• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Knyttan skrev 2012-09-02 16:39:01 följande:
    Amen, sister.

Tack. Skrattande
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-02 17:59:13 följande:

Precis. Jag är feminist och jag ser det som ett viktigt steg att just ifrågasätta mansrollen nu, inte bara kvinnorollen. Det ironiska är att samma människor som anklagar feminismen för att strunta i männen är samma män som blankvägrar initiativ för att förbättra männens villkor. Det är klassiskt reaktionärt tänkesätt: VÅGA inte förändra något, oavsett hur mycket bättre det kan bli!!!!!

Exakt, tänk att det alltid är så, att dom som inget gör, är dom som skriker högst om hur fel alla andra gör. Rynkar på näsan
  • Anonym

Pratade om min läkare på jobbet idag.
    Man antog direkt att det var en han. Det är en hon.
    Hen hade funkat kanon. 

• Anonym

(jag hade svarat med hon och inte fortsatt med hen eftersom att jag känner till könet)

Bygger murar btw, vem i helvete är det som bygger dessa murar?! 

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 11:15:36 följande:
    Vill jag? Pö om pö, inte allt på en gång. Det går inte ens att föreställa sig en sådan värld utan att få Science Fiction-vibbar.

Ok.

Då ska vise.

Du är för jämställdhet.
    Du tycker inte att vi har det idag.
    Och du vill (pö om pö) att vi ska få jämställdhet.

Se där, det är ju kriterierna för en feminist.
    Du är enligt dom en feminist.

Sen vad du vill kalla dig är upp till dig.
    Men jag tycker det vore synd om du avstod från att kalla dig feminist för att dom som inte vill ha jämställdhet har kidnappat ordet och smutskastat det. 
    Dom ska inte få sätta agendan på hur jag definierar mig. 
    Så tänker jag.                
  • Anonym

Jag hörde just ett rätt klockrent test för att se om man är feminist.

Stoppa en hand innanför byxorna. 
    Kolla om du har en vagina.
    Om du har en vagina, vill du då bestämma över den själv?

Om svaret på dom två frågorna är ja, ja, då är du en feminist. Cool

(eftersom det här är familjeliv så.....nej, det är inte begränsat till enbart dom som kan svara ja, även andra kan vara feminister, men enligt det här testet så är du feminist om du svarar ja på båda frågorna) 

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 15:58:14 följande:
    Klokt tänkt. Det har du rätt i. Men om vi nånsin ska komma dit vi vill komma en dag vill det till att alla rabiata manshatarfeminister slutar kalla sig för feminister och slutar säga saker som "du är man, jag är kvinna, alltså ska du hålla käften" - för de förstör för alla de andra.
    Hur många såna rabiata manshatarfeminister har du faktiskt mött? 
    Jag har aldrig mött någon och jag misstänker att dom är i stort skapade av samma källa som dom som vill kidnappa ordet feminist.
    Det är i syfte att svartmåla människor som vill ha jämställdhet helt enkelt.

Men om jag hörde en människa säga så till en annan människa, feminist eller ej, skulle jag tycka att det var en sorgligt osäker figur och nej, det är naturligtvis inte acceptabelt.

Men det kommer alltid finnas rötägg inom alla grupperna.
    Jag tror inte det går att eliminera sånt, det man kan göra är att inte generalisera vad en individ säger till att gälla alla inom den gruppen.
    Jag är inte bara feminist, jag är kvinna, jag är mamma, jag är svensk, jag är stadsbo etc etc.....jag tillhör massor av grupper, inte tänker jag ta ansvar för vad nån annan inom nån av dom grupperna säger eller gör. 
    Lika lite som jag extrapolerar det som vissa män gör, till att gälla alla män, bara för att det finns skitstövlar som är män betyder ju inte att alla män är skitstövlar.

Det tycker jag att man borde kunna kräva att vuxna människor ska kunna inse.
    När man buntar ihop feminister och anklagar alla feminister för vad en feminist kan ha sagt eller gjort, då är det en härskarteknik.
    En pålaga av skuld, för man vet att det kommer alltid finnas något man på det viset kan racka ner på, så behöver man inte själv hantera dom jobbiga frågorna, som t ex jämställdhet.              
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 16:56:59 följande:
    dummaste jag nånsin läst.
    Är alla män manschauvinister då eller vaddå?
    Läste du inte hela inlägget, t ex, det som står inom parentesen. *tipsar* 

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 18:35:58 följande:
    Kvinnan med det stökigt möblerade psyket, Tiina Rosenberg, har sagt så. DU vet, FI-skaparen.

Ok, det var väldigt dumt av henne, kan jag tycka.

Men resten jag skrev då, tycker du det är rätt att dra alla över en kam för att en säger något dumt. 
    Är det ok att belasta en hel grupp för att en individ säger något dumt.

Hur många män har du inte hört som sagt dumheter, har du tänkt likadant där?
    Eller kvinnor för den delen, kvinnor som inte definierat sig som feminister alltså.
    Det finna puckon överallt, men man måste se dom som dom individer dom är, inte som representanter för en hel grupp.
    Det vore bara dumt och farligt, det är så fördomar, trakasserier, mobbing och rasism föds.       
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 19:35:00 följande:
    Hahaha? Tycker jag det? Att det är rätt att dra alla över en kam för att en säger något dumt?
    Ställer jag mig upp mitt i tunnelbanan eller bussen och säger "Jag är feminist!"?
    NEJ för det har blivit ett skällsord! Det är inte BARA Anna Ardin, TiIna Rosenberg, Gudrun Schyman,Sofia Thermaneus, NIna Yderberg, ROKS osv osv osv som slänger ur sig grodor! Snart sagt varenda känd människa som kallat sig feminist har sagt saker som jag absolut inte kan förlika mig med.

Att vara anti-män, att kalla kvinnor för "könsförrädare" för att de vill ha sex med män, DET är inte feminism enligt mig.

Men tokarna har "kidnappat" ordet feminism och därför kommer jag inte kalla mig för det. Inte nu i dagsläget iaf.
    Frågor?
    Så du lägger dig för dom du kallar för "tokar". 
    Valet är ditt.  

Nej, jag har inga frågor.  
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!