• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Jellybeanbaby skrev 2012-09-01 00:09:40 följande:
    Du menar att det är få som erkänner det egentliga syftet med dem? isf håller jag med dig.

eeh, det egentliga syftet med halmgubbar.
    Är inte det rätt uppenbart?     
  • Anonym
    Sagoflickan skrev 2012-09-01 13:30:00 följande:
    jag hatar också hen och alla j-a henidioter!
    Det är inte sunt att gå runt och hata på det där sättet.
  • Anonym
    Anonym (prataromallt) skrev 2012-09-01 13:22:13 följande:
    Detsamma.

Ang. Genusprogrammet så är jag övertygad om att det är roten till mycket ont i Sverige, tusentals människor har suttit i åratal och enbart funderat över hur de ska implementera genustänket och feminismen i hela samhället.
    Till sitt förfogande har de universiteten samt tiotals miljoner kronor varenda år. 

Det man kommit fram till är att man måste införa en feministisk värdegrund och ideologi i alla linjer i alla skolor.
    Därefter måste man infiltrera media för att kunna vinkla allting efter eget tycke och även sätta press på politikerna att gå ens ärenden.

Allt större del av media består av dessa genusfanatiker, detta pga de "kuppas" in av sina fränder som redan finns där.
    Jag tänker här på #prataomdet-gänget och deras lakejer som verkar ha tentakler över hela media-Sverige och uppenbarligen använder dem väl.

Ja fy fan, tänk att vilja ha jämställdhet.

Fruktansvärt om kvinnor skulle få ha samma rättigheter som män, hur skulle det se ut. 
  • Anonym
    Sagoflickan skrev 2012-09-01 13:30:00 följande:
    jag hatar också hen och alla j-a henidioter!

Om du hatar hen och alla j-a henidioter.
    Hur i hela friden känner du då för en människa som gud förbjude skulle göra illa ditt barn? 
    Vad ska du ta till då?     
  • Anonym
    FMGA skrev 2012-09-01 14:04:38 följande:
    Mm, det är just detta som får många "hen"-användare att förvånat höja ögonbrynen: Hur kan man hata inte bara ett ord utan också de som använder det.

Det är ju dessvärre så uppenbart att många "hen"-hatare mår mycket dåligt av att utsättas för hen. Och oavsett om hatet grundar sig på bristande språkförmåga eller störningar i känsollivet eller direkta vanföreställningar kanske det bara är en tidsfråga innan de första personerna som drabbats av svårartat henhat når psykiatrin.

Inom vården kommer man självklart att söka sig förbi symptomen och se till hatets bakomliggande orsaker - och i bästa fall kunna erbjuda den drabbade hjälp, så att hen kan ta sig ur ett självdestruktivt hat.

Och så ska ju en slipsten dras. 

Word
  • Anonym
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 15:12:16 följande:
    Vilka rättigheter som män har saknar kvinnor idag?

Det ska du inte fråg mig om, det får du fråga anonym pratar om allt om.
    Det är hen (ooups) som inte gillar jämställdhetsarbete.
    Jag höll bara med, jag menar varför skulle kvinnor tillåtas leva på samma villkor som männen.

Vilket hemskt samhälle vi skulle ha om jämställdhetsivrarna fick som dom ville............eller inte.     
  • Anonym
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 15:14:16 följande:
    Bra argument!

Kul att du gillade det.
    Jag fick fundera länge på det. Cool 
  • Anonym
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 15:22:00 följande:
    Får hennarna inte som de vill då?

Vet inte.
    Vilka är hennarna?  
  • Anonym
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 15:50:25 följande:
    Som vi konstaterat i tråden finns ju redan "den" som man kan använda om någon man inte vet könet på.
    Visst man kan använda ordet den om man vill.
    Man kan också använda ordet hen om man vill det.

Vad är problemet med det?
    Varför kan inte var och en få välja det själva?      
  • Anonym

Alltså det är väldigt svårt att ta protesterna mot hen på allvar.
    När alla argumenten emot bygger på antingen konspirationsteorier som inte styrks.
    Eller (medvetna?) missförstånd.

Eller som jag tror är den egentliga orsaken att det är ett nytt ord, som folk inte är vana vid.
    Och sånt som är nytt kan ju inte vara bra, det måste betraktas med misstänksamhet av en del.
    Hederligt gammalt bakåtsträvande alltså.

Vilken tur att inte alla är såna, då hade vi väl inte ens haft pencillinet.         

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!