• Anonym

Jag hatar HEN!!!

grind skrev 2012-09-20 22:17:56 följande:
    Man kan alltid hoppas att du inte får det. Allvarligt talat. Vad sysslar du med? Visa folk lite respekt!
    Äh, ignorera. Det ska bara provoceras. Jag kommer att ignorera svaret på det här till exempel. ;)
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-09-22 18:04:40 följande:
    FMGA: vilket fantastiskt bra inlägg!
    Agree
  • Anonym

Håller med dig TS.
    Är så jävla trött på HEN ordet.

Synd man inte kan blockera vissa ord i datan så jag skulle garanterat blockera ordet HEN. Gu va skönt det skulle vara å slippa se det. Haha. Glad

Och inget illa menat till er som använder detta ordet, jag är bara förbannat less.

• Anonym
    SweeneyTodd skrev 2012-09-25 01:01:25 följande:
    Just min poäng. Hen i det svenska språket har en agenda! Hen i finskan har ingen agenda, hen i finskan har kommit ditt på en naturlig språkutvecklig. Hen är ett löjligt, påhittad slangord. Det är inte svenska.
    Hen är politiskt korrekt i vårt mediekänsliga samhälle
  • Anonym
    Spartacus skrev 2012-09-27 17:13:38 följande:
    Ovant till en början ja, men helt klart en nödvändighet för att komma fram till nutid!

vad menar du är motsvarigheten till snopp då?

små flickor behöver ett ord som passar deras ålder och förståelse...

slida och fitta tycker inte jag riktigt är på rätt nivå?      
    fil?
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-27 14:25:42 följande:
    Det spelar roll för att om man utgår ifrån att det "normala" är att folk är män så innebär det automatiskt att det är "onormalt" att vara kvinna. Att mannen är standard och kvinnan är ett undantag. Det stämmer ju helt enkelt inte, eftersom ungefär hälften av alla människor på planeten är kvinnor. Vi är alltså inga undantag från någon standard och det finns inget skäl att behandla oss som om vi vore det.

Varför är det så viktigt för dig att folk förstår vilket kön du har? Skulle de tycka att du var sämre som person om du tillhörde "det andra" könet?
  • Anonym
    Element skrev 2012-09-27 17:13:25 följande:
    Nej det kommer de inte att göra, möjligtvis någon enstaka men när det gäller hen är det fråga om fler än någon enstaka som kommer att förknippa det med genusmodellen.

Jag tror nog att det är vanligare att man kopplar stort S i svensk till rasism och nationalism och nazism, än att man kopplar hen till nån genusmodell.
    Det är för mig så långsökt att det gränsar till paranoia.  
  • Anonym
    Element skrev 2012-09-27 17:11:43 följande:
    Nej det gör det inte. Om jag skall besöka en hantverkare behöver jag inte anta att han är en man, det behöver ingen jag berättar det för heller.
    Behöver nej.
    Men dom flesta kommer utgå ifrån att det är en man du talar om iallafall.  
  • Anonym
    Element skrev 2012-09-27 17:22:34 följande:
    Nix. Jag vet bara att en elektriker skall komma, någon annan värdering lägger jag inte i det.

Det är bra att du inte gör det, men dom flesta skulle göra det.
  • Anonym
    Element skrev 2012-09-27 17:30:11 följande:
    Mänskligheten led ju oerhört av att hen inte fanns. Typiskt förrädare att komma med sådana långsökta argument.
    Ja, precis som vi led av att inte ha datorer eller mobiltelefoner. 

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!