• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Anonym (Kalla INTE Mina barn HEN!) skrev 2012-09-27 20:17:19 följande:
    Hallelujah!!!! Har bara läst ts

Du kanske skulle prova med att läst lite mer innan du hallelujar, så får du se att ts har missförstått hela begreppet.
  • Anonym
    Anonym (Kalla INTE Mina barn HEN!) skrev 2012-09-27 20:20:49 följande:
    En hen för mig är någon som inte är hon eller han: könsförvirrade, sheboys, pågende hönsbyte mm.

Vad är i så fall du för dig.
    Det är ju också könsneutralt menar jag.  
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-09-27 21:26:33 följande:
    Och med risk för att framstå som en elitfeministfitta; många som är emot hen verkar ha problem med särskrivningar, typ. "skogsmulle folk" (trådstarten)
    Jag har märkt att såna som inte riktigt förstår hur ord ska användas gärna särskriver. En röd tråd på något sätt.
  • Anonym
    nihka skrev 2012-09-27 21:40:28 följande:
    Jo, en hel del särskriver och en hel del tycker inte om hen, men det finns också många vältaliga personer i den här tråden som inte tycker om hen.

Jag måste erkänna att jag tycker det ser väldigt illa ut när någon skriver som en kratta, bajsar på ett ord och menar att vi inte ska förstöra språket. Då är det svårt att inte plocka den gratispoängen.
    Det verkar ändå vara personer som förstår tanken men inte gillar den.
  • Anonym

Det bästa är nog att deportera alla som använder ordet "hen". Håller på att spåra ur allting i detta land. Som om det inte vore nog med att vi håller på att bygga om landet till en flyktingförläggning.

Nu ska vi tydligen vara könlösa fikusar med, hur fan ska man orka med all galenskap? Finns det någon form av vaccin man kan ta för att tåla mer PK-resonemang?

Jag är uppriktigt på gränsen att bara ge upp och gråta, orkar inte mer nu.

• Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-28 01:35:17 följande:

Och då var vi där igen. Du vet bättre än alla andra hur de ska sköta sina liv, hur de ska använda teknologi, vilka ord de ska använda... delusions of godhood much?

Låter som en narcisssist sätt att tänka, som du beskriver.
  • Anonym
    Anonym (Helena) skrev 2012-09-28 02:23:14 följande:
    jag hatar hen-hatare! jävla omoderna bakåtsträvare som vägrar att inse att könet inte spela någon roll förutom möjligen vid fortplantning! /individ (skit du i mina könsdelar, de hör inte hit!)
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-28 02:50:33 följande:

Lustigt. Ibland är 1960 "den gamla goda tiden", ibland är det "alltid" (som i "det har alltid varit så", dvs sedan 50-60-talet), och ibland är det "nyligen". Märkligt årtionde det där!

Nej, är man normal får man inte infarkt av att det tillkommer nya ord. Det gör det ju hela tiden. Och som sagt - jag såg dig inte gasta vilt när "bidragsberoende" hittades på och användes i ett extremt mycket tydligare politiskt syfte. Men hey, vem är jag att kräva KONSEKVENS av "normala" människor va... Obestämd

Du har rätt. Bara reaktionära, intoleranta, bittra människor är intelligenta!! Men det är bra att du har självinsikt i alla fall om vad du är för slags person!     
    Du är underbar och 60-talet var magiskt.........det tror jag. Skål
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-28 08:59:47 följande:
    ... och apropå att folk förutsätter att en elektriker är av manligt kön tills motsatsen bevisats är det väl inte så konstigt, med tanke på att den stora majoriteten elektriker faktiskt är män?

Det är inte konstigare än att man, om man t.ex. ska ha ett möte med en person om vilken det enda man vet är att vederbörande heter Anna Johansson, förutsätter att det rör sig om en kvinna med "svenskt utseende".

Visst, någon gång ibland förutsätter man fel. Elektrikern kanske är en av skråets få kvinnor, och Anna kanske är transsexuell och/eller mörkhyad, och då är det väl inte mer med det. Det är om man låter sin åsikt om människan påverkas av detta som man har problem. 

Inte konstigt kanske, men ganska korkat och ogenomtänkt.
  • Anonym
    Anonym (NO-Hen!) skrev 2012-09-28 09:00:20 följande:

Nej nej nej för HEN!!!

De är precis lika konstigt som att kalla en bäbis för DEN istället för att säga bäbisen!

Köns neutralt funkar ju lixom inte, vi är Kvinnor och män och vi är olika, så är det bara.

Suck.

Och återigen då, nej, dom flesta kallar inte människor som man vet könet på för hen.
    Det är när man INTE vet könet som man kan använda det eller om man inte vill att andra ska kunna identifiera personen och därför inte vill uppge könet.

Sen känner jag faktiskt en enda människa som vill bli benämnd som hen, för hen står i begrepp att utforska vilket kön hen har, hen känner sig inte hemma vare sig som man eller kvinna.
    Och föredrar därför ett könsneutralt tilltal.
    Det kan jag respektera, men annars använder jag orden han och hon om människor, precis som alla andra jag känner.

Så kör vi den här igen då.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-ar-lika-som-bar

Vi är lika som bär, vi män och kvinnor.
    Läs själv får du se.    

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!