• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 19:55:03 följande:
    Mitt sätt att se det är irrelevant. Det är den enskilda transan som räknas. En del är transvestiter och vill bara byta klädstil (och nej, det är inte oftare med män, det bara syns mer eftersom kvinnor som klär sig i manskläder är helt socialt accepterat; motsatsen är det inte), andra är transsexuella och vill byta kön.
    OK självklart att det finns kvinnliga transvestiter men de märks ju inte förstås på samma sätt!! Men transsexuella är ju ändå en väldigt liten grupp och det är väl inte för den gruppen som ordet "hen" uppstått?
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 20:07:03 följande:
    Inte ENBART för dem, nej. Det är inte direkt lätt att veta om det är för dem som ordet lanserades av de som hittade på/lånade det från finskan. Men jag finner det inte otroligt att det är så.
    Ja det kan ju ha varit så från början. Jag kommer inte ihåg när jag hörde ordet  första gången men det var inte i samband med utgivningen av den fåniga barnboken!! (ja spekulativ och fånig tycker jag) utan tidigare och ordet är ju bra och jag använder det. Men över tusen inlägg i en debatt om detta lilla (i mina ögon helt oskyldiga användbara ord) säger mig att det kommer att ta en mycket lång tid innan det blir vedertaget?! Men vem vet?
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 19:40:37 följande:
    Har du försökt ta dig ur din egen kropp någon gång?
    Så för att man gillar att klä sig i kläder som är utmärkande för det andra könet så är man fångad i sin kropp? En transa=transvestit och en transsexuell är inte samma sak!
  • Anonym

"Dorian" versus "Faber". Så fattar man att det kan bli krig i världen.

• Anonym
    Faber skrev 2012-07-29 19:35:34 följande:
    Fråga offer för rån,överfall och fyllevåld om dom aktivt sökte upp situationen. Tvivlar på att en majoritet gjorde det.
    Vad har det med ordet hen att göra?
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-29 19:41:58 följande:
    Inget, var du för lat för att läsa tidigare inlägg?
    Förlåt, skulle talat klarspråk från början förstår jag.

Sluta gå OT. 
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-29 19:49:38 följande:
    Jag har inte gått OT
    "Ok".
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-30 16:30:07 följande:
    Ja de extrema är inte i majoritet men vissa av dem känner till det parlamentariska spelet väl och/eller har en hög mediaprofil och kan därför skaffa sig mer inflytande än deras antal först skulle kunna tyda på.
    Vad är det för jävla fikonspråk.? Är du rädd att få spö av några kärringar och bli kastrerad? Eller har någon elak tant ropat "hen" efter dig på gatan??
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-31 11:13:53 följande:
    Nej inte i lika hög grad då jag betvivlar att rött hår är ett exklusivt signum för en av samhällets hatgrupper.
    Jag har kanske missat något men har någon pratat om rött hår specifikt. Ett "exklusivt signum" vad gäller hår (suck) kan väl lika gärna vara grönt eller lila?
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-31 16:09:07 följande:
    Det innebär att dina intressen och dina förmågor helt beror på vad andra lärt dig och sagt att du skall göra, Inget beror på biologiska och nedärvda egenskaper.

Konstigt att vi är så dåliga i OS då det borde vara lätt att socialt konstruera vinnare.
    Men herregud så mycket trams. Lever du i en bubbla sedan du förläste dig på filosofi på universitetet? (eller en kvällskurs på tbv?)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!