• Anonym

Jag hatar HEN!!!

mig veterligt finns det bara två kön + gruppen människor som inte har en känslomässigt förankrad könsidentitet och därför helst vill se att ingen definieras som man eller kvinna 

• Anonym
    PolyPond skrev 2012-08-27 22:10:19 följande:
    Det är ganska dumt att hävda sin rätt att bete sig på ett visst sätt utifrån felaktiga föreställningar. Din vetskap på detta område är felaktig.

Tycker det verkar som din vetskap inte heller är up to date så att säga.

• Anonym

varför ska man använda hen när det bara finns två kön?

• Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-08-28 11:27:52 följande:

Det verkar vara väldigt svårt för folk att skilja mellan det här med kön och sexualitet, rent generellt.

Det är väl detta som gör att debatten blir så hetsig.

jag tror att det som gör debatten hetsig är att en del som känner sig osäkra i sin könsidentitet inte vill ha någon definition. det underlättar livet för dom. det finns personer som propagerar för att det inte finns några sanningar. finns det inga sanningar slipper man ta ansvar för sina handlingar. man kan alltid falla tillbaka på "ja, det är din sanning, inte min"
  • Anonym
    politikern skrev 2012-08-28 11:41:07 följande:
    Men ordet handlar ju inte om enskilda människors könsidentitet överhuvudtaget? Det är ett könsneutralt ord att användas när man inte vet.

Ex en dammsugar försäljare ska komma till mig idag, jag vet inte vad hen heter? Har alltså ingen ledning alls till om det är en man eller kvinna, men det lär jag ju se när hen kommer, då övergår hen till antingen han eller hon i mitt tal.   Att jag säger hen betyder ju inte att den som kommer är både man OCH kvinna, bara att jag inte vet.
    räcker det inte med han, hon, och jag vet inte? hen är ju dessutom bara ytterligare ett sätt att definiera en person, precis som hon och han. vill man komma bort från definitioner är det väl bättre att inte alls definiera? 
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 12:26:18 följande:
    PolyPond skrev "det finns visst fler kön än två - länk" och det var det inlägget jag besvarade, hr viktigpetter.
    Hur är det med läsförståelsen?

Korrektheten i vad som skrivs spelar inte så stor roll. Allt går ut på att det politiskt korrekta modeordet hen ska anamas vare sig man vill eller inte Vill du ha koll på allt modernt och politiskt språkligt korrekt ha koll på medias rapportering i P1. jag jobbar fortfarande på ordet bebis. snart kan jag nog säga det utan att kräkas
  • Anonym

Hen och jag har kraftsamlat och tänker skaffa oss en bebis under tjugohundratretton

• Anonym

"var det hen som tog saltet? nä, jag tror det var hen"

• Anonym

Hen och jag har kraftsamlat och tänker skaffa oss en bebis under tjugohundratretton även om vi är lite okunskapiga

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-28 13:15:05 följande:
    Hen och jag har kraftsamlat och tänker skaffa oss en bebis under tjugohundratretton även om vi är lite okunskapiga
    fyll gärna i med egna hatord
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!