Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

h8him skrev 2012-10-04 09:31:56 följande:
    Vilka?

Jämställdhetspolitiken har under flera år främst fokuserat på kvinnor, det menar regeringen som därför i större utsträckning vill involvera killar och män. Syftet är att riva alla de hinder och normer som begränsar enskilda människors frihet och möjligheter i livet, säger jämställdhetsminister Nyamko Sabuni i ett pressmeddelande (28/9).

Regeringen menar att det saknas kunskap om hur ökad jämställdhet när det gäller utbildning och föräldraskap har påverkat mäns livssituation eller hur bristande jämställdhet påverkar män. Till exempel när det gäller att pojkar har sämre betyg än flickor i skolan, att män har lägre sjuklighet, men dör tidigare än kvinnor, samt att mäns lägre uttag av föräldradagar påverkar möjligheten att upprätthålla kontakt med barnen efter en skilsmässa, skriver regeringen i pressmeddelandet.

...och jag utgår ifrån att det som du skriver här är din åsikt, eftersom det inte framgår vad som är citat?
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-04 10:00:48 följande:
    Men många kvinnor idag verkar inte vilja vara jämställda utan vill snarare ha alla fördelar med minsta möjliga ansträngning.

Många vill ta hela, eller större delen av föräldraledigheten, de vill ha kort arbetsdag, de vill ha samma lön som de som har mer riskabla arbeten, längre utbildning osv. Man propagerar för mer bidrag för att kunna få vara hemma med barnen osv.

Vad är männens fel? Kvinnor har samma möjligheter att utbilda sig inom yrken där man tjänar bättre. Arbeten inom offentliga sektorn kommer aldrig att vara ledande lönemässigt om du inte är GD. Kvinnor väljer till stor del att få sämre livsinkomst om det nu främst är pengar vi pratar om.
    Många män verkar tolka det som att många kvinnor inte verkar vilja vara jämställda. Jag har själv aldrig råkat ut för någon kvinna som vill bli inkvoterad eller få en lön hon inte förtjänar eller något annat trams som anifeminister brukar anklaga oss för när vi påpekar att vi inte har lust att bli förtryckta. Men jag förstår att det känns surt för vissa, att behöva maka på sig och dela med sig av de fördelar som det historiskt sett har inneburit att vara man.

Frågor om föräldraledighet struntar jag fullständigt i, det får ni som är intresserade av barn sköta.

Varför tror du att kvinnor gör de val de gör? Är det för att de får ett sånt himla trevligt bemötande på mansdominerade arbetsplatser att de känner att de inte klarar av att jobba där? "Neeej, nu har jag föööör trevligt på jobbet! Bäst jag skaffar mig en deltidsanställning på dagis istället!" Eller vad?
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-04 10:17:33 följande:

Vad i samhället är det som tvingar kvinnor att jobba inom sjukvård, inom utbildningsväsendet och att jobba deltid?

Eller anser du att kvinnor överlag är dumma höns som inte förstår bättre än att välja rätt jobb?

Nyfiken?

Jag har väl inte skrivit att jag anser att någon/något tvingar kvinnor att jobba inom sjukvård och så vidare? Eller att kvinnor överlag skulle vara dummare än någon annan grupp människor?
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-04 10:24:17 följande:
    Jag skrev att det sistnämnda stycket kommer från regeringen men du kanske inte förstod det?

Jasså? Vilka män då? Vad är det dessa kvinnor vill då? De vill inte utbilda sig och arbeta inom områden där man får högre lön. Det är ett val de kvinnorna gör. De är inga offer.

Har de kvinnorna testat menar du eller har du fördomar och förutfattade åsikter? Du tror inte de flesta trivs med sina arbetsuppgifter och inte vill byta?

Du markerar inte i texten vad som är dina åsikter och vad som är citat. Du borde jobba på det.

Många män, skrev jag. Tolka det som du vill.

Jag tänker inte uttala mig om vad kvinnor vill, för det vore ju att förutsätta att alla kvinnor vill exakt samma sak -vilket vi självklart inte vill. Olika individer vill olika saker.

Den som blir utsatt för brott eller diskriminering är ett offer, oavsett vilket kön personen i fråga råkar ha.
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-04 11:22:52 följande:

Varför kräver du då att kvinnor måste särbehandlas när det inte behövs?

Man kommer ingenvart i livet om man inte tar sig för och "sliter" för sig!

H

Jag har väl inte krävt någon särbehandling? Vad jag sagt är jag tycker att det är jättebra med ett könsneutralt pronomen, för könet är inte alltid känt eller relevant.

Du anser alltså att kvinnor är lata och eventuella skillnader i lön beror på detta?
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-04 11:52:33 följande:
    Det då påstår i din andra passage är inte sant! Och det vet du! 

Den typen av maktspråk funkar inte!

H  

....och argumenten från din sida bara flödar, i vanlig ordning.
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-04 11:58:28 följande:
    Varför gör kvinnor som grupp inte det då? Varför rider du på hur samhället såg ut förr när kvinnor förtrycktes?

Kvinnor idag är som grupp inga offer. Men vissa väljer att se sig som såna. Deras val.

Jag kan inte uttala om om varför kvinnor som grupp gör som de gör, för jag är bara en individ och inte någon representant för hela Kvinskligheten.

Män idag är som grupp inte heller några offer, likt förbaskat väljer vissa att se sig som sådana.
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-04 13:04:52 följande:
    Men du uttalar dig om hur kvinnor förmodligen blir dåligt bemötta i samhället i stort pga att de är just kvinnor. Hur kan du påstå det om du inte vet något om kvinnor som grupp?

Vilka män ser sig som offer? På vilket sätt? Förmodar att du inte kan svara på det heller utan bara kastar ur dig ännu en kommentar som helt saknar grund.

Vad jag påstår är att din förklaring ("kvinnors DNA gör att de inte vill ha makt eller pengar, samt att de inte gillar att fiska, jaga eller laga bilar") verkar långsökt, och att det finns andra förklaringar som verkar mer rimliga.

De män som jag tänker när jag säger att vissa verkar se sig som offer, är de som bland annat skriver i den här tråden om att genusmaffian vill utrota alla kön och förtycka män till höger och vänster. Om du inte tillhör den gruppen behöver du inte ta åt dig.

• PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-04 12:54:28 följande:
    Dig har dom lyckats med, det låter som om du läser innantill.
    "Dom"? Vilka är "dom"?
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-04 12:56:45 följande:
    Omformulera

Människan saknar ju totalt kunskap och insikt och det är tydligt att hon inte skyr några medel för att driva sin genusagenda som ovanstående artikel visar.
    Ja, hon verkar vara lite av en tokfralla. På vilket sätt är det relevant?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!