• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 19:35:00 följande:
    Hahaha? Tycker jag det? Att det är rätt att dra alla över en kam för att en säger något dumt?
    Ställer jag mig upp mitt i tunnelbanan eller bussen och säger "Jag är feminist!"?
    NEJ för det har blivit ett skällsord! Det är inte BARA Anna Ardin, TiIna Rosenberg, Gudrun Schyman,Sofia Thermaneus, NIna Yderberg, ROKS osv osv osv som slänger ur sig grodor! Snart sagt varenda känd människa som kallat sig feminist har sagt saker som jag absolut inte kan förlika mig med.

Att vara anti-män, att kalla kvinnor för "könsförrädare" för att de vill ha sex med män, DET är inte feminism enligt mig.

Men tokarna har "kidnappat" ordet feminism och därför kommer jag inte kalla mig för det. Inte nu i dagsläget iaf.
    Frågor?

För övrigt spelar det ingen som helst roll om det är en enda person eller 50 000 ur en grupp som säger samma sak.
    Det är fortfarande individen som ska bedömas, inte gruppen.

Det här förstår varje människa med normal intelligens.    
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-09-03 19:47:13 följande:
    Det börjar väl bli läge för mitt favoritcitat: "Feminism is hated because women are hated. Anti-feminism is a direct expression of misogyny; it is the political defense of women hating". (Andrea Dworkin)

Suveränt och tyvärr ett sanningsenligt citat.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 20:56:33 följande:
    Jo. Jag försökte ju säga att det är deras egna som förstör för dem, och i slutänden oss, och de fattar inte? Inte klokt.
    Vadå, deras egna?
    Det är det här jag har försökt förklara för dig gång på gång.  
    Jag har inga egna, jag tillhör inget lag eller gruppering.
    Jag är en individ, hur svårt är det att förstå. 

Människor är individer inte grupperingar.    

Undrar vem det är som inte fattar.      
  • Anonym
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 21:35:18 följande:
    Som sagt: spydigheter och förolämpningar, inga argument.
    1. Vad sammanfattar då? media dög ju inte heller...
    Är det Valerie Solanas som sammanfattar kanske?

Ifall du är din egen så kanske du inte ska kalla dig feminism.
    Ungefär som om jag skulle kalla mig Nazist och sedan bli sur för att folk sammankopplar mig med Hitler.
    Kanske du skulle skaffa dig ett användarnamn istället och vara "vad du nu heter" istället för att anonymt kalla dig själv  feminist om du inte vill sammankopplas med något kollektiv.

Ja.. Blir inte mindre humor för det.

Självklart ska jag kalla mig för feminist om jag står för dom kriterierna som innefattas av ordet feminist.
    Det gör jag, ergo är jag feminist.
    Det betyder dock inte att jag står för allt annat som andra feminister har sagt eller gjort.
    Det här är så basic, man är inte sin grupp, människor är individer.
    Jag förstår inte hur det ska vara så svårt att förstå.
    Och om någon inte förstår det så är det inte mitt problem, det är inte jag som ska anpassa mig till dumhet.
    Trots allt som jag skrev, det är sånt man ska kunna begära från vuxna människor med normalbegåvning att dom begriper.
    Och det gör dom.........om dom vill.

Men det passar en antifeminist syften att inte vilja förstå. 

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 21:36:46 följande:
    Har du nåt att säga till mig, säg det med ditt nick.

Jag har ju SAGT att jag är för jämlikhet. Att jag tror att den där star-trek-utopin kommer ske om 2000 år.
    Vad mer vill du ha från mig?

Som sagt, med ditt nick, tack.

Vad jag vill ha från dig?

Tja, vi kan ju börja med att du slutar generalisera vad en eller flera säger till att det skulle gälla alla inom den gruppen. 

• Anonym
    CMM skrev 2012-09-03 22:33:50 följande:
    Då skulle ni se mig. Pär Ström är en grekisk gud i jämförelse.

Frågan är dock, skulle han vara mindre avskydd i feministkretsar om han var mer bildskön?

Skulle Andrea Dworkin vara mindre avskydd i antifeministkretsar om hon var mer bildskön?
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-03 22:42:09 följande:
    Nej. Utseende är givetvis irrelevant. Fjantigt att blanda in argumentet från början, fjantigt att ge igen med samma mynt.

Dåså, där har du svarat på din egen fråga.
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-03 23:13:35 följande:
    Generalisering är i och för sig tämligen centralt förekommande inom feminismen.

Män har makt. Kvinnor är förtryckta.

Jo, jag tackar jag. 

Och det gillar inte antifeminister, men ändå så har dom inga problem med att använda generaliseringar själva.
    Sen brukar man prata om strukturella mönster i samhället och det är inte detsamma som att generalisera människor.  
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-04 01:54:01 följande:

Nu råkar jag känna folk som kände offret, och har litet mer koll än herr Ulf "Jag gapar högt så ingen glömmer bort mig" Brunnberg. För det första så ska INGEN vakt, oavsett ålder, kön, längd eller något annat ensam leda en känd psykopat ensam. Och för det andra - det är så klassisk misogyni, förlåt "antifeminism"-tänk. Problemet med hela fallet är inte att en KVINNA dog, utan att en VAKT dog, för att hen var ensam med en känd instabil psykopat. Det hade varit precis lika illa om det varit en lika gammal ung man. Men i Ulfs huvud (och jag hoppas inte att det är likadant i ditt) så är det skillnad om det är en man som slås ihjäl eller en kvinna. Vilket är ironiskt då du kan ge dig på att en hårdare dom mot att slå ihjäl en kvinna än en man skulle ses som "feministisk rättvisa" av samma herre, och ses som ett exempel på något dåligt.

Den som vill detaljstyra är du. Feminsiter försöker inte tala om för mig vad ord betyder för mig, DU gör det däremot ivrigt.  

Precis, du säger det bättre än vad jag kan.

Tack. {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-04 01:57:24 följande:
    Bara ett litet apropå "manshatarfeministerna":

www.thefword.org.uk/blog/2009/07/non-feminist...
    Intressant, ja så var det med dom manshatande kvinnorna alltså. 
    Dom finns inte hos feministerna.
    Nu skulle man ju kunna tycka att det tjatet skulle upphöra, men jag är lite för luttrad för att tro det själv.
    Det är lättare att klanka på den som kommer med obehagliga sanningar än att behöva revidera sin egen åsikt.
    Att utvecklas är så jobbigt ju, iallafall för en del.     
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!