Jag hatar HEN!!!
Anonym (... det är jag..) skrev 2012-09-05 13:47:32 följande:
Oj, så många svar. Orkar tyvärr inte läsa igenom hela utan säger bara vad jag själv tycker då.Nä, jag gillar inte HEN. Vi är olika, kommer alltid att vara olika och så är det bara. Om vi vore lika i allt hade världen inte sett ut som den gör idag. Har många kompisar som förespråkar detta med HEN väldeliga och det verkar ibland lönslöst att bara försöka ge sig in i diskussionen. Varför? Jo, för att de flesta av dem som förespråkar HEN är så påstridiga och nästan ser rött utifall det finns de som tycker annorlunda. Jag vill lära mina barn att istället var stolta för att de är olika. En egen individ med ett eget tycke och smak. Och kön!
Varför hymla med det? Jag förstår ärligt talat inte det... För det är inget att skämmas över.
Klart jag förstår att det inte är det som är tanken med HEN. Att man skäms över sitt kön. Fast vad är tanken? Att alla har rätt till att ha antignen blå eller rosa kläder, att alla ska få leka med bilar eller barbiedockor? Det är det väl ändå... oavsett om man blir kallad för han hon eller HEN.
Nä... jag vill i allafall inte använda det ordet men anser att alla ska få göra som de vill. Tycker någon att det är så viktigt att göra det, så fine. Gör det. Men försök inte att bestämma över andra. Valfriheten ska vara just som det heter, valfritt.
Han, hon eller Hen (för min del låter det sista som ett DET)... vi är människor. Inget av orden kommer att ändra på det...
Men vad har det med ordet hen att göra, det förstår jag inte.
Vad är tanken med ordet och, men, kanske, vänster, höger, katt, alltså jag kan fortsätta för evigt.
Orden finns för att vi ska kunna kommunicera med varandra, utan ord hade vare sig du eller jag kunnat skriva våra inlägg.
Det är tanken med ord, alla ord, även ordet hen.
Du har rätt, inga ord kommer ändra det faktum att vi är människor.
Och som det olika och vissa vill använda ordet hen och andra inte.
Varför inte bara låta var och en få avgöra det själva.