Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 15:58:14 följande:
Klokt tänkt. Det har du rätt i. Men om vi nånsin ska komma dit vi vill komma en dag vill det till att alla rabiata manshatarfeminister slutar kalla sig för feminister och slutar säga saker som "du är man, jag är kvinna, alltså ska du hålla käften" - för de förstör för alla de andra.
Hur många såna rabiata manshatarfeminister har du faktiskt mött?
Jag har aldrig mött någon och jag misstänker att dom är i stort skapade av samma källa som dom som vill kidnappa ordet feminist.
Det är i syfte att svartmåla människor som vill ha jämställdhet helt enkelt.
Men om jag hörde en människa säga så till en annan människa, feminist eller ej, skulle jag tycka att det var en sorgligt osäker figur och nej, det är naturligtvis inte acceptabelt.
Men det kommer alltid finnas rötägg inom alla grupperna.
Jag tror inte det går att eliminera sånt, det man kan göra är att inte generalisera vad en individ säger till att gälla alla inom den gruppen.
Jag är inte bara feminist, jag är kvinna, jag är mamma, jag är svensk, jag är stadsbo etc etc.....jag tillhör massor av grupper, inte tänker jag ta ansvar för vad nån annan inom nån av dom grupperna säger eller gör.
Lika lite som jag extrapolerar det som vissa män gör, till att gälla alla män, bara för att det finns skitstövlar som är män betyder ju inte att alla män är skitstövlar.
Det tycker jag att man borde kunna kräva att vuxna människor ska kunna inse.
När man buntar ihop feminister och anklagar alla feminister för vad en feminist kan ha sagt eller gjort, då är det en härskarteknik.
En pålaga av skuld, för man vet att det kommer alltid finnas något man på det viset kan racka ner på, så behöver man inte själv hantera dom jobbiga frågorna, som t ex jämställdhet.