• Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:33:06 följande:
    Så det är okej att ta någons pengar om man använder dem för trevliga ändamål? Jag tycker faktiskt inte det.

Nu var det ju du (eller någon annan Anonym, det är svårt när ni alla heter samma sak) som klagade på hur saker var i det här landet, inte jag. Jag är nöjd. Då verkar det lite dumt att föreslå att just jag ska flytta.
    Jag har inte föreslagit att DU ska flytta och ja, jag tycker att det är okej att betala skatt. 
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:37:14 följande:
    Är det okej om jag stjäl en plånbok och använder pengarna till att bjuda en förskoleklass på zoo?
    Det är inte riktigt samma sak. Jämför du skatt med ett brott? Det låter smart.
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:46:23 följande:
    På vilket sätt är det inte samma sak? (Bortsett från att vi valt att kalla det ena för brott?)
    Ah, du är en sån.
    Tja, finns det någon annan tråd detta diskuteras? 
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:56:39 följande:

Det var inte jag som tog upp ämnet i denna tråd, det var du.
    och?
  • Anonym

Tycker bara hen är ett otroligt tråkigt och färglöst ord....

• Anonym
    Anonym (hm) skrev 2012-09-12 01:52:51 följande:
    hatar också det!
    och är det bara jag som reagerar på att "hen" blir "herrn" !?
    Ja
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-14 10:07:19 följande:
    Inte utplåna, nej. Däremot är det uppenbarligen så att det är tänkt att användas i vissa fall även när kön är känt (men inte relevant - och när det är relevant och inte avgör givetvis hen-folket...), åtminstone enligt vissa i den här tråden. 
    Det avgör väl personen du pratar med. Det GÅR ju att utelämna kön utan att använda hen också om man vill.
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-14 10:13:40 följande:
    Men hur ofta är kön egentligen relevant då, om man ska tänka så? Jag kan prata om min chef och säga "han" även om det inte spelar någon som helst roll för det jag berättar att han är en man och inte en kvinna. Eller så kanske jag pratar om katten och säger "hon" fast berättelsen hade gått fram precis lika bra om det varit en hankatt. Och så vidare. Ska jag då, av några diffust genuskorrekta skäl, säga "hen" i stället? Nä fan, det blir så jävla larvigt.

Nä, är könet känt bör "hen" alltid gå fetbort.
    Ja, eller så säger du vad du vill.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!