Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-08-05 12:50:39 följande:
    Det är skillnad på fri vilja och fri vilja som används för att skada andra.

Sant. Så varför använder du din fria vilja till att skada andra?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-05 15:19:52 följande:
    Feministerna vill, kvinnor som trots allt vill arbeta inom traditionellt kvinnodominerade yrken vet ju inte sitt eget bästa och omyndigförklaras av dessa.

Riiight. Och det är därför feministerna fryst ned alla som batterier i en virtuell värld som bara du och Neo kan se?
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-05 20:43:56 följande:
    Så ineffektiva är de inte, den mänskliga kroppen genererar inte tillräckligt för att det skall vara energimässigt lönsamt.

Grattis, du tror inte på ALLA konspirationsteorier du hör i alla fall.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-05 21:28:44 följande:
    Nej feministerna är mer djävulskt utstuderade än så. Jag har med egna ögon sett en utredning där man ogenerat säger att institutioner inom utbildningsväsendet skall infiltreras för att öka genusperspektivet.

"Infiltreras"? Det behöver inte infiltreras, det är bara att bli lärare eller jobba med skolfrågor. Jag har varit lärare, och jag är feminist, är jag då automagiskt något slags genusinfiltratör, menar du?
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-05 22:39:48 följande:
    Ja om du följer de planer som upprättats av de extrema elementen.

">

• Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-08-06 00:24:53 följande:
    Vad heter henn i plural då? Om man pratar om två eller flera okända personer? Vi har ju ordet "de" som man brukar använda men det borde väl ses som för opersonligt det med precis som vissa klagat på "den" om en person? "De" säger man ju om saker också. Vad ska vi kalla två "hennar" för? Något förslag?

"Dom" (eller "dem"/"de"). Du vet, samma som med "han" och "hon". Pluralformerna var aldrig könade till att börja med, som i tex spanskan, så det finns ingen anledning att ändra dem.
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-08-06 00:34:20 följande:
    Precis som den Glad

Du kan vara en "den".
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-08-06 00:57:53 följande:
    Finns det en anledning att ändra på pronomen om de inte är könsneutrala? Om inte, vad ville du i så fall säga med ditt inlägg?

Du ser inte skillnaden alltså?
  • Dorian Ertymexx
    msmurphy skrev 2012-08-06 02:43:12 följande:
    Ja, precis som att man ska infiltrera kidsen i att demokrati är en bra grej.

Om man byter ordet genusperspektiv med ett uttryck i stil med "barnen ska uppmuntras att vara öppna för alla vägar i livet, och inte se sitt kön (etnicitet/social bakgrund/religion etc etc) som varken ett hinder eller en specifik anledning att ägna sig åt specifika aktiviteter", hade det fortfarande varit infiltration då? Vad är det för fel på det? 
    Du tror att genusperspektiv betyder: "Stina får INTE bli undersköterska för då är hon en svag och dålig kvinna" när det i själva verket betyder "Stina ska uppmuntras och vara medveten om att hon kan bli både undersköterska och lastbilschaufför, hon ska lära sig att se sina verkliga styrkor och inte behöva göra val baserat på tradition". Exakt VAD är det som är så jävla farligt med det? I SYNNERHET som det går åt båda håller, och INTE rör sig om någon sorts jävla gräddfil för tjejer. Killar ska också uppmuntras på exakt samma sätt, inte tryckas ner och sättas på plats som du och alla anti-genusare tror och tar för sanning.

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-06 13:30:48 följande:
    "hen" är och kommer alltid vara andefattigt.

I motsats till "han" och "hon" som är SÅ fyllda av andemässig mening!!! Eller nej, vänta, det var fördomar jag tänkte på. De är fyllda med fördomar.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!