigt ord. Vet inte vad det är men OJ vad jag retar mig på det. Jag brukar inte ha svårt för nya uttryck och moderna ord men HEN känns så tramsigt. Som min son sa vad kommer här näst gubbkärring?

Nä sorry, men jag tycker han och hon fungerar alldelles utmärkt fortfarande.
    Varför ska man säga gubbkärring då? Är gubbe och kärring ord som du använder ofta om folk?
  • Anonym
    jajja skrev 2012-12-23 12:57:52 följande:

Nej det är klart att man inte ord jag använder ofta, jag som jag skrev var det min son som föreslog detta ord... Tycker bara att Gubbkärring låter lika dumt som hen. Jag använder varken första ller andra ordet i mitt dagliga språk.
    Gubbkärring är ett ord som ofta tas upp i samband med hen-diskussioner. Ofta av folk som har missuppfattat hur de flesta anser att hen skall användas.. men men. 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!