• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Alex2012 skrev 2012-08-29 16:48:58 följande:
    Håller med, Hen är ett äckligt ord. Skulle någon kalla mig för Hen hade jag tagit det som en stor förolämpning. Ska vi neutralisera människan kan vi väl lika gärna skapa ett kön som fungerar för båda och att båda har möjligheten att föda barn. Äsch detta är bara bullshit. Vi är skapade som två olika kön så låt oss förbli två olika kön, jag tänder på Killar, om ni kommer ihåg den sorten, den utan bröst och har en snopp mellan benen.. Och jag är av det kvinnliga könet, alltså tvärt om vad jag tänder på. Jag är inte bi heller så att kalla mig och min partner för Hen så att vi båda blir av "samma kön" gör det hela fruktansvärt konstigt och avtändande!
    En till som inte riktigt förstår. Välkommen!
  • Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:13:53 följande:
    Jo jag förstår men bara för att ordet används till just 1 fras nu eller i ett visst sammanhang nu betyder väl inte det att det inte kommer utvecklas till de större och tillslut så finns knappt hon/han kvar. Ett exempel: Se bara på att feminister som inte klarar att prata om han/hon. Alla är lika värda och det är ingen skillnad på män och kvinnor! Nej det borde inte det om man är lika duktig på samma jobb men annars så är det ju stor skillnad på män och kvinnor. Kvinnor är oftast svagare fysiskt och klarar inte samma typ av jobb som män gör, därför kallas det männens jobb. Detta betyder inte att kvinnor är sämre eller svagare i alla grenar. Kvinnor är bra på andra saker, men det är ju detta jag menar. Det skiljer för mycket mellan oss att man inte kan neutralisera könen, dock kan man ju använda ordet HEN istället för MÄNNISKA. Det är en helt annan sak =)
    Äh, det är bara dårar som vill det. Jag väljer att inte dra så stora växlar på vad en liten grupp kan ha sagt.
    Vilka vill det här som du säger? Vad har du för källor osv? 
  • Anonym

Det ska självklart vara samma krav för alla för samma jobb. Rätt enkelt. Idiotiskt att kalla saker för "männens jobb". Det är ett jobb.

• Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:21:43 följande:
    Här?? det är 184 sidor skrivna så jag har inte gått igenom alla dom sidorna och checkat av om folk tycker eller inte tycker som mig. Faktan i det hela är att skapar du ett nytt ord i ordlistan som börjar läras ut i tex. skolor så är Det det nya framtida ordet som kommer att användas, OM man inte byter ut det mot MÄNNISKA, vilket verkar vara den mer korrekta översättningen.

Varför ska du hålla på och tjata emot, får folk inte tycka/tro som dom vill eller vill du bara skapa en diskussion??
    hahahah vad söt du är. Du är i ett forum.
  • Anonym

Jag söker källor på det som ramlar ur dig.

Saker som "Se bara på att feminister som inte klarar att prata om han/hon. Alla är lika värda och det är ingen skillnad på män och kvinnor!" och att det handlar om att neutralisera människan. Är det alltså bara dina egna tankar? Varför går du runt och tror så dumma saker?

• Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:25:06 följande:
    Men nu läste du ju fel, ja sa ju är man lika duktig på ett och samma jobb så klart ska det vara samma regler oavsett kön MEN är det ett jobb som majoriteten endast kan handskas av kvinnor eller majoriteten endast kan utföras av män SÅ blir det på ett naturligt sett en uppdelning. Samma är det ju om en kollega oavsett kön är bättre än mig eller har mer erfarenhet än mig självklart ska få mer lön. Men nu pratade vi just om könsskillnad så drog det som exempel.
    Klart att det är skillnad mellan könen. Det är det INGEN här inne som förnekar.
  • Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:28:24 följande:
    Jo genom att säga att man ska ta bort hon/han och istället välkomna HEN,
    VILKA säger det?! INGET skall tas bort. Du HAR uppenbarligen inte förstått.
  • Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-29 17:27:28 följande:
    Jo jag vet det men att fråga vad jag har för källor osv.. ser jag som en mer provocerande kommentar än en forumsdiskussion. Går du ut på forum och tar allt som skrivs här till sanning? Nej, det som skrivs här är folks åsikter, tankar eller erfarenheter. I vissa fall om någon VET något kan det handla om fakta med det är inte majoriteten..
    Ja? Du har ju bildat dig din uppfattning från något, eller hur? Vart kommer den ifrån? Att du har sett radikala människor som vill använda något på ett sätt som merparten INTE vill?
  • Anonym
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 11:10:14 följande:
    Njaa.. Så många är ni ju faktiskt inte som använder detta ord :)..
    Jag har som sagt ALDRIG hört någon ens nämna ordet i positiv bemärkelse i min vardag, däremot en hel del hat gentemot det istället, eller likgiltighet.
    Det alla verkar ha fattat däremot är att det är ett feministiskt p(k)åhitt.

Maken till överförmyndare i stil med dagens feminister får man fan gå långt tillbaka i historien för att hitta.
    Ni vill bestämma hur folk ska prata, uppfostra sina barn, konsumera för media och vilka kläder som ska finnas i de olika avdelningarna på H&M och så vidare, aldrig tidigare tror jag ett styre har försökt detaljstyra sina medborgare på det sätt feministerna försöker idag.
    Det är skrämmande om än hoppfullt att eran fanatism säkerligen kommer slå bakut iom slangbelleffekten, det skönjas lite smått iom SDs växande skara.

Vilka ni?
  • Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-30 14:20:29 följande:
    Skitsamma, känns som ni ser poängen i det hela. Kanske inte jag ser eran heller så vi slutar här. Om det nu är så enkelt  som ni påstår så hoppas jag att ni har rätt och att min son i framtiden inte kommer bli lärd att använda hen istället för hon och han. Om ni nu tror att det går att styra. Är det någon som ber om det är det en annan sak, då handlar det om respekt till en annan människas åsikt.
    Istället för han ELLER hon. Snälla nån.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!